WTF!

martijn_vuurwerkgek

Registered User
Beste medefreaks!

Ik hoorde net iets op de radio wat ik toch even met jullie wilde delen,
Vandaag is een heerlijke dag ( tot nu toe ) en ik knal er lustig op los.
Na een lekker showtje geschoten te hebben stapte ik mijn auto in om even lekker een aantal oliebollen te scoren. Op het nieuws hoorde ik dat er voor de zoveelste keer weer een hand her en der afgevlogen was omdat men probeerde iets wat weigerde 4, 5x opnieuw aan te steken.
Ik hoor het ieder jaar dus daar was ik nog niet zo onder de indruk van.
Daarna vertelde de beste man echter dat er ook een kat gesneuveld was, omdat jongens een stuk illegaal vuurwerk in de kont van het beest hadden geduwt.
Wat voor een zielig iemand ben je dan wanneer je het lef hebt om deze beesten, die helaas door onze geweldige hobby het al niet makkelijk hebben vandaag, op zo'n manier te behandelen.

Misschien is het voor deze mensen wel goed dat er een vuurwerkverbod komt ( ook al ben ik daar uiteraard tegen ) maar het schijnt dus toch dat er mensen zijn die niet voldoende hersens in hun koekenpan hebben om normaal na te denken en met vuurwerk om te gaan

Wou dit toch even delen met jullie!

Iedereen verder heel veel stookplezier vandaag!

SevereNL

Registered User
Dit is inderdaad misselijkmakend.
Deze "mensen" moeten ze een tijdje opsluiten in een cel met fotobehang aan alle muren van de kat waar ze dit mee hebben uitgevreten.
EN een aantal jaar preventief vastzetten rond oud en nieuw. Zo komt een totaalverbod wel weer een stukje dichterbij.

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Dit is ook niet meer toe te wijzen aan het vuurwerk zelf maar heeft met gedrag en opvoeding te maken. Alleen wil men dat niet weten en zoeken ze de zondebok in het middel en niet bij de veroorzaker.

Sulverius

Registered User
Het is gebeurt in de wijk waar ik vanavond oud en nieuw vier er hangen pamfletten aan de lantaren palen geplaatst door de eigenaar van de kat.

Wat graag zou ik deze persoon of personen in mijn handen willen krijgen en bij iets naar binnen duwen!
Wij hebben zelf twee katten en moet er niet aan denken gewoon,ziek!!

cracker

Registered User
Dit is ook niet meer toe te wijzen aan het vuurwerk zelf maar heeft met gedrag en opvoeding te maken. Alleen wil men dat niet weten en zoeken ze de zondebok in het middel en niet bij de veroorzaker.
klopt, was het niet met vuurwerk geweest, hadden ze het wel met andere "middelen" gedaan

petertje23

Registered User
Ik hoorde het ook. Dit soort dingen horen niet op een dag als deze!
Deze dingen horen sowieso niet, laat dat duidelijk zijn!

Laatst bewerkt:

Fearwind

Registered User
Misselijkmakend :crying: Dit is inderdaad niet toe te schrijven aan vuurwerk, maar de ontzettend zieke geesten die dit doen..

D

Deleted member 17038

Guest
Ik hoorde dit nog voordat het 10.00 uur was. Heel triest dat dit nog steeds gebeurt. Ik denk dat dit alleen word gedaan door mensen die een zieke behoefte hebben om dit te doen of eens te proberen puur omdat het kan. Zonder vuurwerk wel met messen of de auto...
Katten worden ook dagelijks aan gereden, staat ook niet in de krant...

Niet dat ik het niet vreselijk vind.:sad:

powerkiter1986

Registered User
Zulke acties kun je niet goed keuren!
Maar zieke geesten zijn er veel als je het soms op facebook ziet.
Laat het ook meteen een tip zijn voor katten eigenaars om ze binnen te houden

fonteinenfreak

Registered User
Er worden regelmatig katten en honden vergiftigd, geschoten, en doodgeslagen. Maar alleen als het door vuurwerk gebeurt, haalt 1 kattenmoord het internationale nieuws. Kennelijk is voor de media niet zozeer de dader, maar vooral het moordwapen van belang. Er is te weinig aandacht voor daders die andere methodes gebruiken. Geef in plaats daarvan het vuurwerk maar weer de schuld...

Jo440

Registered User
Dat is toch veel te kort, ik kan me wel een dagje vermaken met zulke gasten...

Hier in de buurt schijnen ook ganzen te zijn opgeblazen....ook weer zowat :(

ifeelfine

Registered User
De kat uit het nieuwsbericht hierboven blijkt dus aangereden en niet opgeblazen met vuurwerk, mogelijk dat ie over vuurwerk is heengelopen maar meest waarschijnlijke doodsoorzaak is aanrijding (net zoals de andere kat uit amersfoort die zgn in een put gegooid zou zijn en bekogeld met vuurwerk)

Is geconstateerd door het Universitair Medisch centrum voor gezelschapsdieren en heb zojuist een goede vriendin gesproken die de schouw heef gedaan.

Er is 100% GEEN sprake van vuurwerk ingebracht in kat(ten). Maar ja dat zullen we vast niet lezen in de media (o wacht zie het in mijn NOS app staan nu dat is alvast een begin)

Z@P

Registered User
Dit moet echt recht worden gezet in de media, die hypergevoelige dierenactivisten overal ben ik ook klaar mee. Maak je druk om echte problemen....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vuurwerk023

Registered User
Eigenlijk vind ik dat deze mensen een vuurwerkverbod horen te krijgen en niet de onschuldige mensen zoals wij en vele andere burgers.

Bovenaan