woensdag 18 april debat Tweede Kamer over Vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
De commissievergadering is 18 april van 13.00-17.00 uur en is openbaar.!!
De Stichting Staakt het Vuren is ook van de partij!! zie onderstaande brief van de Tweede kamer

Geachte heer Steverink,
De vaste commissie voor Veiligheid en Justitie organiseert een rondetafelgesprek over
de wenselijkheid van het beperken dan wel het verbieden van consumentenvuurwerk.
Dit rondetafelgesprek zal plaatsvinden op woensdag 18 april 2012 van 13.00 tot 17.00
uur. Namens de commissie nodig ik Comité Staakt Het Vuren uit aan dit gesprek deel te
nemen. Uw organisatie krijgt de gelegenheid deel te nemen in blok 2 met als thema
organisaties/deskundigen, dat zal duren van 14.30 tot 15.30 uur.
Graag verneem ik uiterlijk 11 april 2012 wie van uw organisatie aan het
rondetafelgesprek zal deelnemen. Voor deze uitnodiging geldt dat er ruimte is voor één
gespreksdeelnemer, gelet op de beperkte ruimte aan tafel en de beperkte spreektijd.
Uiteraard is de publieke tribune beschikbaar voor geïnteresseerden die het verloop van
het rondetafelgesprek willen volgen.
Het rondetafelgesprek, dat een openbaar karakter heeft, vindt plaats in de
Thorbeckezaal van de Tweede Kamer. U kunt zich vooraf melden bij de beveiliging aan
de ingang op adres Plein 2. In verband met de uitgebreide veiligheidsmaatregelen
verzoek ik u tijdig aanwezig te zijn en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
Om de beschikbare tijd tijdens het gesprek zo efficiënt mogelijk te kunnen gebruiken,
stelt de commissie het op prijs als u een gespreksnotitie (uw standpunt in 1 à 2
A4’tjes) voorafgaand aan dit gesprek instuurt. Graag zie ik deze notitie eveneens
uiterlijk 11 april 2012 tegemoet, bij voorkeur per e-mail. Ik ga er vanuit dat u er geen
bezwaar tegen heeft dat uw gespreksnotitie ook wordt verzonden aan de overige
genodigden. Mocht dat wel het geval zijn, dan verneem ik dat graag van u.
Mocht u nog vragen hebben over de gang van zaken met betrekking tot dit
rondetafelgesprek, dan kunt u zich wenden tot het commissiesecretariaat. Ik zal u
daags voorafgaand het gesprek een lijst van alle deelnemers en daarbij de tot dan toe
ingestuurde gespreksnotities toesturen.
Namens de commissie dank ik u bij voorbaat voor uw inzet.
Hoogachtend,
Mr. D.S. Nava
Griffier van de vaste commissie voor Veiligheid en Justitie

http://www.staakthetvuren.com/uitnodiging.pdf

Moontan

Moderator
Medewerker
van de website van Stichting Staakt het Vuren

De Vaste commissie voor Veiligheid en Justitie van de Tweede Kamer der Staten-Generaal heeft het bestuur van de Stichting Staakt Het Vuren uitgenodigd om deel te nemen aan een rondetafelgesprek met de Vaste Kamercommissie.
Deze commissie organiseert dit rondetafelgesprek om te kijken naar de wenselijkheid van het beperken dan wel het verbieden van het consumentenvuurwerk.

Dit rondetafelgesprek vindt plaats op WOENSDAG 18 april 2012 van 13.00 tot 17.00 uur in de Thorbeckezaal van de TWEEDE KAMER.

Iedereen is (meer dan) van harte welkom tijdens deze openbare zitting en kan plaats nemen op de publieke tribune.
Namens onze Stichting Staakt het Vuren zal onze voorzitter het woord voeren tussen 14.30 en 15.30 uur.

Lees hier de gesprekspunten die aan de orde komen.
http://www.staakthetvuren.com/gesprekspunten 18 april 2012.pdf

En de gesprekspunten verder uitgewerkt.
http://www.staakthetvuren.com/bijdrage hoorzitting 18 april 2012.pdf

http://www.staakthetvuren.com/

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Is er aan dit gesprek ook nog iemand uitgenodigd die een woordje kan doen voor de liefhebbers van vuurwerk, en die sommige flauwekul van stichting SHV tegen kan spreken?
Weet iemand nog een link naar de uitslag van die andere enquete met veel meer dan 2000 stemmen?

Iemand van hier die er nog heengaat?

ruben_3

Registered User
Gaan we nu met de hele vuurwerkbranche richting Den Haag a.s woensdag!? En wie worden de sprekers? Is er een manier om de grote importeurs aan te schrijven? Etc etc Zodat we een grote rug kunnen vormen voor de vuurwerkbranche. Kunnen we dit nog snel realiseren?

magnolia

Registered User
misschien een rare vraag hoor .
maar kan ik hier uit op maken dat er mensen van VWC FPM of vuurwerktraditie richting den haag gaan ? .
ik vind het trouwens erg jammer dat het gesprek op een woensdag valt .
want als het in het weekend plaats vond was ik er zeker bij geweest .

DJ-ArSoN

Registered User
Dat rondetafelgesprek duurt 4 uur, en stichting Staakt Het Vuren krijgt een uur spreektijd, wie spreken er dan die andere 3 uur? Is er dan niemand uit de vuurwerkwereld zelf die hier, als afgevaardigde, zijn zegje mag doen? En/of iemand die het onderzoek van TNS NIPO nog eens aanstipt, waarin vuurwerk toch iets positiever belicht wordt dan doorgaans in de media? Ik snap sowieso niet dat het vanuit de hoek van importeurs en winkeliers zo rustig blijft terwijl hun inkomsten hiermee jaarlijks opnieuw bedreigd worden..

ruben_3

Registered User
Inderdaad Arson, Ik snap het ook niet. ik citeer even een pb bericht van jou waar ik me helemaal in kan vinden en waarvan ik eigenlijk van vind dat het hier thuis hoort.
" Is toch vreemd...*** als ze aan jouw inkomsten zouden komen zou je toch gek worden? Ik snap het echt niet...*** je hoort gewoon niks van ze, terwijl het elk jaar erger wordt"

Tony

Administrator
Medewerker
Ik weet dat Leo Groeneveld van lesli vuurwerk en tevens voorzitter van de branche vereniging aanwezig is.

Mr_Mascleta

Registered User
Zag gisteravond bij Pownews Arno Bonte, hij is toch ook degene die een vuurwerkverbod wil? Nu verbaast het mij dus al helemaal niet meer en de vraag die bij rijst is; moet je dit soort mensen nog toelaten in elk publiek domein nu hij een gezelligheidsindex wil invoeren in de stad Rotterdam? Dit kan toch niet waar zijn dat wij worden vertegenwoordigd door dit soort mnsen?

bridge

Bronzen Member
Wat een engerd is die Johan Meijering zeg. Dit is kennelijk de man achter de Stichting Staakt het Vuren. staat op de site een link naar hem.

Vuurwerkhal.nl

Registered User
Ik weet dat Leo Groeneveld van lesli vuurwerk en tevens voorzitter van de branche vereniging aanwezig is.

Ik had niet anders verwacht.

Slechts 104 zitplaatsen voor bezoekers.
Ik ga woensdag eens kijken of er nog wat zinnigs uitkomt, zowel bij de branche vertegenwoordigers als de hersenloze vuurwerkverbod freaks.

magnolia

Registered User
dat er iemand van lesli vuurwerk naar den haag gaat is ten minste 1 persoon .
laten we hopen dat er nog meer mensen uit de vuurwerk wereld daar heen gaan .
ik zou mij niet voor kunnen stellen dat er geen pyrotechnische mensen bij zullen zijn

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik ben blij dat je erbij bent Frits!
Ik hoop dat je een beknopt verslag wilt doen van deze, toch wel serieus te nemen lobby-poging van de vuurwerk-haters.
Ik hoop dat Leo de vuurwerkbranche goed kan vertegenwoordigen.

Ik had niet anders verwacht.

Slechts 104 zitplaatsen voor bezoekers.
Ik ga woensdag eens kijken of er nog wat zinnigs uitkomt, zowel bij de branche vertegenwoordigers als de hersenloze vuurwerkverbod freaks.

R

Ronny Vos

Guest
Allemaal heel bijzonder,aanstaande donderdag 19 april is er een bijeenkomst bij VROM,bedoeld voor afstekers,importeurs,handhavers om het nieuwe aankomende vuurwerkbesluit door te nemen!!!!

stef

Member
En ondertussen rijden de vrachtwachtenjes weer af en aan ons land in vanuit de buurlanden om het zware en iligale vuurwerk te doen slijten voor de handel.
Je kan mij niet wijs maken dat dit niet het geval is nu.
Het is overigens het hele jaar door te verkrijgen, zelfs via de website's
En hun maar rondetafelgesprekken voeren. PFFFFFFFFFFFFFF

Alle gekheid op een stokkie, we moeten maar het beste er van hopen mensen.
Blijf met je vingers van ons consumentenvuurwerk af, want traditie mag je het niet noemen had ik gelezen.

Stef

Bovenaan