Welke schietbedrijven zou jij uitnodigen?

bridge

Bronzen Member
Stel je voor dat je wordt gevraagd om betrokken te zijn bij een nieuwe groot vuurwerkfestival ergens in Ned. De budgetten zijn aanzienlijk. Alle bedrijven over de hele wereld willen graag komen.

Er zijn 6 grote shows te houden over zes avonden (iedere avond een). De locatie laat 8 inch maximaal toe.

Als gastland moet er een Nederlands bedrijf bij zijn, de rest mag overal vandaan komen, maar maximaal 1 per land. De organisatie doet niet moeilijk maar wil wel dat de shows niet te veel op elkaar lijken (dus stijlverschillen zijn welkom).

Welke 6 bedrijven kunnen van jou een uitnodiging verwachten?

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
NL: Azuma
NL: Hayo
SWE: Goteborg
ES: Europla
China: Vulcan
Ita: Vaccalluzzo (who else)

Vast budget:
45.000 euro
Het liefst op 6 aaneengesloten avonden na het 'festival' in Scheveningen, want da's zo lekker voor het contrast.
Eerste prijs:
Vuurwerken voor de zomer jaar erop in Scheveningen verzorgen met een ernstig verruimd budget
Tweede prijs:
Nationale vuurwerk voor oud en nieuw in R'dam
Derde prijs:
Vuurwerk voor 5 Mei viering (jaar erop) vanaf paleis het Loo.

elgielo

Registered User
Nederland : Azuma
Japan : Marutamaya
Italie : Vaccalluzzo
China : Lidu
USA : Zambelli
Spanje : Valenciana

Waarom Valenciana en geen Ricasa: Ricasa is al genoeg eer toegekomen en is gewoon de beste, Valenciana echter kan weleens wat minder zijn maar als ze goed schieten, schieten ze echt ongelooflijk goed en agressief, vandaar.

En waarom een amerikaans bedrijf? omdat die hier bijna nooit komen en het gewoon leuk is als ze verliezen van een spanjaard of italiaan. :p

elmo

FPM Moderator
Nederland : Azuma
Duitsland: steffes - ollig
Spanje: Europla
Zweden: Göteborg
Italie: Vaccalluzzo
USA : Zambelli

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Ik zou ook zo maar een mooi programma voor zo'n festival in elkaar kunnen zetten, dus bij deze:
1e avond; we beginnen het festival met een Nederlandse show van Jaco? ( bestaat die nog) die geschreven is door Maurice in innige samenwerking met Robbie B.
2e avond; een pyromusical van Pyro Spectaculars uit de USA, natuurlijk in elkaar gezet door Eric Tucker
3e avond; Hier mag Xaraiva uit Spanje alle pijlen uit de kast halen.
4e avond; Na het geweld van gister gaat vanavond Hokuriku Kako uit Japan een onvervalst stukje Hanabi schieten*
5e Avond: Vanavond mag Martin Hildeberg van Goteborg laten zien dat hij echt de allerbeste is op het gebied van de Pyromusical
6e Avond; Tsja, als er 1 bedrijf is die zo'n week kan afsluiten dan zijn het de escalatiemachers van Di Candia uit Italie wel

Lijkt me wel de moeite waard om een kamertje op de bovenste verdieping van het Kurhaus te reserveren.

* Voor onze Japanse vrienden is er aan de zuidkust van Engeland een plekje gereserveerd om de befaamde 24" bommen te schieten

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
Frankrijk: Intermede
Spanje: Ricasa
Italie:La Rosa
USA: Zambelli
Nederland: Hayo

p.s in noord engeland kan ik ook nog een plekje reserveren voor de 16 en 24 inchers van La Rosa...:cool:

Laatst bewerkt:

dieter

Registered User
Luso - Portugal
Grucci - Amerika
Dewico - Belgie
Europla - Spanje
Lacroix Ruggieri - Frankrijk
Nederlandse deelnemer laat ik open....:cool:

Dennis010

Registered User
Nederland - Azuma
Spanje - Ricardo Caballer
Italie - Vaccaluzo
Zweden - Goteborg
Argentinie - Fuegos Jupiter
V.S. - Zambelli

Dreek

Registered User
Nederland: Azuma
Spanje: Pirofantasia
Italië: Di Matteo
Malta: Saint Mary's fireworks factory Qrendi
Duitsland: Steffis-Ollig

kingmokum

Banned
Voor Nederland zou ik Amstock hun ding laten doen.

Waarom? Simpelweg omdat ik nog geen 1 slechte show van hun heb gezien.

Gerko18

Registered User
Nederland: Big Smile Fireworks
Spanje: Turis
Italië: Gerardo Scudo
Italië: Vaccalluzo
Spanje: Pirofantasia

svnJJ

Registered User
Nederland:
1e avond; we beginnen het festival met een Nederlandse show van Jaco? ( bestaat die nog) die geschreven is door Maurice in innige samenwerking met Robbie B.
Spanje: Valenciana
Italie: Vaccalluzo
Duitsland: Steffis-Ollig
Zweden: Gotenborg
Japan: Hannabi

bridge

Bronzen Member
Tis tijd voor mn eigen lijstje.

a NED: AZUMA
b ITA: PARENTE
c MALTA: SAINT MARY'S
d TAIWAN: YUNG FENG Fireworks
e FILLIPIJNEN: DRAGON Fireworks
f SPA: RICASA

Toelichting:
ad A: simpelweg de beste in Nederland en ook ervaring met grote shows

ad B: op basis van sentiment. Was net samen met huidige partner toen we samen op naar Parente keken in Knokke. Zo een moment dat je nooit meer vergeet.

ad C: Omdat Malta iets heel aparts te bieden heeft.

Ad D: Samen met enkele Japanse bedrijven maakt YUNG FENG het mooiste van het mooiste in mijn optiek

ad E: Dragon schiet zeer goede shows. En het is weer eens wat anders.

Ad F: Voor alle Valencia-gangers. Weet dat de meeste freaks hem graag zien schieten.

Bovenaan