welke pijlen.......

sjemmie

Registered User
Hoi beste freaks,

Na het rondneusen op de site heb ik niks kunnen vinden over wat er NU nog tekoop is bij Alpeco aan kwalitatief goeie pijlen met kvk.

De vraag betreft niet iets over weco ass. 1 of ariana 250. Want die verkoopt men niet meer! (helaas)

Maar welke pijlen kunnen wij nu nog aanschaffen met kvk en ook nog eens een aanrader zou kunnen zijn of is.

mvg,

Sjemmie :w

michel0911

Registered User
ik heb een paar filmpjes van Classic Lunig pijlen, de zijn erg mooi kan ik je vertellen, maar heb geen idee of die dingen nog ergens te krijgen zijn....

sjemmie

Registered User
Toch even kor hierop antwoorden, lijkt mij zeer interresant voor mijn verzameling en van andere als je die filmpjes post in een nieuwe post onder de thread "vuurpijlen".

De vraag was wat er NU nog tekoop is bij Alpeco aan kwalitatief goeie pijlen, en dan heb ik het over de pijlen die je alleen kunt krijgen met een kvk-papiertje.

mvg,

jetztgehtslos

Registered
Meen mij te herinneren dat Xavier eerder dit jaar zei dat alle pijlen in principe in de categorie 1.3 vallen. Dat ze dan consumentenpijlen mochten verkopen kregen ze wel toestemming voor, maar alles met meer dan 75 gram PTS zou niet meer verkocht mogen worden, alleen dan aan de mensen met de juiste (schiet)papieren. Dus alleen de échte professionals zouden dus nog die professionele pijlen kunnen kopen.

Als dat zo zou zijn, dan is het antwoord op je vraag heel simpel: Alpeco verkoopt niets meer aan pijlen van boven de 75 gram PTS, ook al heb je een KvK-tje bij je.

En zie hier:

jongens wees niet bang ben vandaag gebelt door alpeco
en hebben mij het uitgelegd
het betekend dat grote vuurpijlen en mortierbatterijen niet meer verkocht zullen worden. de rollen en grote batterijen ( bv 100shots ) zullen nog steeds verkocht kunnen worden.
dit zijn de letterlijke woorden van alpeco

greetz the smurf:)

Alpeco zou nog 1.3G enkel aan professionals mogen verkopen.
Transportvergunning van 1.4G is bestemd voor klanten met kvk.
Wat valt er nu in 1.4G.
Batterijen tot 30mm en met een max. van 25 gram per tube en 5% flash poeder per tube.
Knallers max. 1 gram flash indien deze niet gekeurd zijn als feestvuurwerk of zonder U.N test
Mines vallen onder 1.4G
candles met max. 30mm kaliber en 25gram per shot.

Zware knallers en grote vuurpijlen en knalblokken vallen in 1.3G of 1.1G.

Alpeco is reeds bezig om hun assortiment aan te passen. In ieder geval kunnen we nog wel wat mooie sierblokken kopen.

met de zoekfunctie kom je overigens heel ver ;)
gewoon bij search KVK regeling invullen en je hebt een topic over KVK regeling en de transportvergunningen ;)

Laatst bewerkt:

sjemmie

Registered User
Voor zover alvast bedankt voor je uitleg.

Als Xavier hier nog wat op te verbeteren heeft horen wij dat vanzelf wel.

Hierdoor heb ik alwel een beter beeld gekregen van wat ik vroeg.

Betreft de zoek functie,
ik weet niet of dat voor iedereen hier een stop woordje is geworden. maar die heb ik zeker wel gebruikt.
Alleen is het wel makkelijk te zeggen, maar als je 1000 en 1 hits krijgt dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Let er ff op als je naar de zoekfunctie verwijst, wie de vraag stelt, wat de vraag is.

maar even goed bedank allemaal,

mvg,

jetztgehtslos

Registered
Waarom denk je dat ik aanhaal met welke woorden je met de zoekfunctie het antwoord had kunnen vinden ;)

Gaf alleen aan dat als je vragen hebt omtrend bepaalde onderwerpen, je er dan niet altijd alleen met gerichte vragen uit kan komen en dat zoeken naar verwante onderwerpen dan een uitkomst kan bieden ;)

Laatst bewerkt:

koen0s

Registered User
Heej

Vorig jaar heb ik het Exceptionel XXL van de proffesional style collectie gehad. Er zater 8 pijlen in van Scirico en die waren echt top! In de folder stond dat er maar 4 pijlen in zaten, maar er zaten er toch echt 8 in.

Dit jaar ga ik de andere pijlen van Scirico proberen. Hopelijk net zo mooi en hard!

Gr. Koen

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Toch even kor hierop antwoorden, lijkt mij zeer interresant voor mijn verzameling en van andere als je die filmpjes post in een nieuwe post onder de thread "vuurpijlen".

De vraag was wat er NU nog tekoop is bij Alpeco aan kwalitatief goeie pijlen, en dan heb ik het over de pijlen die je alleen kunt krijgen met een kvk-papiertje.

mvg,

is wel een beetje off topic maar ok vooruit dan maar weer.. hier de filmpjes van de lunig pijlen.

http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=3708&highlight=lunig

:w

Bovenaan