Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk 2011?

Welke Importeur heeft volgens jou het beste vuurwerk van 2011?

• Total voters
    89
Status
Niet open voor verdere reacties.

shinji

Moderator
Medewerker
Wat mij betreft vallen er flinke klappen in vergelijking met vorig jaar. Bonfire/Fritz, Marijn, Lesli en Wolff duikelen hard naar beneden in mijn lijst. Veel te veel afwijkende produkten en in sommige gevallen ( Golden Dream) zelfs oplichterij.
Mijn lijst van dit jaar:
1 Rubro, was al goed, maar dit jaar bewijzen ze geen eendagsvlieg te zijn.
2 Cafferata, Showtime is echt geweldig en dan ook zo'n blok als Golden Chrystal op de markt zetten, super!
3 Royal, Scherp geprijsd en veel goede produkten.

Ik hoop wel dat de gevestigde namen wat doen aan hun kwaliteit.

DioR

Registered User
Ik heb toch voor Wolff gekozen. Dit komt omdat ze mij verraste met The Cube en The Flying Dutchman. Beide zijn het erg mooie siercakes die Wolff op het nippertje boven Rubro laat uitkomen.

Ik zat namelijk ook te twijfelen tussen Wolff en Rubro. Rubro heeft zich dit jaar maar al te goed bewezen. Ze hadden het Buurtassortiment al, wat de hemel in word geprezen. Maar wat ze dit jaar op de markt hebben gebracht, maakt ons liefhebbers gewoon blij. De hele Heavy Legend serie. Ik had ze allemaal, en vond ze allemaal ook erg goed. De Secret Salute springt er wel duidelijk bovenuit. En de prijs verhouding ligt met de serie helemaal goed!

Een derde plaats is voor mij voor Bonfireworks.
De cakes zijn nog steeds goed. Helaas is wel de treasure island achteruit gegaan. Het valt mij op dat het merk langzamerhand gaat verdwijnen bij mij in de regio. Dat vind ik jammer. Want er zitten nog steeds toppers tussen!

Voor de rest hoopte ik dat Lesli erg vernieuwend zou zijn. Vooral met Oase uit de Arabian Nights collectie. Helaas vielen de blinkers tegen. En hoop dat het door misschien door vocht is gekomen en we volgend jaar wel goede blinkers hebben.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Heb gestemd op Cafferata, Wolff en Marijn, maar Marijn is dit jaar qua kwaliteit een beetje door 't ijs gezakt.
Cafferata is nog steeds erg lekker (Had colorfull crosette en mines)
Wolff heeft een paar leuke nieuwkomers (Cube en Eruption), maar ook tegevallers (Silver salute, Cruise rockets) die eerst beter waren.

Van Royal had ik 2 blokken, Screaming Salute en Lights of Heaven. Allebei fantastisch.

Schuurmans/Beko waren dit jaar sterk voor mij met de Sky Screamers/Falcon en Anaconda.
GBV met de Tequila en Burned Horse.

Conclusie: weinig merken die meer sterk zijn over de hele linie (Dat was witte tenten voor mij), maar de pareltjes zitten versplinterd onder vele importeurs.

Booomy

Registered User
Ik heb gestemd op Wolff dit jaar samen met Royal en Cafferata. Wolff met mooie nieuwe cakes zoals May day en de Cube en de toppers zoals de Las Vegas / SS / Temple of Stone / Mega boost. Maar het meest verrast ben ik door Royal. Dit jaar voor het eerst gehad en ze hebben echt prachtige cakes. De Exploding Box de Silver Willow en de Fire Flower Fire Emblem. Maar ook de nieuwe zijn top Solide Stone / Vuurwerk met een Kroon / Solide Stone en de Swirling Daisy.
Ook Cafferata dit jaar voor het eerst gehad. Was erg teleurgesteld door die fontein maar de Golden wave king blink and leaves was een TOPPER.

Edit: Waar ik vorig jaar nog op Bonfire heb gestemd vond ik het dit jaar was minder. De cakes waren niet slecht maar had er meer van verwacht. Neemt niet weg dat ik de Miracle en de Gorgeous goed vond.

Laatst bewerkt:

Teunn

Registered User
Twijfelde erg tussen Royal Fireworks, en Rubro.

Beide geweldige (nieuwe) producten, maar Rubro net met wat meer vernieuwing door het mogelijk maken van doorlonten, en hier een 'blok' voor op de markt gezet: Event Seasons box.

Ben benieuwd wat bovenstaande importeurs dit jaar gaan doen om de strijd te winnen.

Tony

Administrator
Medewerker
We gooien deze poll dicht en beginnen binnen nu en 4 weken met de nieuwe 2012 poll!
Er zijn dan een hoop demo's geweest waarna we weer weten wat er allemaal te koop zal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan