Welke campagneposter is de beste?

Welke campagneposter is het beste?

• Total voters
    106

GMP82

Zilveren Member
Hey liefhebbers,

het is handig voor in de toekomst, om te weten wat voor posterteksten het beste in de smaak vallen. Breng daarom hier je stem uit op je favoriete poster(tekst). Voor degenen die het gemist hebben; de posters zijn onderdeel van de vuurwerkcampagne van www.vuurwerktraditie.nl (zie ook: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/consumenten-vuurwerk-nederland-algemeen/26710-vuurwerkcampagne-stichting-vuurwerktraditie.html)

Het gaat om deze posters:
feest%20poster.jpg
champagne.jpg
verknal%20het%20niet.jpg

knal%20overlast2.jpg
beverwijk.jpg
vandalisme.jpg

gedraag%20je.jpg
kurken.jpg
verantwoord%20knallen.jpg

geen%20genade.jpg
kappen%20nou.jpg
stoken%20zonder%20slopen.jpg

De afbeeldingen (inclusief leesbare subtekst) zijn op volledige grootte te zien op www.vuurwerktraditie.nl.

Indien je zelf nog onderwerpen of ideeën mist voor een poster, laat dat dan ook in dit topic weten!

Bedankt voor het stemmen en eventuele ideeën/opmerkingen.

GMP82

Zilveren Member
Let op: je kan op meerdere posters stemmen. Breng alsjeblieft maximaal 3 stemmen uit!

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Beverwijk.

Heb ik ook nog een andere associatie mee.
Denk dat deze in de kringen van bepaalde voetbalsupporters niet helemaal lekker zouden kunnen vallen, ondanks dat jullie het goed bedoelen.
Niet helemaal lekker gekozen voorbeeldje.

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Volgens mij is Beverwijk over het algemeen bekend om het brandwondencentrum dat er zit toch? Zou niet weten welke kringen er andere associaties bij zouden (kunnen) hebben?

jetztgehtslos

Registered
Volgens mij is Beverwijk over het algemeen bekend om het brandwondencentrum dat er zit toch? Zou niet weten welke kringen er andere associaties bij zouden (kunnen) hebben?

Slag om Beverwijk.

Wij kennen het brandwondencentrum, maar voor anderen heeft de term Beverwijk een nare bijsmaak.
Daar wilde ik even op attenderen, zodat men niet overvallen wordt als er negatieve reacties komen op "gebruik je verstand, voordat je in Beverwijk beland".

Misschien niet meer zo actueel, maar voor sommige mensen nog steeds erg gevoelig. De poster zou voor verkeerde doeleinden gebruikt willen worden. En het lijkt me niet dat dat de bedoeling is. Alleen even kritisch zijn, meer is het niet van mijn kant.

Sweet Laker

Registered User
ah heb het even opgezocht en nu gaat er vaag weer een lampje branden over een vechtpartij inderdaad.

Overigens prima dat je een kritische noot plaatst hoor, feedback is altijd welkom ;)

jetztgehtslos

Registered
Daar wijs ik even op.
Maakt mij verder niets uit, maar ik denk wel dit dergelijke acties in bijvoorbeeld in amsterdam fout zouden kunnen vallen met Beverwijk.

In Rotterdam zouden bepaalde mensen dit dan weer geweldig kunnen vinden op een poster.

Was slechts als kritische noot he. Moet niet escaleren.

Tony

Administrator
Medewerker
Dat is alleen puur voor de voetbalfans die daar bijvoorbeeld bij betrokken zijn geweest. Geen enkele (nou jah 1 dan) vuurwerkliefhebber connect Beverwijk met voetbalrellen. Iedereen denkt direct aan het brandwondencentrum. Ik zou hem gewoon laten staan

GMP82

Zilveren Member
Hij blijft vooralsnog ook gewoon staan, tot we echt "klachten" krijgen.

Back ontopic :) kom op mensen: 91 lezers, maar 53 stemmers en tig bezoekers per dag!!!

boozebelly

Registered User
"Kappen nou" vind ik wel overtuigend.
Die laat duidelijk zien dat wij de vuurwerktraditie een warm hart toedragen en als liefhebbers ook tegen het verkeerd gebruik van vuurwerk zijn (vandalisme e.d.)

"Oud & nieuw, verknal het niet" vind ik ook prima klinken, alleen denk ik dat een gemiddelde voorbijganger niet meteen weet of dat nou een boodschap is van voor of tegenstanders van vuurwerk. Het kan van beiden komen.
Dat geld ook voor meer posters. Beverwijk e.d. kunnen ook zo van postbus 51 zijn.

Een campagneposter moet meteen duidelijk maken van wie de boodschap is en wat de boodschap is, "Kappen nou" voldoet in mijn ogen het beste aan die eis.

KoenL

Registered User
"Help de vuurwerktraditie voorbestaan...vandalisme geef je aan."

Die vind ik persoonlijk erg krachtig en goed te gebruiken in combinatie met de campagne 'veiligheid op straat heb je zelf in de hand'. Ze vullen elkaar als het ware aan.

"Stoken zonder slopen"

Een hele simpele, maar wel een krachtige.

"Knal maar niet overal"
Die is goed te gebruiken bij winkelcentra bijvoorbeeld. Ook al mogen de posters daar (nog) niet opgehangen worden, deze zou bij niet veel mensen verkeerd vallen. Sterker nog, ik denk dat mensen dit zelfs willen ondersteunen.

GMP82

Zilveren Member
"Kappen nou" vind ik wel overtuigend.
Die laat duidelijk zien dat wij de vuurwerktraditie een warm hart toedragen en als liefhebbers ook tegen het verkeerd gebruik van vuurwerk zijn (vandalisme e.d.)

"Oud & nieuw, verknal het niet" vind ik ook prima klinken, alleen denk ik dat een gemiddelde voorbijganger niet meteen weet of dat nou een boodschap is van voor of tegenstanders van vuurwerk. Het kan van beiden komen.
Dat geld ook voor meer posters. Beverwijk e.d. kunnen ook zo van postbus 51 zijn.

Een campagneposter moet meteen duidelijk maken van wie de boodschap is en wat de boodschap is, "Kappen nou" voldoet in mijn ogen het beste aan die eis.

Dankje voor je commentaar.
In zekere zin maakt het niet uit van wie de boodschap komt. De doelen komen immers overeen. Sommige posters hebben inderdaad een wat negatieve insteek, maar dat komt omdat de overlast e.d. ook gewoon een negatief gegeven is. Bovendien spreekt een negatieve boodschap vaak meer aan, helaas. De posters zijn een middel om bewust te maken, maar ook om dmv subteksten mensen naar de websites van vuurwerktraditie en vuurwerkveilig te krijgen. Daar zijn onze standpunten en doelen nader toegelicht.

Die vind ik persoonlijk erg krachtig en goed te gebruiken in combinatie met de campagne 'veiligheid op straat heb je zelf in de hand'. Ze vullen elkaar als het ware aan.

Een hele simpele, maar wel een krachtige.

Die is goed te gebruiken bij winkelcentra bijvoorbeeld. Ook al mogen de posters daar (nog) niet opgehangen worden, deze zou bij niet veel mensen verkeerd vallen. Sterker nog, ik denk dat mensen dit zelfs willen ondersteunen.

Wij zien ze het liefst ook in alle winkelcentra terug, maar je mag niet zomaar overal wat op gaan plakken. In overleg met de winkeliers mag dit vanzelfsprekend wel! Dus heb je connecties met winkeliersverenigingen e.d. breng ze hier dan alsjeblieft van op de hoogte. Ik denk dat er zeker draagkracht is bij veel mensen, maar nog te weinig bekendheid. Helaas verlopen de pogingen om bekendheid te krijgen via de media vooralsnog erg stroef. Het lijkt soms of positief vuurwerknieuws (wat niet van de overheid komt) gewoon niet gepubliceerd mag worden ofzo.... enigszins frustrerend. :sick::sad2:

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Mensen bedankt voor het stemmen zo ver! Vergeet ook niet te kijken (en een reactie achter te laten) in DIT TOPIC als je mee wilt helpen aan deze actie.

Bedankt voor alle support!

rodepo

Registered User
Ik heb gevote voor :kurken en stoken zonder slopen.

i.p.v. vandalisme geef je aan zeg ik liever vandalisme pak je aan.
Ik denk dat de tijd dat we niemand meer durven aan te spreken voor bij moet zijn, Zeg gerust tegen je buurjongen van 16 dat hij normaal moet doen, en nodig hem uit om samen op een leuke manier vuurwerk af te steken. Is maar een voorbeeldje op wat voor manier ieder zijn eigen kleine bijdrage kan doen.
Het zal niet altijd werken maar niks proberen helpt zeker niet

Ik denk dat de oorzaken aanpakken, van vuurwerk misbruik beter helpen dan de gevolgen aanpakken(wat ook moet gebeuren natuurlijk).

Denk voor het aansteken van je lont, niet in de buurt van een hond
steek af die grote knal, maar niet vijftig in een tennisbal

Bovenaan