In Chronologische volgorde:
Zoef de Haas: Mijn vader kocht altijd zo'n zak vuurwerk bij een aannemer, waar van alles inzat. t kleinste stukje vuurwerk wat in de zak zat mocht ik als 6 jarig kleutertje zelf aansteken, met de sigaret van mn vader, want aansteeklonten bestonden nog niet. dat kleine dingetje vloog met een hummerfluit omhoog, nouja omhoog, na een meter schoot dat ding dwars door de straten heen met nog een knal aan het eind, geweldig, de freak was geboren
Het eerste Diamond siervuurwerk: Na mn jeugdjaren doorgebracht te hebben met rotjes, strijkers, schuurfeesten etc. was t tijd om een eigen bedrijf te beginnen en te trouwen. En dus ook tv te kijken. Zie ik een programma voorbij komen waar het eerste echte siervuurwerk werd getoond. Dat moest ik hebben en wat heb ik er destijds van genoten.
3" peanutshellblok van Lidu: Als liefhebber ga je opzoek naar lotgenoten, Internet was intussen gemeengoed en daar een website tegengekomen die mij triggerde. Chinese Rol heette die, later werd dat freakpyromaniacs en zo kwam ik in aanraking met het echte werk. Het beste van die tijd vond ik dit blok. Giga coloured Peony met een Ti Salute erbij x12.
WecoShell: in mijn herinnering 12". oud bommetje, maar deed t prima. Beetje jammer dat er een halve shellschaal op een toevallig langsrijdende politieauto terecht kwam.
Om een lang verhaal kort te maken. 120 uur koken voor bejaarden vond ik meer dan genoeg reden om een eind te maken aan het illegale spul. Je hebt tenslotte vrouw, kinderen en een eigen bedrijf nietwaar.
Daarna nog veel moois meegemaakt met de mannen, maar met mate