welk merk shell?? 6''

nanoska

Registered User
van welk merk is deze 6inch shell
en meschien ziet iemand ook van welk merk de 4'' is op de achtergrond
de roode leters zijn chinees tekens
hoop dat iemand ze herkent:amuse:
ik zal binnekort wel betere fotos maken als de leters duidelijker moeten

DSC09390.jpg

DSC09347.jpg

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Misschien handiger om eerst scherpe foto's te maken inderdaad. Zo kan ik er in ieder geval niets uithalen waarvan ik kan herleiden van welk merk ze zouden zijn...
Ik heb ze ook niet eerder met zo'n groot blauw 'gevaren/waarschuwings' etiket gezien.

Die 4'' op de achtergrond is van Mermaid Fireworks, die 6'' zou ik haast zeggen Firefox maar aangezien ik het logo niet op de foto kan vinden zeg ik dat niet met zekerheid, misschien is die 6'' ook wel van Mermaid Fireworks.

nanoska

Registered User
ja klopt je hebt gelijk! :bigsmile:
heb er meer besteld en binne gekregen
zijn van mermaid
en op dat logo van de 6'' staat thunderbird
maar heb het gewoon allebei gekregen in doos van mermaid

zuen

Registered User
Goed merk Mermaid.

Maar kijk je er mee uit Nanoska, vooral die 6 inch, vind ik voor een consument veel te link.

Inderdaad nanoska, zoals cigarman al zegt, kijk er verschrikkelijk mee uit. En steek ze alsjeblieft niet in een woonwijk af, als je wil dat er geen doden vallen. We weten niet of je ervaren ben met dit soort dingen aangezien je nog weinig op het forum hebt gezecht.
Nogmaals: KIJK UIT!!

ps: En doe gerust een extra stuk lont eraan, als je zuinig bent op je ledematen.

nanoska

Registered User
ja ik kijk er wel mee uit !:amuse:
schiet al een paar jaar shells
en mijn stiefvader werkt zelf mee aan shows
aleen die is nu het huis uit dus moet het nu allemaal zelf regelen
de shells regele de mortiere de rekjes maken ect.....
de shells is al gelukt, de mortiere voor de 6'' ook nu, nog de mortiere voor 3''&4''
zit te denken aan karton want dat gebruikte hij ook
maar weet niet waar ik dat kan halen
kan ze wel laten maken, maar weet niet hoe dat zit met sterkte van het karton
dus kan dan denk ik beter voor hdpe kiezen
(ik heb het nu over de 3'' en 4'' waar ik mortiere voor zoek voor de 6'' heb ik al fiber)
ohjaa me naam is trouwens maikel ;)

Laatst bewerkt:

Bonbridge

Registered User
Gewoon HDPE of FGK buizen regelen , je hebt nog 3 weken ! :blink1:

Kartonnen buizen kan wel , voor éénmalig gebruik , maar dan alleen de recht gerolde buizen en niet die met schuine banen karton .

myrmidon

Registered User
Gewoon HDPE of FGK buizen regelen , je hebt nog 3 weken ! :blink1:

Kartonnen buizen kan wel , voor éénmalig gebruik , maar dan alleen de recht gerolde buizen en niet die met schuine banen karton .

juist, die kartonnen buizen zijn link, goed voor 1 shell (Indien de dikte en de stop het aan kan) maar dan is het risico te groot dat in de buis het een en ander los gaat zitten waardoor de shell geen stuwkracht krijgt en te laag klapt of zelfs helemaal niet omhoog gaat.

Volgens mij gaan carbon buizen ook nog wel ff mee, alleen zijn deze iets duurder, maar wel betrouwbaar. kunnen een grote druk hebben.

PyroPlop32

Registered User
om even in te haken op de kartonnen buizen.
ik vind het een beetje overdreven, het ligt er helemaal hoe het karton gedraaid of gerold is en welke wanddikte, ik schiet al JAREN uit dezelfde kartonnen buizen van 2 inch tot en met 6 inch, geen enkel probleem gehad.

en toevallig knalde wel de stop onder me glasfiber mortier vandaan.

skupje

Registered User
Ik ben het geheel eens met pyroPlop32,ik heb jarenlang met kartonnen mortieren geschoten.Ik controleerde de mortieren wel vaak en heb nooit noemenswaardige schade kunnen ontdekken,behalve dat de buizen naar een X aantal keer gebruik teveel kruit aanslag kregen.Waardoor de shell te strak in de mortier kwam te zitten,en weggooien de enige optie was/is.
Ik kan me nog wel herinneren dat de profs vroeger ook vaak uit kartonnen mortieren schoten,voor salut's werd dit zelf aanbevolen.

Grtz skupje

Bovenaan