Weersverwachting Jaarwisseling 2024/2025

Schuim

Moderator
Medewerker
De weersverwachting voor de jaarwisseling ziet er weer is niet heel lekker uit.
En het is afwachten wat de uur-verwachtingen gaan brengen.
Maar de signalen tot nu toe word niemand gelukkig van.

Het is hopen dat het de ochtend van de 31ste en de ochtend van de 1ste gebeurt (die blokjes van de dagen zijn een complete 24u)

Bron Weerplaza locatie Eibergen:
1735306059519.png

KNMI - De Bilt:
1735306189393.png

Buienradar - De Bilt:
1735306284236.png

Of te wel, ouderwets koffiedik kijken.
We gaan het meemaken :)

maartenvincent

Registered User
Gewoon geen goud meer kopen, en enkel 30mm gekooide jetsers.
Dat wordt het dit jaar inderdaad. Weer de goud effecten bewaren, en morgen maar wat cakes in Duitsland gaan shoppen.
Ik heb nog Funke cakes uit 2018 liggen waar ik niet aan durf te komen met dat lang brandende goud ;).

joszie

Zilveren Member
Tja...heb je een dure bak gekocht, gooit het weer roet in het eten.

We kunnen het helaas allemaal niet veranderen en zien het verder wel.

Duimen en hopen op goed weer (geen mist, geen regen en geen harde wind).

Schuim

Moderator
Medewerker
Even hopen dat ik mijn kruit niet verschiet nu.
Het aantal jaren dat het in NL slecht weer was, en ik toch tegen 00u 00:10u het heerlijk los heb zien gaan zijn niet meer op 1 hand te tellen.
Maar die wind, die blijft er helaas gewoon weer elk jaar bij komen.
En als het die niet is? Dan hebben we mist :)

Maar ik zit is even door mij archief heen te bladeren.

2019-2020 - Dichte mist
2020-2021 - Het corona jaar, uitstekend weer, windkracht 2 max. Liep in mn trui.
2021-2022 - Corona jaar deel 2, uitstekend weer, de hele avond buiten geweest en ook weer in mn trui.
2022-2023 - Windkracht 4, wel droog uiteindelijk
2023-2024 - Windkracht 4

En dat was voor een heleboel mensen toch echt anders op de dagen, dus het is en blijft afwachten :)

Schuim

Moderator
Medewerker
Een dag later een nieuwe post, en ziet het er voor mij toch een stuk minder gunstig uit.
Aantrekkende wind en regen.

Aldus Weerplaza:
1735395386502.png 1735395302079.png

En doet de KNMI er met ijkpunt De Bilt er vrolijk aan mee.

1735395559535.png
1735395601211.png

Ach, we zitten nog in de wiebel termijn, het kan nog wat kanten op, maar die onstuimigheid blijft er in zitten.

Bijlagen

• 1735395496335.png
    1735395496335.png
    13,1 KB · Weergaven: 0
  • 1735395532600.png
    1735395532600.png
    19,4 KB · Weergaven: 0
  • 1735395573882.png
    1735395573882.png
    40,3 KB · Weergaven: 0

joszie

Zilveren Member
Ach ja kan wel gaan panieken, maar het verandert toch niets. Het komt zoals het komt.

De potjes gaan sowieso afgestoken worden. Wil ze geen jaar in huis hebben staan.

petertje23

Registered User
Ach ja kan wel gaan panieken, maar het verandert toch niets. Het komt zoals het komt.

De potjes gaan sowieso afgestoken worden. Wil ze geen jaar in huis hebben staan.
Precies dit, het is fijn als het droog is en niet te hard waait, maar een beetje regen of wind houd ons niet tegen.

Plum Bloom

Registered User
Altijd zorgen dat je een hoop losse knallers hebt in je ijzeren voorraad. Een noodrantsoen
Voor het eerst ingekocht op basis van een plan A en een plan B. Plan B is veel wind. Dan wordt het louter kraak, salute en high speed 20 en 25 mm. Trek al dat verwaaiende goud en bijzondere effecten niet meer. Bunkers voor wat overblijft geregeld bij familie en vrienden, max 25 kg per adres. Rustgevend gevoel.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Ik begin mij vooral zorgen te maken over de wind, deze lijkt steeds meer toe te nemen elke nieuwe run. Nattigheid was al verwacht, maar lijkt gelukkig steeds minder te worden. Maar goed, beiden zijn natuurlijk geen pretje als je foto's wilt maken. Gelukkig is het niet zo mistig als het nu is.

Galaxis

Registered User
We gaan het zien, de wind gaat wel een uitdaging worden inderdaad. De kust en west strook en de noordwest hoek een volle bft6 met stoten van bft8 . Dat is geen pretje meer.

SrCl2

Registered User
Ik ga mij hier pas rond 17.59 druk over maken op de 31ste
Ik pas rond 23:59, want tot die tijd beperk ik me tot categorie F1-vuurwerk en ander kleinvuurwerk (dat ik in een vuurwerkklem of tussen twee bakstenen vastzet).
Ik kan me trouwens nog herinneren dat voor een oudejaarsavond ergens begin jaren 90 ook heel slecht weer werd voorspeld. Volgens mij kregen we toen van overheidswege een dag respijt.
Gezien de tijdsgeest zal dat er nu niet van komen, vrees ik...

petertje23

Registered User
Het lijkt hier droog te blijven, de wind is wel pittig, maar nog niet zo hard als ze voorspelt hebben.
Als het zo blijft dan teken ik ervoor!
Succes en veel plezier vanavond.

maartenvincent

Registered User
Hier waaide/waait het harder dan voorspeld, maar toch nog een beetje af kunnen steken.
Voornamelijk fonteinen en wat cakes. Toch had ik graag meer willen doen, maar het zat me niet lekker.

Aan iedereen de beste wensen gewenst.

Bovenaan