We zijn toch Hollanders!

kingmokum

Banned
Dus waar is het vuurwerk dit jaar het goedkoopst?

Ik ben flink aan het speuren geweest, maar kom geen hogere kortingspercentages tegen dan een procent of 35... Weet iemand waar het nog goedkoper kan?

Groeten,

King.

firepower

Registered User
tja kingmokum dat ligt eraan WAAR dat is die 35 % dat vermeld je er niet bij

gr firepower

ps.ik weet wel dat in wierden bij vuurwerkdiscount.nl kortingen zijn van 50 tot 70%
en dat ze op 31 december altijd een happy hour hebben...

Laatst bewerkt:

polleke45

Registered User
Ik denk dat 35% korting een van de hoogste is die je tegen zult komen alleen kun je nog extra karton korting krijgen op die 35% met wat geluk.

Richardus

Registered User
Ik nog steeds. Hoge kortingen zijn echt iets voor het dichter bevolkte deel van 't land. Hier in 't Noorden mag je blij zijn met 10% maar meestal blijft het bij wat gratis troep.

elmo

FPM Moderator
Misschien ook handig te vertellen waar je die 35% tegen bent gekomen?

Bijv. Orthen geeft boven een X bedrag 30 % korting dus nog geen 35% dus ben ook benieuwd.

misschien vwland steenbergen maar dat is nog niet bekend.

Laatst bewerkt:

polleke45

Registered User
tja kingmokum dat ligt eraan WAAR dat is die 35 % dat vermeld je er niet bij

gr firepower

ps.ik weet wel dat in wierden bij vuurwerkdiscount.nl kortingen zijn van 50 tot 70%
en dat ze op 31 december altijd een happy hour hebben...

Vuurwerkdiscount werkt met dag aanbiedingen en dat is niet handig voor hele bestellingen. Ik denk dat kingmokum hier op doelt: aanbiedingen van boven de 35% korting die altijd gelden.

boozebelly

Registered User
Pfff...meer dan 35% korting?
Misschien is dat wel mogelijk, mits je voor een godsvermogen besteld.
Ik ken wel iemand die zijn vuurwerk haalt bij een Schuurmans dealer hier in Emmen en omdat hij goed bevriend is met de eigenaar krijgt hij 50% korting. Dan koopt hij wel voor zo'n 1000 euro, maar haalt dus voor 2000 euro vuurwerk in huis. Maar dat is zeker niet voor iedereen haalbaar en alhoewel ik zelf ook altijd op korting jaag, lijkt me dat eerlijk gezegd ook niet reeël. De winkelier mag uiteraard ook wel wat verdienen he? :wink:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Pfff...meer dan 35% korting?
Misschien is dat wel mogelijk, mits je voor een godsvermogen besteld.
Ik ken wel iemand die zijn vuurwerk haalt bij een Schuurmans dealer hier in Emmen en omdat hij goed bevriend is met de eigenaar krijgt hij 50% korting. Dan koopt hij wel voor zo'n 1000 euro, maar haalt dus voor 2000 euro vuurwerk in huis. Maar dat is zeker niet voor iedereen haalbaar en alhoewel ik zelf ook altijd op korting jaag, lijkt me dat eerlijk gezegd ook niet reeël. De winkelier mag uiteraard ook wel wat verdienen he? :wink:

De winkelier mag zeker wat verdien maar laten we deze winkelier nou niet zielig gaan vinden!
Ik ben het wel een beetje met king eens, als er bedragen van 1000+ voorbij komen is het best wel intressant om te kijken of er nog meer dan 35% te halen valt.

painkiller

Registered User
Aan de andere kant betaal ik liever een NETTO prijs. Maw. geen korting maar meteen een goed prijs.
Ik wil vuurwerk kopen en geen korting. Natuurlijk kan je 30-50% korting geven als je prijzen 10-20% boven de adviesprijzen liggen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Aan de andere kant betaal ik liever een NETTO prijs. Maw. geen korting maar meteen een goed prijs.
Ik wil vuurwerk kopen en geen korting. Natuurlijk kan je 30-50% korting geven als je prijzen 10-20% boven de adviesprijzen liggen.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar gelukkig hebben we daar Fpm voor die de prijzen in de gaten houdt. De members hier laten zich niet zo snel meer in de maling nemen door prijzen die boven de adviesprijs liggen.

kingmokum

Banned
Als ik zie met wat voor een plezier de winkeliers die 30% weggeven, hoe makkelijk dit gaat.
Dan weet ik dat er nog meer mogelijk is.

De marges op vuurwerk zijn enorm(dit topic is niet bedoeld voor zielige verhaaltjes van we moeten zoveel investeren want die investering is er nu al minstens 10x uit) producten gaan 2-3 x over de kop 30% korting is een lachertje.

Daarom ben ik op zoek naar echte korting, groot verbruik korting!

Groeten,

King.

Tony

Administrator
Medewerker
Als ik zie met wat voor een plezier de winkeliers die 30% weggeven, hoe makkelijk dit gaat.
Dan weet ik dat er nog meer mogelijk is.

De marges op vuurwerk zijn enorm(dit topic is niet bedoeld voor zielige verhaaltjes van we moeten zoveel investeren want die investering is er nu al minstens 10x uit) producten gaan 2-3 x over de kop 30% korting is een lachertje.

Daarom ben ik op zoek naar echte korting, groot verbruik korting!

Groeten,

King.

Ik vind toch dat je daar iets te makkelijk over denkt.
Ik wil het ook allemaal voor een dubbeltje maar je moet niet vergeten dat er ook genoeg kosten worden gemaakt en dat er bijvoorbeeld oko gewoon belasting moet worden afgerekend. Je word ondernemers om geld te verdienen en niet om weg te geven. Ik vind 30 a 40% echt super kortingen waar je gewoon tevreden mee mag/moet zijn.

Een jaar of 3 a 4 geleden kreeg ik nog geen 10% korting met alles wat ik kocht. Dus ik denk dat we al heel veel krijgen.

kingmokum

Banned
Ik vind 30 % een mooi begin.

Wel even om duidelijk te zijn, we hebben het hier niet over bestellingen van een 500-600 euro.
GROOT verbruikers is waar we het over hebben!

Groeten,

King

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind 30 % een mooi begin.

Wel even om duidelijk te zijn, we hebben het hier niet over bestellingen van een 500-600 euro.
GROOT verbruikers is waar we het over hebben!

Groeten,

King

Ja, dat ben ik ook en ik ben tevreden met de 30 en 40% die we hebben.
Jij bent de Amsterdamse markt gewend waar je gulden nog een rijksdaalder waard is.

kingmokum

Banned
In amsterdam mag je het met 10% korting doen.

Juist van jou als ondernemer had ik verwacht dat geinteresseerd zou zijn in hogere kortingspercentages en er ook zeker weten naar op zoek zou zijn.

Ik denk dat we nog lang niet op het hoogste mogelijke kortingspercentage zitten!

Word even afwachten wat er gaat gebeuren in de markt, je geeft zelf ook al aan dat korting jarenlang een taboe is geweest in vuurwerk land. Op dit moment komt daar in rap tempo verandering in.

King

Bovenaan