Wav of MP3 van Chinese Rol

pinjoprogress

Registered User
Heeft iemand een idee/link waar ik een echt goede kwaliteitssample kan vinden van het liefst een keiharde chinese rol?

Ik heb thuis namelijk 800 watt monitoren die loepzuiver klinken en tot aan 3 straten verderop te horen zouden moeten zijn.

Ik kan een echt goede sample nergens vinden (meestal teveel ruis en anders is het zo'n rol met 2 klappen per seconden en daar doen we het niet voor!!!)

Badboykilla

Registered User
pinjoprogress zei:
Heeft iemand een idee/link waar ik een echt goede kwaliteitssample kan vinden van het liefst een keiharde chinese rol?

Ik heb thuis namelijk 800 watt monitoren die loepzuiver klinken en tot aan 3 straten verderop te horen zouden moeten zijn.

Ik kan een echt goede sample nergens vinden (meestal teveel ruis en anders is het zo'n rol met 2 klappen per seconden en daar doen we het niet voor!!!)

Heb je ooit gehoord van google;)

pinjoprogress

Registered User
Lekker bijdehand...

Als jij een goede sample kan vinden via google vind ik je echt knap...
Ik heb alle zoekmachines al geprobeerd...
Nergens is een goede sample te vinden van zo'n chinese rol (of iets vergelijkbaars)

KobeBryan

Registered User
pinjoprogress zei:

Wat is de bedoeling dan? Op 31 december om 12 uur je boxen buien te zetten zodat iedereen het kan horen? Of tegelijk aanzetten met een 100.000-klapper zodat ie harder gaat klinken? :p

Hebben ze hier op fpm geen goede filmpje van zo'n ding? Ik vind het geluidskwaliteit van filmpjes hier echt super! :9

pinjoprogress

Registered User
Heb je voor mij een voorbeeld van een filmpje waarbij je het geluid goed vindt?

De bedoeling is idd HARDER te gaan met de boxen dan de 100.000 klapper van de buren die jaar in jaar uit opscheppen :)

De filmpjes die ik heb van de site hebben wel geluid maar meestal is dat alleen heel schel van geluid. Dus geen BAS geluiden voor de echt harde knallen...

Enig idee?

HocusPocus.Pyro

Registered User
Hey Pinjoprogress,

Leuk idee, alhoewel echte pyrotechniek het leukste blijft! :)

Ik weet zo gauw geen goede geluidsfragment maar ik zou je aanraden om eens het filmpje van San Trifone Daylightshow 5 te testen. Klik hier maar naar http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=4975

Het geluid is eigenlijk in de meeste gevallen vervormd, maar in dit filmpje lijkt het naar verhouding tamelijk goed.
Gebruik gewoon een beetje redelijke "equalizer" om de tonen wat aan te passen voor je monitoren.

Zoek gewoon nog even langs wat filmpjes. Msschien ergens een filmpje van een Hindoe-rol, mogelijk is die wat beter omdat er minder ruis in het signaal kan zitten, doordat de overlap tussen de knalletjes minder is...

Anyway, succes.

Groeten, Hocus de Pocus Pyro, aka TitaniumTovenaar

pinjoprogress zei:
Heb je voor mij een voorbeeld van een filmpje waarbij je het geluid goed vindt?

De bedoeling is idd HARDER te gaan met de boxen dan de 100.000 klapper van de buren die jaar in jaar uit opscheppen :)

De filmpjes die ik heb van de site hebben wel geluid maar meestal is dat alleen heel schel van geluid. Dus geen BAS geluiden voor de echt harde knallen...

Enig idee?

pinjoprogress

Registered User
Uiteraard, de echte zijn niet te vervangen.

Ik ga de filmpjes meteen thuis even testen (heb hier geen boxen bij de comp).

In ieder geval bedankt voor je moeite!

nickskuhh-hmd

Registered User
Muziek? hij zegt toch een geluidsfragment van een 100.000 klapper of andere ratelband.
Maar als je een goed kort fragment hebt kun je hem ook loopen (steeds hetzelfde herhalen met een goeie overgang)

Bovenaan