Wat verzamel jij van het vuurwerk?

Moontan

Moderator
Medewerker
Alles wat met vuurwerk te maken heeft en wat "oud" is.

Vuurwerkfolders vanaf 1980 bewaar ik
Ik ben in het bezit van kanonslagen en voetzoeker begin jaren 80
Verder beschik ik over verkoopzakje los vuurwerk Schuurmans idem
diverse catalogi en attributen Nederlandse importeurs

boozebelly

Registered User
Folders uiteraard en ook nog een Screaming Girl vuurpijl van Evuco uit 2006 die ik nu niet meer af durf te steken :tounge: Verder baal ik er nog altijd van dat ik nooit oude kanonslagen/Astronauten heb bewaard uit de grijze lontjes tijd...:huh:

funkie x

Registered User
oud vuurwerk en labels van cake's. is altijd leuk om na oud en nieuw aan de gang te gaan met labels van de cake afhalen en op te plakken in een plakboek

Grondknaller

Registered User
Leuk om te zien wat iedereen verzamelt! Ik ben vorig jaar ook begonnen met verzamelen. Ik heb mij voorgenomen om de labels of verpakkingen van de knallers te bewaren samen met één exemplaar.

Een paar dummy's en de Wolff dvd 2013/2014

Een dummy is toch vuurwerk zonder kruit? Kan je die ook maken, zonder het exemplaar te beschadigen?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Oud vuurwerk en folders! Veeeeeel folders!

Ook heb ik net zoals moontan een berg spullen van verschillende importeurs zoals verschillende hebbedingetjes en brochures.

Ook al eerder genoemd: een hele berg goede herinneringen!

roelz

Registered User
Sinds 1974 warme herinneringen aan vuurwerk en jaarwisselingen in het algemeen, labels en etiketten, folders/catalogi, dummys van jaren 70 en 80 vuurwerkjes. En leuke momenten met andere liefhebbers/freaks op shows, demo's, etc.

joszie

Zilveren Member
Het mooie van vuurwerk vind ik het tijdelijke er van. Weken genieten (voorpret) dan de dag zelf en daarna nagenieten van de filmpjes. Ik heb echt geen ruimte om het vuurwerk zelf te bewaren. Wel heb ik ergens nog wat oudere folders liggen.

rodepo

Registered User
ik heb folders van een jaar of 5
en verder verzamel ik vooral kennis en ervaring.

Afgestoken cakes bewaren ga ik misschien vanaf komend jaar aan beginnen, bedankt gertjan. Het was nog nooit bij me opgekomen dit te doen.
Misschien maak ik er wel een schutting in de tuin van ofzo.

Bovenaan