Wat is nou imitatie nitraat?

nitraat love

Registered User
Hallo.
Ik had wat vraagjes en nog iets om over discusieren.
De titel zegt het al: wat is nou imitatie nitraat.
Hier en daar hoor ik dat de echte bloemetjes nitraat zijn,en ergens anders weer dat kartonkleuringe met een paars crepe papiertje de en een groene vlam de echte zijn enz.enz.
En hoeveel kruid zit er in de echte nitraat?

Maar goed ik denk dat het nu wel duidelijk is.
Ik denk nog altijd dat de echte de nitraaten zijn met karton kleur een paars crepe papiertje een groene vlam van te voren en niet te vergeten de GIGA harde knal.
Ik kan ervan smullen:p.

vriendelijke groet nitraat love

The Matrix

Registered User
Ik vind het ook een vreemd verhaal. De ene zegt: "Er heeft altijd 1,6 gram ingezeten, alleen was de aanduiding op de verpakking verkeerd vermeld".
De ander zegt: "De kruitinhoud van de nitraat met groen papiertje is gezakt tot 1,6 gram en in de nitraten met blauw of paars papiertje zit 1,95 gram".

Ik heb een foto gamaakt van de met blauw papiertje en met paarse, alleen vind ik het wel verdacht veel op een rood papiertje lijken. Het komt niet door het fototoestel, want in werkelijk was het papiertje ook rood.

Hier de foto:
[img=http://img100.imageshack.us/img100/1987/thumpingthunderblauwpaarslos8q.th.jpg]

Laatst bewerkt door een moderator:
P

poziloc

Guest
volgens mij had ik in een ander topic al uitgelegd, dat de bloemetjes versie de alle eerste waren...deze werden verkocht in 94/95 deze hadden een grijs lont en waren zeer goed..deze versie is helaas ook maar 1 jaar op de markt geweest...
De versies erna waren slecht...totdat er rond 97 een nieuwe versie uitkwam....de zogenaamde kartonkleurige met rose crepe papier. Deze versie was ook zeer goed. In 99 is er een milenium versie van uitgebracht...deze versie was 6 grams.deze hadden als extra toevoeging een fluit. Opzich waren deze gevaarlijk, want ze gingen vliegen.

Rond 99 a 2000 kwamen er meerder varianten op de markt, waaronder de versie met crackling....deze zag ik in 2001 voor het eerst. Dit was ook een zeer goede nitraat...uitgevoerd met een lichtblauw etiket met rode letters.
ondertussen zijn er zeer veel varianten op de markt gebracht. Waarvan er 1 tussen uit sprong....dat was de jcwt...verder rest heb ik nooit meer een behoorlijke nitraat gehoord...allemaal slappe goedkope aftreksels.
totdat ik dit jaar een nitraat zag in valencia...helemaal zwart....deze hadden ook een fluit en een zeer goede knal.

zink901

Registered User
Kan me goed vinden in bovenstaand verhaal. Imitatie staat voor namaak en dat zijn de huidige nitraten allemaal.

Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen wanneer een knaller een nitraat is. Wat is tegenwoordig nog het verschil tussen een vlinder en een nitraat? Alleen de prijs volgens mijn..

De huidige knallers die als nitraten worden verkocht in België vallen erg tegen. Dit heeft 2 oorzaken, in China mag sinds een jaar of 5 geen vuurwerk meer worden opgeslagen, maar moet meteen na productie worden afgevoerd. Hierdoor kan de huls niet goed uitharden en is de knal minder hard. Een belangrijkere oorzaak is de nieuwe regelgeving in België. Een knaller vergelijkbaar met de millenium cracker kan enkel verkocht worden als spektakelvuurwerk. Met KvK dus.

nitraat love

Registered User
Ik vint dit persoonlijk hele slechte informatie:http://pyrohangout.cjb.net/ ik snap het niet, want de bloemetjes nitraat zijn de echte(dat zeggen julie) maar ook de kartonkleuring met paars crepe papier zijn echt :S een beetje vreemd.
Ik dacht dat alle TT's imitatie waren/zijn maar ik geloof dat sommige zo goed gaan als de echte...En ik geloof dat alle nitraten van bonbridge echt zijn.

Maar van alle nitraaten die door winkels in Belgie worden verkocht, zitten daar ook nog echten bij? Of nitraat dat net zo hard knalt als dat?

GR.nitraat love

gerwin

Registered User
sinds kort zijn er ook nep nitraten uit tsjechie in de omloop. hoe je ze herkent is aan het formaat (ze zijn duidelijk veel dunner) en aan de tsjechiese tekst erop

Afbeelding%20049.jpg

BMW-freaky

Registered User
nitraat love zei:
Maar van alle nitraaten die door winkels in Belgie worden verkogt, zitten daar ook nog echten bij? Of nitraat dat net zo hard knalt als dat?
Nee, geen enkele nitraat die op dit moment nog in België verkocht wordt komt ook maar een beetje in de buurt van de 'echte' nitraat.

De enige nitraten die er nog enigszins op lijken zijn de JCWT, maar die zijn alleen via de Nederlandse handelaren te krijgen en worden in Belgie niet verkocht, tenminste niet 'boven de toonbank'.

Yoshimitsu

Registered User
gerwin zei:
sinds kort zijn er ook nep nitraten uit tsjechie in de omloop. hoe je ze herkent is aan het formaat (ze zijn duidelijk veel dunner) en aan de tsjechiese tekst erop

lol, die had ik vorig jaar, maar 't waren volgens mij Letse nitraten :p
Waren idd slecht, klein k*t vlammetje, soms helemaal geen vlammetje en een zachte knal.

powerfull

Registered User
Yoshimitsu zei:
lol, die had ik vorig jaar, maar 't waren volgens mij Letse nitraten :p
Waren idd slecht, klein k*t vlammetje, soms helemaal geen vlammetje en een zachte knal.

Dat klopt dat had ik ook maar voor de prijs dat ze verkocht werden maakte het niks uit want ik had ze voor 3 euro voor 20 van die dingen dusja ;)

Powerfull

remio

Registered User
nitraat love zei:
Ik vint dit persoonlijk hele slechte informatie:http://pyrohangout.cjb.net/ ik snap het niet, want de bloemetjes nitraat zijn de echte(dat zeggen julie) maar ook de kartonkleuring met paars crepe papier zijn echt :S een beetje vreemd.
Ik dacht dat alle TT's imitatie waren/zijn maar ik geloof dat sommige zo goed gaan als de echte...En ik geloof dat alle nitraten van bonbridge echt zijn.

Maar van alle nitraaten die door winkels in Belgie worden verkocht, zitten daar ook nog echten bij? Of nitraat dat net zo hard knalt als dat?

GR.nitraat love

in die periode waren er inderdaad meerdere "echte", zoals gezegt met een enorme klap en dito drukverplaatsing. zon beetje alles NA 2001 is een slap aftreksel van die nitraten en de knal komt er niet eens meer bij in de buurt!

gr remio

nickskuhh-hmd

Registered User
Maar word de echte nitraat van 10 jaar geleden nog wel gemaakt dan in china?
En waarom zou je er dan echt nergens aan kunnen komen, net als bijv. supervlinders die komen ook rechtstreeks uit china, zou je zeggen dat ze net zo goed goeie nitraten kunnen halen.

P

poziloc

Guest
Zoals al in andere Nitraten topics wordt uitgelegd, dat deze geen voor effect mogen hebben, zoals een vlam, fluit en crackling.
Daarbij komt ook nog eens de Classificatie zoals 1.4
Klein voorbeeld is de JCT...deze zaten per 10 in een doosje..na testen werden deze in de Cattegorie 1.1 geplaatst(massa explosief)
hier zijn de nt's voor in de plaats gekomen en per 5 verpakt om in de classificatie 1.4 te blijven
Supervlinders daarintegen, zijn niet in de winkel te koop...alleen via de handel.
Ik weet dat op deze dozen 1.3 staat...maar niet voor lang...weet haast wel zeker als ze dit gaan testen , onder 1.1 vallen...puur omdat ze meer dan 2 gram flash bevatten

remio

Registered User
denk dat hij bedoelt dat die supervlinders via illegale wegen naar NL toe komen en dus speciaal voor onze markt op bestelling gemaakt worden. en zijn vraag was dan, waarom diezelfde mensen ook niet een "ouderwetse" nitraat laten maken via hun contacten, iets wat ik mij ook al heel lang afvraag haha.

gr

Sweet Laker

Registered User
volgens mij had ik in een ander topic al uitgelegd, dat de bloemetjes versie de alle eerste waren...deze werden verkocht in 94/95 deze hadden een grijs lont en waren zeer goed..deze versie is helaas ook maar 1 jaar op de markt geweest...
In 99 is er een milenium versie van uitgebracht...deze versie was 6 grams.deze hadden als extra toevoeging een fluit. Opzich waren deze gevaarlijk, want ze gingen vliegen.

Ik vraag me af he, is er op geen enkele manier meer aan deze nitraten te komen? Ik bedoel, de supervlinders zijn ook alleen te koop via de handel en niet in Belgie.

Waarom is er dan niet iemand die de originele bloemetjes uit 94/95 of de mileniumversie importeert? Ze zullen toch nog wel ergens gemaakt worden lijkt me zo!

remio

Registered User
dat lijkt mij ook wel, en anders dat ze wel op bestelling gemaakt kunnen worden, vreemd dat dat nog niet gebeurd......

shooterbomb

Registered User
Maar word de echte nitraat van 10 jaar geleden nog wel gemaakt dan in china?
En waarom zou je er dan echt nergens aan kunnen komen, net als bijv. supervlinders die komen ook rechtstreeks uit china, zou je zeggen dat ze net zo goed goeie nitraten kunnen halen.

Volgens mij kan dit wel, ik weet ook dat het voor de moment NIET meer gebeurd.Ik denk dat we geluk hebben, met dat de fabriek die indertijd de originele super-vlinders maakte nu nog bestaat en ze ook nog wil maken puur omdat de vraag zo hoog is. Het is gewoon een geweldig scenario en het zou nog veel geweldiger zijn dat al dat zware knalspul van 5 à 6 jaar geleden zou terugkomen via zo'n kanalen alleen is dit nu nog maar mogelijk met de super vlinders.....

Shooterbomb

Axle

Registered User
Hallo.
Hier en daar hoor ik dat de echte bloemetjes nitraat zijn,en ergens anders weer dat kartonkleuringe met een paars crepe papiertje de en een groene vlam de echte zijn enz.enz.

Ik denk nog altijd dat de echte de nitraaten zijn met karton kleur een paars crepe papiertje een groene vlam van te voren en niet te vergeten de GIGA harde knal.

K heb die laatst nog in me handen gehad, precies hoe jij ze beschrijft, groene vlam harde knal enz. k zou er 200 bestelle maarja uitverkocht...

Johan6401

Registered User
Hallo.

De nitraten van bex van 98 zijn de originele..
Op de achterkant staat vermeld dat deze 1ml ammoniumnitraat bevatten.
Ik ga er van uit dat door deze inhoud die dingen toch net ff wat harder gaan dan de rest.
Persoonlijk vind ik de crepe nitraat ook harde dingen. Ik noem dat niet echt imitaties omdat de knal wel aardig is.
Maar ik denk dat het protocol van de echte nitraten zich van andere onderscheidt door die 1 ml ammoniumnitraat.

Maar ik heb ook wel is toen ik 12 was of zo, zo'n bloemetjes nitraat gehoord dat was denk ook in 94/95, dat ding ging ook echt hard... Maar ik denk dat de kartonkleurige met paars papiertje harder gaan..
Op jongere leeftijd ervaar je knallen harder op de 1 of andere manier..
Maar in 94/95 was het spul uit belgie nog gewoon goed...
Nu is het meeste ***************

Laatst bewerkt:

Wizz

Registered User
De nitraten van bex van 98 zijn de originele..
Op de achterkant staat vermeld dat deze 1ml ammoniumnitraat bevatten.
Ik ga er van uit dat door deze inhoud die dingen toch net ff wat harder gaan dan de rest.
Persoonlijk vind ik de crepe nitraat ook harde dingen. Ik noem dat niet echt imitaties omdat de knal wel aardig is.
Maar ik denk dat het protocol van de echte nitraten zich van andere onderscheidt door die 1 ml ammoniumnitraat.

Het hele ammoniumnitraatverhaal is bullsh*t, dat spul doet pas iets als je er diesel ed. aan toevoegt of een extreem zuivere vorm hebt.

Ook een milliLITER? in een nitraatje, lijkt me aardig onmogelijk om dat spul er in vloeibare vorm in te stoppen aangezien het pas vloeibaar is vanaf 170 graden celcius.

appiehappie

Registered User
Het hele ammoniumnitraatverhaal is bullsh*t, dat spul doet pas iets als je er diesel ed. aan toevoegt of een extreem zuivere vorm hebt.

Ook een milliLITER? in een nitraatje, lijkt me aardig onmogelijk om dat spul er in vloeibare vorm in te stoppen aangezien het pas vloeibaar is vanaf 170 graden celcius.

Precies, en dan nog moet het spul een aardige opduvel verkocht worden wil de kettingreactie die ANFO zo destructief maakt op gang komen.

Je kunt het in de fik steken, dan gebeurt er niks, lontje idem. Alleen electrische slagladingen/ontstekers (hetzij militair of commercieel) zullen dit effect kunnen bereiken.

Bovenaan