Wat is dit?

amitri

Registered User
Kan even geen foto plaatsen, maar heb een stuk illegaal vuurwerk gevonden waar ik de naam graag van wil weten, overigens niet om zelf aan te schaffen, verre van dat.
Het is een ijzerenstaaf van ruim 20cm en diameter van 2.5cm, onderaan de staaf zit een plastic geel handvat van ongeveer 9cm. Daar omheen zat een gevaren/gebruiksaanwijzingslabel. Bovenop het ijzer zat een klein geel dopje.
Iemand enig idee nav de omschrijving?
Ik zal kijken of ik zsm een foto kan plaatsen. Hoe kun je vanuit je documenten foto's plaatsen?

ChrisN

Registered User
Ik denk een (niet-illegale) stadionfakkel. Eigenlijk is het een noodsignaal voor schipbreukelingen; Een handfakkel met bengaals vuur. Of, een flare, een lichtkogel van bengaals vuur, voor een schip in nood.

Laatst bewerkt:

Koetje

Registered User
Alle stadionfakkels zijn illegaal tegenwoordig. Klinkt inderdaad als een noodsignaal voor schepen. Dat zijn de beste.

amitri

Registered User
Thanx alvast voor de reacties.
Als ik google op plaatjes van fakkels zoek lijkt het er wel erg op inderdaad, maar kunnen deze dingen schade aanrichten?
Ik heb schade aan een object gezien dat niet door een fakkel gedaan kan zijn, daar is brute kracht van een ontploffing voor nodig.

amitri

Registered User
Zou graag een foto willen plaatsen maar ben niet nieuw op dit forum en weet nog niet hoe alles werkt.
Ik zie alleen dat ik foto vanuit een link kan plaatsen. Ik heb foto in mijn documenten, hoe moet ik die plaatsen?

Bovenaan