Wat hebben jullie geleerd van afgelopen jaarwisseling??

spanischcracker

Registered User
De jaarwisseling zit er helaas weer op.. Elk jaar zijn er naderhand toch wel dingen waarvan ik denk die ga ik volgend jaar toch anders doen.

Dit jaar heb ik bijvoorbeeld veel met een fakkel aangestoken waaronder ook een showtje van 5 minuten. Volgend jaar ga ik het gewoon lonten zodat ik er zelf beter van kan genieten. En het is ook veiliger. Mijn finaleblok van 12x thunderstruck knalde namelijk uit elkaar en behalve 1 pot heb ik er niks meer van teruggevonden. Als dat was gebeurd terwijl ik er vlak naast zat om iets anders aan te steken was het toch niet best afgelopen.

Ook ben ik dit jaar nog uitgeweest met een flinke groep waardoor ik maar tot 01:15 heb kunnen stoken. Bijna iedereen was het er mee eens. Nooooooooit meer uit op oud en nieuw!

Ben wel benieuwd of jullie ook dingen hebben meegemaakt waarvan je zegt dat ga ik voortaan anders doen.

Savaga

Registered User
Dat alles om 22:30-23:00 vuurwerk afsteken en dan niet om 00:00 (dit jaar door het slechte weer) het voordeel heeft dat je je echt op je eigen vuurwerk kan concentreren (was verder niks op dat moment nl) maar dat het wel sfeer mist. Ik heb alsnog enorm genoten, dus heel erg spijt heb ik er verder niet van. Ander voordeel is dat je niet al die buren die je maar een keer per jaar ziet (met de jaarwisseling) een hand hoeft te geven en verplichte praatjes te maken (daar ben ik niet zo van nl)

Ander ding wat ik komend jaar zeker anders ga doen; een kleinere diversiteit aan cakes kopen, en dan meer stuks van elke soort en dan tegelijkertijd afsteken. Nu had ik van een aantal cakes maar 1, en ik vind het toch een stuk mooier en heftiger als je er 2 of 3 van 1 soort tegelijkertijd de lucht in jaagt. Met dit in gedachten twijfel ik dus ook heel erg of ik bijv een Immmortal Gold weer ga halen volgend jaar. En als ik m dan haal lont ik m wel door ipv alles cakes los af te steken, zoals ik dit jaar heb gedaan, zodat je echt meer een show hebt.

Grootste ding wat ik anders ga doen komende jaarwisseling; voor een hoop meer geld vuurwerk halen! :hehe!:

Marco_clappers

Registered User
Dat alles om 22:30-23:00 vuurwerk afsteken en dan niet om 00:00 (dit jaar door het slechte weer) het voordeel heeft dat je je echt op je eigen vuurwerk kan concentreren (was verder niks op dat moment nl) maar dat het wel sfeer mist. Ik heb alsnog enorm genoten, dus heel erg spijt heb ik er verder niet van. Ander voordeel is dat je niet al die buren die je maar een keer per jaar ziet (met de jaarwisseling) een hand hoeft te geven en verplichte praatjes te maken (daar ben ik niet zo van nl)

Ander ding wat ik komend jaar zeker anders ga doen; een kleinere diversiteit aan cakes kopen, en dan meer stuks van elke soort en dan tegelijkertijd afsteken. Nu had ik van een aantal cakes maar 1, en ik vind het toch een stuk mooier en heftiger als je er 2 of 3 van 1 soort tegelijkertijd de lucht in jaagt. Met dit in gedachten twijfel ik dus ook heel erg of ik bijv een Immmortal Gold weer ga halen volgend jaar. En als ik m dan haal lont ik m wel door ipv alles cakes los af te steken, zoals ik dit jaar heb gedaan, zodat je echt meer een show hebt.

Grootste ding wat ik anders ga doen komende jaarwisseling; voor een hoop meer geld vuurwerk halen! :hehe!:

ik had dit jaar ook al vroeg een hoop vuurwerk afgestoken om zo de regen voor te zijn, dit ga ik voortaan altijd doen!
en meer geld uitgeven is ook een heel goed idee:smiling: en het doorlonten ga ik nog zorgvuldiger doen, dit jaar 10 cakes doorverbonden en vast geplakt op een plaat binnen een uur, volgend jaar wat rustiger aan doen.

Rubingh

Registered User
De jaarwisseling zit er helaas weer op.. Elk jaar zijn er naderhand toch wel dingen waarvan ik denk die ga ik volgend jaar toch anders doen.

Dit jaar heb ik bijvoorbeeld veel met een fakkel aangestoken waaronder ook een showtje van 5 minuten. Volgend jaar ga ik het gewoon lonten zodat ik er zelf beter van kan genieten. En het is ook veiliger. Mijn finaleblok van 12x thunderstruck knalde namelijk uit elkaar en behalve 1 pot heb ik er niks meer van teruggevonden. Als dat was gebeurd terwijl ik er vlak naast zat om iets anders aan te steken was het toch niet best afgelopen.

Ook ben ik dit jaar nog uitgeweest met een flinke groep waardoor ik maar tot 01:15 heb kunnen stoken. Bijna iedereen was het er mee eens. Nooooooooit meer uit op oud en nieuw!

Ben wel benieuwd of jullie ook dingen hebben meegemaakt waarvan je zegt dat ga ik voortaan anders doen.

Dat heb ik dit jaar eindelijk is een keer niet gedaan! uitgaan met oud en nieuw dat heb ik gelukkig afgeleerd!
maar ook ik ga volgend jaar lekker meer kopen..! en devinio ook met slecht weer de regen was niet zo heel erg de wind daarintegen wel!

Richardus

Registered User
Ehm...dat ik pijlen niet mis omdat ze toch meestal tegenvallen en te duur zijn.

Dat ik wel goeie matten mis en België ver weg is...

Dat ik voor mezelf een behoorlijk balans heb gevonden in hoeveel cakes te kopen, hoe een volgorde samen te stellen enz. En dat het niet allemaal zo prof en mooi snel achter elkaar hoeft als ik soms in m'n hoofd heb...just enjoy...

Eigenlijk weinig verbeterpunten dus :)

Mark1600

Registered User
Ik heb geleerd dat ik de ontstekers op een andere manier moet aansluiten omdat met de huideige manier er nog te veel vertraging is. Ook weet ik nu zeker dat ik een andere afstandbediening bij mijn RF32 hebben wil omdat je met deze makkelijk het spoor bijster kunt raken als je een paar keer door buurtgenoten met nieuwjaars wensen gestoord wordt tijdens het schieten.

joszie

Zilveren Member
Ik heb geleerd dat ik de ontstekers op een andere manier moet aansluiten omdat met de huideige manier er nog te veel vertraging is. Ook weet ik nu zeker dat ik een andere afstandbediening bij mijn RF32 hebben wil omdat je met deze makkelijk het spoor bijster kunt raken als je een paar keer door buurtgenoten met nieuwjaars wensen gestoord wordt tijdens het schieten.
\heb je de originele afstadnbediening met knoppen 1tm 8 en ABCD? bij afleiding ben je dan idd snel de draad kwijt.

ot:
ik heb geleerd dat de jaarwisseling overal mooi kan zijn maar dat het tijd wordt om weer eens ouderwets gezellig met familie te vieren (al 10 jaar niet gedaan).

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Diverse dingen dit jaar geleerd rondom vuurwerk.

- Steek geen vuurwerk nabij een boom af. Of als het te hard waait of regent. Helft van het spul knalde veel te laag.
- Vertel aan niemand hoeveel je exact gaat besteden dit jaar. Behoorlijk wat gezeik mee gehad helaas.
- Maak geen foto's/filmpjes apart, maar film het product eerst en ga dan door met filmen tot je het vuurwerk kan wegdoen.
- Weet nu waar de prof-cake-persoon woont. Elke jaar weer stak die geweldige cakes af. Nu weet ik waar ik moet zijn.
- Zet de cakes snel op zij en maak snel een soort day after foto's want voor je het weet is alles opgeruimd.
- Film met je camcorder in de Manual modus, automatisch zorgt voor wazigheid als gekken.

Dat is wel wat ik dit jaar heb geleerd denk ik.

thunderking96

Registered User
gewoon siervuurwerk in Duitsland halen. dit jaar voor het eerst gedaan en het beviel me goed. oke minder uitgebreide effecten... maar minstens 3 x zo goedkoop :D

sprinkhaan

Registered User
Dat ik de 25 grams producten meer dan de moeite waard vind en dat ik waarschijnlijk alleen nog dit soort cakes haal.

Voor een show naar het park uitwijk, alle ruimte en dicht bij.

Minder klein stook spul moet halen, heb nog een complete doos vol.

Fuego's vooral elektrisch in serie moeten worden geschoten, dan komen ze pas echt goed voor de dag.

Bij je bestelling vuurwerk voor te schieten voor vrienden omdat ze dan van de korting kunnen profiteren niet op schiet omdat je dan zelf achter je geld aan kan lopen.

Bovenaan