Wat doen jullie met vuurwerk wat over is door slecht weer...?

2005Fast

Registered User
Beste medefreaks,

Bij ons in de regio leiden was het weer zo slecht dat na een uur stoken we gestopt zijn, de doorlontshow weigerde steeds echt klote. Cakes aanstekken was moeielijk alles werd snel nat.

Het resultaat is dan ook dat wij hier 1 derde overhebben. Nu is de vraag wat er mee te doen.
Bewaren op zolder? of in de avond lekker nog effe stoken. Ik wil geen overlast veroorzaak of politie op de stoep hebben staan.

Wat doen jullie met het vuurwerk wat over is?

gr fast

Laatst bewerkt:

deamonchild

Registered User
Re: Wat doen jullie met vuurwerk wat over is door sleccht weer...?

Het resultaat is dan ook dat wij hier 1 derde overhebben. Nu is de vraag wat er mee te doen.
Bewaren op zolder? of in de avond lekker nog effe stoken. Ik wil geen overlast veroorzaak of politie op de stoep hebben staan.

Wat doen jullie met het vuurwerk wat over is?

gr fast

Je geeft eigenlijk antwoord op je eigen vragen!!

Je wilt geen last met politie en je wil ook geen overlast veroorzaken. De kans dat je beide voor elkaar krijgt als je het doet is behoorlijk groot.

Dus heb je het antwoord op je eigen vraag, namelijk opslaan en volgend jaar gebruiken.

Laat je niet verleiden tot afsteken. Geef mensen die het niet zo leuk vinden geen reden te klagen bij Groen Links of Justitie en hou de eer aan jezelf ( en andere freaks ) om het te bewaren.

niels-hihi

Registered User

Naar een groot open veld gaan tegen overlast of gewoon bewaren.

deamonchild

Registered User

Naar een groot open veld gaan tegen overlast of gewoon bewaren.

Het mag niet !! Doe het lekker niet, eerst lopen we allemaal te zeuren en te zeiken dat die mensen van GroenLinks zulke betuttelende mensen zijn zeurkousen die zich overal mee willen bemoeien, ondertussen zitten wij hier als liefhebbers bij elkaar dingen te bespreken die de kans op een vuurwerkverbod alleen maar groter maken.

Stop met dit soort onzinposts echt !

gwgwgw

Registered User

Ik zou het gewoon afsteken. Na een jaar lang er naar uitgekeken hebben, door de regen niet alles af kunnen steken en dan nog een jaar moeten wachten, no way.

Als jij het niet te laat doet, zal het echt wel meevallen.

Gertjanberg

Registered User

Bij mij/ons zijn ook nog een hele berg cakes over, die gaan allemaal de kast in voor volgend jaar.

potige_smurf

Registered User

Bij mij/ons zijn ook nog een hele berg cakes over, die gaan allemaal de kast in voor volgend jaar.

Same here,opslaan en bewaren tot volgend jaar.Af en toe naar kijken en dan dwalen de gedachten weer af:embarrased:

2005Fast

Registered User

We hebben even wat overleg gehad met de buren, die houd namelijk graag te vreind. Zijn goede mensen en leef in goede harmonie met ze. Hebben ook veel kinderen tussen 7 en 8 vanavond morgen nog even spelen iedereen vind het leuk.

Ik snap je helemaal deomchild, maar ik woon in een klein dorp als de mensen het hier leuk vinden, zorg niet voor overlast maar voor plezier voor jong en oud.

gr
fast

wit1704

Registered User

Ik stook vanavond nog wat spul dat niet knalt wat over was.
Ik wil die troep niet opslaan in mijn schuur.

heb nog 1 harde ratelband en die gaat als laatst af.
Dan is het klaar voor 2012/2013.

Denk dat de politie ook wel begrijpt(begrip heeft) dat mensen nog vuurwerk overhebben door het slechte weer van gisteren.
Wat is eigenlijk veiliger , 1 jaar opslaan of vandaag gewoon weg knallen?
Ik vind het eerste .

Jammer dat er eigenlijk vandaag geen "gedoog" regel van kracht is.

Ivm het slechte weer dat er op bv. voetbal velden mensen het over gebleven spul nog kunnen weg krijgen.
maar ja , dat zal wel weer te veel geregel zijn en ook weer allemaal gedoe met zich mee brengen.
Maar had wel leuk geweest, zo iets:happy:

Laatst bewerkt:

deamonchild

Registered User

Ik stook vanavond nog wat spul dat niet knalt wat over was.
Ik wil die troep niet opslaan in mijn schuur.

Denk dat de politie ook wel begrijp dat mensen nog vuurwerk overhebben door het slechte weer gisteren.
Wat is eigenlijk veiliger , 1 jaar opslaan of vandaag gewoon weg knallen?
Ik vind het eerste .

Jammer dat er eigenlijk vandaag geen "gedoog" regel van kracht is.

Denk je serieus dat de politie dat wel begrijpt ? Denk jij echt dat het hun op enig moment IETS kan schelen of jij gister niet van je troep afkwam? Ik kan je 1 ding vertellen NEE dat maakt ze geen moer uit.

Het gaat erom dat je je niet aan de wet houd en daarvoor is hij agent geworden om jou aan de wet te herinneren en tsja als jij je daar niet aan houd zal hij je bekeuren zelfs als het gister een tyfoon was.

Wat jij vind is van geen enkele relevantie voor een agent. Het opslaan van vuurwerk voor een jaar is veiliger dan het nu afsteken als mensen er niet meer op voorbereid zijn.

Maargoed zo te merken interesseert het jullie allemaal niet hoe mensen over vuurwerk denken als JIJ er overlast mee veroorzaakt.

Grav3D1gger

Registered User

Gewoon netjes bewaren tot volgend jaar.

Geef de mensen die voor een vuurwerk verbod zijn nou geen reden tot klagen, dan zijn we misschien verder van huis in de nabije toekomst. Hou het voor iedereen leuk. Daar hebben we allemaal profijt van.

LOGAN S

Registered User

Alles weer inpakken en terug sturen naar de afzender en bij adres onbekend tav Groen Links.

white thunder

Registered User

Ik denk sowieso dat je fout zit wat betreft het afsteken en het opslaan,maar ik kies ook voor mezelf de minst kwade van de 2,en dat is bewaren:hehe!:.Ik zie wel een hoop Rdammers,die dr anders overdenken,want hoor en zie genoeg nog de lucht ingejast worden:hehe!:.(Want hou dr wel rekening mee,dat als je brand krijgt,en de schade word groter en gevaarlijker,door het vuurwerk,dat de verzekering wel errug moeilijk gaan doen,en miss justitie ook nog wel,is iets om wel over na te denken)

Laatst bewerkt:

Grav3D1gger

Registered User

Ik denk sowieso dat je fout zit wat betreft het afsteken en het opslaan,maar ik kies ook voor mezelf de minst kwade van de 2,en dat is bewaren:hehe!:.Ik zie wel een hoop Rdammers,die dr anders overdenken,want hoor en zie genoeg nog de lucht ingejast worden:hehe!:.(Want hou dr wel rekening mee,dat als je brand krijgt,en de schade word groter en gevaarlijker,door het vuurwerk,dat de verzekering wel errug moeilijk gaan doen,en miss justitie ook nog wel,is iets om wel over na te denken)

Als je het over het afsteken na 02:00 uur hebt, heb je gelijk.
Maar je mag 25 kg vuurwerk opslaan volgens mij.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...mag-moet-ik-vuurwerk-bewaren-en-afsteken.html
Hoe mag/moet ik vuurwerk bewaren en afsteken?

U mag niet meer dan 25 kilo vuurwerk in huis hebben. Vóór en ná de verkoopdagen mag u geen vuurwerk op zak hebben. Er zijn verschillende organisaties die advies geven over het veilig afsteken van vuurwerk.

Hoe het met de verzekering zit weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat het niet in je voordeel is.

white thunder

Registered User

Als je het over het afsteken na 02:00 uur hebt, heb je gelijk.
Maar je mag 25 kg vuurwerk opslaan volgens mij.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...mag-moet-ik-vuurwerk-bewaren-en-afsteken.html
Hoe mag/moet ik vuurwerk bewaren en afsteken?

U mag niet meer dan 25 kilo vuurwerk in huis hebben. Vóór en ná de verkoopdagen mag u geen vuurwerk op zak hebben. Er zijn verschillende organisaties die advies geven over het veilig afsteken van vuurwerk.

Hoe het met de verzekering zit weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat het niet in je voordeel is.

Je zegt het zelf al:hehe!:,VOOR en NA de verkoopdagen!D'r zou eigenlijk een alternatieve 'stookperiode',wettelijk mogelijk moeten zijn,voorals de omstandigheden te gevaarlijk zijn,of door het klote weer,om op 1 januari,tussen 20.00 en 01.00,de kans te krijgen, om dan toch het overgebleven vuurwerk, alsnog af te kunnen steken:smiling:

Laatst bewerkt:

Pancake77

Registered User

Ik heb niet veel over wegens het slechte weer, hebben gewoon van half 12 tot 02 uur staan stoken:lub:
Afgesloten met de 100k van original + 2 salute cakes.

Ik heb wel nog wel redelijk wat over, zojuist alles ge-inboxed en opgeslagen...see you @ the end of the year bye

mrtrex

Registered User

Een paar jaar geleden was hier de hele avond en nacht mist met ongeveer 5 meter zicht. De politie heeft toen gedoogd dat alles op 1 januari werd afgeknald omdat dat veiliger was dan dat iedereen alles een heel jaar probeerde te bewaren.

Ik was die eerste januari ziek en heb alsnog het vuurwerk voor het volgende jaar bewaard in grote afgesloten (tape) kartonnen dozen in een droge ruimte uit de buurt van alle electra.

thunderboy

Registered User

Heb me in kunnen houden. Zwaar getroffen door het slechte weer en daardoor heel veel over.
Het doet erg veel pijn als je elk jaar bv een leuke fluitbak maakt, tijd en energie erin steekt, en dan ineens komt die keer dat het te onveilig is om zoiets te schieten. Afgelopen nacht was ik ook niet op de juiste lokatie. Smalle straat met harde wind en effekten die op auto's waaiden was voldoende voor me om tot dat besluit te komen.

Verder sluit me toch wel aan bij bovenstaande reacties. Weet dat we allemaal supergraag stoken, maar we geven ook allemaal het goede voorbeeld om goed met het spul om te gaan. Nu die bak de lucht inblazen zou asociaal zijn, gezeik met buren omdat niemand voorbereid is op dit moment voor duizenden fluiters.

Alles wordt veilig ingepakt en gaat naar een andere lokatie. Dit jaar beter.

Bovenaan