Archief Waslucifers

FPM ProductBOT

Registered User
527_lesli_Spooky_was_lucifers_new_2011_groot.gif

[tbl][tr][th]Meer informatie over Waslucifers[/th][/tr][tr][td]Importeur[/td][td]Lesli Vuurwerk[/td][/tr][tr][td]Collectie[/td][td]Spooky[/td][/tr][tr][td]Artikel nummer[/td][td]527[/td][/tr][tr][td]Advies verkoopprijs[/td][td]€ 1,99[/td][/tr][tr][td]Oude prijzen[/td][td][/td][/tr][tr][td]Netto kruitgewicht[/td][td] gram[/td][/tr][tr][td]Karton eenheid[/td][td]216/75[/td][/tr][tr][td]Aantal schoten[/td][td][/td][/tr][tr][td]Effect beschrijving[/td][td]Ouderwetse stinkbommetjes.
[/td][/tr][tr][th]Laatste wijziging: 23/08/2013[/B[/th][/tr[/tr][/tbl][tr]

Verkleinde foto; klik voor een vergroting Verkleinde foto; klik voor een vergroting Verkleinde foto; klik voor een vergroting Verkleinde foto; klik voor een vergroting

Klik hier voor de database link

[/tr]
[tr]

In onze database vind je nog veel meer informatie over andere producten. Klik hier om naar de database te gaan.[/tr]

Dim

Product Beheer
Medewerker
De steeltjes open vouwen en om de brand koppen heen vouwen en aansteken... soort rookbommetje! Hier heb ik veeeeeel mee gespeelt vroeger! werden toen verkocht als stinkies in verschillende doosjes... Steden, sterrenbeelden, dieren weet ik het allemaal.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Vroeger gouden tijden mee beleefd. Als klein mannetje met een kwartje op zak naar het winkeltje op het hoekje om een doosje te kopen. En dan zoals Dim al zei openvouwen en in elkaar vouwen. Je kon ze ook overal op aanstrijken.
Als ik ze ergens tegenkom neem ik ze direct mee.

sprinkhaan

Registered User
De steeltjes open vouwen en om de brand koppen heen vouwen en aansteken... soort rookbommetje! Hier heb ik veeeeeel mee gespeelt vroeger! werden toen verkocht als stinkies in verschillende doosjes... Steden, sterrenbeelden, dieren weet ik het allemaal.

Yep. Helemaal goed. Ik kan ze bijna weer ruiken nu dit topic het er over heeft.

Z@P

Registered User
Hier heb ik echt uren mee gespeeld. Vroeger waren het altijd mooie doosjes met vogels erop. Grof schuurpapier achtig materiaal als strijkoppervlaj. Je kon ze overal aan ontsteken, zelfs de muur bijv. Kocht ze altijd bij de fopsjop. Als ik ze tegenkom koop ik ze.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

p-aart-y

FPM Hangouderen
Jaaaa, en volgens mij wisselden ze steeds van plaatjes. De kleur van de kopjes was bij ons meestal blauw maar heb ook rood en groen gehad.

blackpowder

Registered User
Ojee een nostalgische aanval ;-) Vroeger...... was volgens mij 25 of 30ct in florijnen ( gulden ) vroeger. En ja iets met omvouwen enzo ;-).
Kocht deze altijd bij herwijnen. Die hadden vanaf eind november altijd het kindervuurwerk zoals waslucifers, bengaalselucifers, rookbommetjes, morning glories etc etc.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Je kon ze inderdaad overal op aansteken! Zelfs op de rits van een jas! Als je heel goed getraind was dan!

Hèhè! Zonde dat deze tijden verdwenen zijn!

Richardus

Registered User
Niet in de vuurwerkplanet webshops hier in de buurt te vinden. Blijft ook lastig zoeken op die site. Misschien dat ze alsnog in de winkels liggen? :huh:

ifeelfine

Registered User
:happy:dus met 37 ben je nog geen oudje hier:happy:

want ik heb dus niet een bepaald nostalgisch gevoel bij waslucifers.......

Bovenaan