Warmste oudjaarsdag ooit begint met code geel en eindigt met regen

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Warmste oudjaarsdag ooit begint met code geel en eindigt met regen

Wie vandaag van oudjaarsdag geen uitslaapdag maakt, moet rekening houden met zware windstoten. Koud hoeven we het niet te hebben: de temperatuur steeg vanmorgen naar 13.4 graden in Ell (Limburg). De zachtste oudjaarsdag sinds het begin van de metingen.

Het oude warmterecord op oudjaarsdag stond op 13,3 graden en werd gemeten in Woensdrecht in 2006.

Ondanks de zachte temperaturen is het wel onstuimig in vooral Noord-Holland en in het Waddengebied, waar het flink kan waaien met windkracht negen. Voor allebei de regio's heeft het KNMI vanmorgen code geel afgegeven. Ook de rest van oudjaarsdag blijft het onstuimig. In het hele land begint de laatste dag van 2017 met regen en bewolking, verwacht Weerplaza.

Vanmiddag wordt het eventjes wat droger, behalve in het oosten en in het zuidoosten van het land. De buien komen weer terug vanuit het westen van het land, waar er dan ook als eerste kans op regen is.

Het wordt vandaag zo'n 11 tot 13 graden, een zachte dag dus. Rond de jaarwisseling is het zo'n 6 of 7 graden, en de wind is afgezwakt tot matig en krachtig. Wel is er in het hele land rond 24.00 uur kans op een bui.
Nieuwjaarsduik

Frisse nieuwjaarsduikers hebben het morgenochtend niet zo warm als vandaag. Het wordt zo'n 8 graden. Vorig jaar was het een met zo'n 1 á 2 graden boven nul een stuk frisser. De watertemperatuur is niet veel anders: 7 tot 7,5 graden.

Bron: ad.nl

joszie

Zilveren Member
Net wakker en de eerste geluiden van buiten stemmen me niet direct vrolijk. Buienradar laat voor mijn locaties vandaag nog redelijke voorspellingen zien: in ieder geval droog laat op de avond en tot na 1 uur. Ik blijf positief en het gaat goed komen!

wit1704

Registered User
Helaas is het weer tijdens de jaarwisseling nog slechter dan dat ik verwacht had.
Dus mijn berichtje van begin deze week van NU.nl was niet helemaal verkeerd voorspeld.

Met regen en wind valt het toch wel een beetje in het water.

Maar goed. Ook weer fijn voor de azijn zeikers. Want nu is het fijnstof denk ik nauwelijk waar te nemen.
Slaat meteen op de grond neer. Dat weer wel.
Elk nadeel heeft ze voordeel...

joszie

Zilveren Member
Hier begint het nu net weer te regenen zoals voorspeld. Jammer jammer jammer. Maar goed, paar uurtjes droog in de avond en middernacht is al goed.

Ander voordeel vd regen: rieten daken zullen niet zo snel kunnen banden

Bovenaan