Waarom zouden patronen niet onder vuurwerk vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Zoo cigarman, je hebt een paar topics doorgelezen en nu heb je je mening wel gevormd?
Na 200 stuks van deze dingen afgesotken te hebben is er 1 30cm weggeschoven.

Niet boos worden Wizz.
Ik heb wel meer dan twee topics doorgelezen.
Hoe je knalpatronen afsteek moet ieder voor zich weten.
Maar als je klauwen verwond of nog erger, omdat je knalpatroon te vroeg is afgegaan, omdat je hem niet met een gun hebt weggeschoten...
Dan moet je wel je achter je eigen oren krabben.
Tenminste als je dat nog kan.

Als ik aan de knalpatronen ga, schiet ik ze wel weg met een gun.
Met een gun bedoel ik een alarm pistool of geweer.

En even een reactie over de pirat specials met slechte vertraging en shells.
Omdat de pirat special vroeger zo slecht waren, heb ik dit jaar cosairs gekocht.
Ja daar betaal ik 17,50 voor, maar me handen wil ik graag behouden.
En shells, daar begin ik niet aan, hoger dan 2 inch.

Ik lijk nu een heel vroom mannetje.
Maar ik heb 12 jaar geleden aan het randje van de dood gebalanceerd.
Dit had wel een medische reden.
En misschien ben daarom wat voorzichtiger met onder andere vuurwerk.

Maar om op me lompe akties terug te komen.
Twee jaar geleden, heb ik ook een doorgebroken strijker aangestoken.
En dat deed pijn....
Dus zo vroom ben ik nog niet.

En knal patronen, kijk er mee uit, hoe je ze ook afsteekt.

Laatst bewerkt:

R3dDevil

Registered User
klopt deze dingen zijn niet om mee te gaan ouwehoeren, maar dat is met elk stuk vuurwerk zo.
je steekt elk stuk vuurwerk gewoon normaal af zoals het hoort
dan gebeurd er (als het goed is) niets.
dat is ook hiermee zo, als je het met een pistool doet (6 mm)
dat doe ik dus met 6mm
dan vliegt die patroon eerst een paar meter de lucht in, laat zeggen toch wel tot 4 a 5 meter de lucht in, en dan boem, tja je moet er inderdaad geen lontjes aan plakken wie weet wanneer er een vonk overslaat en een knal na een halve seconde veroorzaakt.

sisser

Registered User
Het is vervelend dat er figuren zijn die alleen de munitie kopen en het geld niet (over-)hebben voor het pistool of revolver, op het ongeluk kun je dan wachten.

Tony

Administrator
Medewerker
De spullen zijn ontworpen om bijvoorbeeld hier de weilanden in Barendrecht van vogels vrij te maken, zodat er nog wat van de oogst blijft staan. Officieel worden ze nergens in shows gebruikt, uiteraard zie je ze weleens voorbij komen maar het is gewoon simpel, ze zijn niet gemaakt om als vuurwerk te gebruiken.

We kunnen hier nog wel weken over doorgaan maar dat heeft geen zin. Mijn standpunt hierover verandert niet. Voor de tegenstanders van mijn standpunt vind ik het erg jammer maar ik kan jullie niet allemaal gelukkig, tevreden en blij maken..

Jullie praten trouwens over Illegaal vuurwerk maar wij praten over professioneel vuurwerk wat in shows en dergelijke gebruikt word, het is alleen Illegaal als mensen zonder de juiste papieren het gaan gebruiken, invoeren of verkopen. En de discussies die daar door ontstaan sta ik niet in de weg.

IguanART

Registered User
Of je het nu wel- of niet onder vuurwerk vindt vallen;
het wordt enorm veel verkocht aan de grens tijdens oud en nieuw.
Om die reden is het misschien geen vuurwerk maar het is hier in het oosten, al 20 jaar een soort van cultuur. En 15 jaar terug gingen ze veel harder.

Daarnaast zijn ze niet duur, dus ik snap wel waarom ze populair blijven onder jochies met weinig budget.

Dan moeten ze hier in NL maar eens eindelijk veiliger knalvuurwerk legaliseren voor dezelfde prijs. Anders dwijlen en straffen met de kraan open.

Je kunt die duitsers niks verwijten, die verdienen bakken met geld aan die gedoogde vogelshreck patronen, einde van ieder jaar. Dat trekt de gemiddelde wapenzaak of kiebitzmarkt, de omzet flink bij.

Neemt niet weg dat er veel ongelukken mee gebeuren en de jeugd steeds idiotere dingen uithaald.

skupje

Registered User
Vuurwerk of niet,het geeft een super effect als je ze gebundeld op een drie"shell
af schiet.net dat ietsje meer:idea:

Tony

Administrator
Medewerker
Dit topic gaat dicht. Het is al een jaar of 2 dat we er hier op dit forum niets over willen zien en nu krijgen we er toch stiekem een discussie over...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan