Waar kocht jij voor de eerste keer vuurwerk?

Laat ik de zelf aftrappen!
Dat was bij van Herwijnen vuurwerk in Zoetermeer, ik denk rond 1996/98 met ouders natuurlijk want ik was toen een jaartje of 10 / 12

Geweldige tijd! Niks internet bestellen.
29 december 05:00 Rijen dik in de sneeuw buiten wachten ❤️🤩 om vervolgens een sporttas vol met enkel
Rotjes, grondbloemen en babypijltjes 🤩
En natuurlijk als eindknaller van de avond het dikke berta pakket ofzo 🤣

Eerst keer vuurwerk heb ik gekocht bij de lokale vuurwerkwinkel bij mij in het dorp.
Ik weet nog precies wat, een pakje babyvuurpijltjes, de 4 welbekende fonteinen die bij het Vuurwerkmuseum vaak voorbij komen en een One night paraschute.
Het jaar daarna werd het al snel een pakket, gekocht bij de lokale wapenhandelaar in de buurt. Hij verkocht ook vuurwerk tijdens de verkoopdagen. Misschien zegt iemand de naam wel iets: wapenhandel Focus in Lienden.
Nog later de bekende meter en super pakketten via een collega van mijn pa.

Bart Vossenberg te Leeuwarden
Verfwinkel

Daar kwam je vroeger heel trots uit lopen als je een zak vol had :) En voornamelijk als er ook nog iets uit stak. Dan heb ik het over eind jaren 80

Midden jaren 80 bij een klein sigarenwinkeltje in Assen. (Alles zat op van die gaatjesborden.)

1 pakje met 10 ritsen 70sh babyscheetjes en 1 pakje Jumping Jacks/Magic Blooms.
1 rits babyscheetjes ruilde ik met iemand voor een Sneeuw-fontein zodat ik ook echt siervuurwerk had.
Uiteraard werden de meeste andere ritsen losgeknipt voor langer stook plezier.

Bizar en bijna eng dat dit tot in detail in mijn kop is blijven hangen. Echter sinds ik rond 2004 op FPM terecht kwam realiseerde ik me dat ik niet alleen was.🙏🏼

Laatst bewerkt:
De allereerste keer dat wij vuurwerk afstaken hadden wij dat bij kantoorboekhandel Carlier te Groningen gekocht (op maandag 27 december 1976).
Naast de fietsenmaker in ons dorp zou dit jarenlang ons vaste vuurwerkverkooppunt blijven. Helaas bestaat kantoorboekhandel Carlier al jaren niet meer...

Back
Bovenaan