Vuurwerkvandalen verpesten Koninginnenacht

KoenL

Registered User
HAARLEM - Vandalen hebben zondagavond in Haarlem grote schade aangericht door zwaar vuurwerk af te steken. Omwonenden van de Jac. van Looystraat werden rond half tien opgeschrikt door een enorme knal, gevolgd door glasgerinkel.

De daders leken het vooral gemunt te hebben op de kantine van voetbalclub DSK. Nagenoeg alle ruiten van het sportgebouw zijn gesprongen en ook enkele deuren zijn beschadigd. Door de klap is ook in de tegenoverliggende flat in ieder geval één ruit gesprongen.

De politie en brandweer doen uitgebreid onderzoek in de omgeving. Getuigen hebben na de klap een groep jongeren zien wegrennen.

Voor de leden van de voetbalclub zat er niets anders op dan eventuele plannen voor Koninginnenacht af te zeggen en met de bezem door het gebouw te gaan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12030513/__Vuurwerkbom_bij_kantine_Haarlem__.html

PyroGuy

Registered User
Nekschot geven. Hier wordt je toch niet goed van! Tijdens koninginnenacht hoor je me elkaar lekker te feesten, zo is er toch voor niemand wat aan!

Mr_Mascleta

Registered User
Kan je wat anders verwachten in een land waar criminaliteit niet of nauwelijks wordt bestraft en als de daders worden "gepakt" dan volgt er een sanctie van lik me vestje en kunnen de daders weer verder gaan waar ze mee bezig waren en ze lachen zich een bult in hun rug, want dit weten ze tenslotte van knuffeland Nederland!
Kijk nou eens naar de hulpverleners die heden ten dage nog steeds worden belaagd door dezelfde daderprofielen en aanverwant asociale knuppels en wat gebeurt...................................juist helemaal niks!

bridge

Bronzen Member
Op zich een gunstig bericht voor ons. Immers blijkt hieruit wel dat een vuurwerkverbod met oud en nieuw geen oplossing is.

Hairy Harry

Registered User
Ik snap niet dat ze dit soort explosieven nog bestempelen als vuurwerk. Half Nederland denkt gelijk dat je deze schade kan aanrichten met een goedgekeurd Nederlands rotje.

Bovenaan