'Vuurwerkterroristjes worden beloond'

Moontan

Moderator
Medewerker
'Vuurwerkterroristjes worden beloond'

Almere is binnenkort een skatepark rijker, omdat de Almeerse jeugd zich aan de afspraak hield door de vuurwerkschade onder de €100.000,- te houden. Henk Mulder uit Hasselt: ,,Ze worden nu beloond met een Skatepark op kosten van de Almeerse belastingbetalers. Hieperdepiep!" Wat vindt u? Discussieer mee!

Hieperdepiep, het is gelukt! Jeugdige vuurwerkterroristjes in Almere hebben zich aan hun ‘afspraak’ met burgemeester Annemarie Jorritsma gehouden en zijn met vernielingen voor ‘slechts’ 71.000 euro (de uitgebrande snoepwinkel niet meegerekend) onder de door Annemarie gestelde grens van 100.000 euro gebleven. Ze worden nu beloond met een Skatepark op kosten van de Almeerse belastingbetalers. Annemarie heeft inmiddels laten weten, dat ook dit jaar de gemeentelijke heffingen ‘helaas’ weer moeten worden verhoogd. Hieperdepiep!

http://www.telegraaf.nl/watuzegt/22196488/___Vuurwerkterroristjes_worden_beloond___.html

Sweet Laker

Registered User
hmm hoe duur zou het renoveren van een uitgebrande snoepwinkel zijn? Lijkt me niet dat je er komt met 29.000 euro. Oftewel, angstpolitiek door een stel dwazen die inderdaad geen ruggengraat hebben.

En wie mogen er onder die paupers lijden,..? Jan met de pet en de gemiddelde freak die wel normaal vuurwerk af kan steken. En bedankt,..

shinji

Moderator
Medewerker
Ik vind het wel een goed initiatief. Om eens een vergelijk te trekken, Mijn ouders ( en ik betrap mezelf op hetzelfde bij mijn eigen kinderen) gaven mij m'n rijbewijs cadeau als ik voor m'n 18e niet zou gaan roken, drinken, of in aanraking met justitie zou komen. Nou is dat niet helemaal gelukt, maar ik heb me destijds toch zo gedragen dat het nooit uit de hand is gelopen. Het gaat om de extra stimulans en dat werkt toch echt.

king of thunder

Registered User
Dus slecht gedrag moet extra gestimuleerd worden ? Normaal doen of (op de blaren) zitten !!! Dus ik wordt pas beloond als ik mij misdraag ?! Ik zou zeggen .... meneer stemt groen-links of pvda.

Koetje

Registered User
Van de gekke, hierdoor gaat dit land naar de klote, 'beleidsbepalers' met de ruggegraat van een kwal. Misselijkmakend.

joszie

Zilveren Member
Als je vroeger iets verkeerds deed kreeg je gewoon een goed pak slaag.
Tegenwoordig een skatepark als je je nog steeds slecht gedraagt, maar toch een heel klein beetje beter.

Het moet toch ook niet gekker worden .

shinji

Moderator
Medewerker
Naja, poging gedaan om het te relativeren. Conclusie, liefhebbers zijn geen haar beter als de haters, jammer weer

AWG

Registered User
Naja, poging gedaan om het te relativeren. Conclusie, liefhebbers zijn geen haar beter als de haters, jammer weer

weet niet of je het op deze manier gelijk moet trekken maar dat is natuurlijk je eigen keuze.:hehe!:

ik snap je mening wel, dat het wel degelijk als een stimulans kan werken.
alleen geloof ik niet dat jij laten we zeggen 35 jaar geleden een vernielzuchtige debiel was zoals ze er nu rondlopen.
je zult heus wel eens stiekem gedronken/gerookt hebben ook zul je ook nog wel eens wat anders hebben gedaan wat niet door de beugel kon.
maar was je echt zo,n mafkees die midden in de nacht met een zware flashknaller een postbus/prullenbak o.i.d opblies??

ik snap wel het pavlov principe , goede daden of toch in ieder geval goed aandoende daden worden beloond.
maar in dit geval mag je het toch best misplaatst vinden zonder dat je daarmee alles gelijk trekt?.

altijd is kortjakje ziek,
behalve als hem iets leuks beloofd is,
dan ineens niet.

komt op mij nogal over als omkoping van die overheid en chantage van die kereltjes.

maargoed ieder zijn mening.:smiling:

Sweet Laker

Registered User
Ik geloof ook dat belonen beter gaat werken als straffen. Want mocht straffen werken dan hadden we allang een betere wereld gehad. Echter waar ik mij voornamelijk aan stoor is dat mensen die overlast veroorzaken tóch iets krijgen als beloning. En degene die zich wél netjes aan de regels houden mogelijk toch gestraft worden middels een beperking of een verbod. En misschien loopt het niet zo'n vaart. Alleen als je de één beloond als hij minder vaak fout gedrag vertoond, maar daarmee degene die het al wel goed doet bestraft. Dan gaat er toch iets mis met de beloningsstrategie.

Sweet Laker

Registered User
Zo'n beloningsstrategie werkt alleen als ze naar een mooi kader kunnen doorgroeien om daar op verantwoorde wijze te eindigen met het vieren van de jaarwisseling. Dit kader is nu aanwezig middels de drie, soms vier dagen verkoop en de afsteekdag de 31ste van 10 tot 02:00. alleen wat er nu gebeurd is dat kader (dat in principe prima werkt als er geen illegale zooi aanwezig zou zijn) veranderen omdat het plan van belonen niet snel genoeg gaat, er daarom nog steeds overlast is en vervolgens maar het werkend concept ook maar door emotie over de balk gooit.

Niet handig, op z'n zachts gezegd in mijn ogen.

Sweet Laker

Registered User
Ik had als gemeente iets lager ingezet.. onder de 10.000 ipv 100.000....

0

Ik kreeg als kind ook alleen geld als ik niet had gerookt. En niet als ik toch een paar pakkies had weggestoomd. Al was er ruimte om te leren, maar men mag nu toch zeggen dat er al jaren duidelijk word gemaakt dat bepaald gedrag niet als fijn betiteld word.

rowan256

Banned
Die Annemarie Jorritsma is geestelijk gewoon totaal incapabel.
Ik vind dit ook ronduit een vernedering voor skaters, wat hebben die in vredesnaam met straatterroristen te maken en waarom wil mevrouw Jorritsma skaters opzetten tegen die vandalen? Hebben ze geen politie ofzo?

Ze kan net zo goed zeggen; zodra de bankdirecteuren geen bonus meer ontvangen keren we weer pensioenen uit.
Die twee hebben ten slotte ook niets met elkaar te maken, maar die ouderen zijn ook machteloos en er zijn tevens maar een klein groepje bankdirecteuren.

Koetje

Registered User

Wat een onzin. Belonen omdat je iets minder sloopt dan normaal, lees het nog eens terug anders. Compleet van de pot gerukt.

shinji

Moderator
Medewerker
Wat een onzin. Belonen omdat je iets minder sloopt dan normaal, lees het nog eens terug anders. Compleet van de pot gerukt.
Als je het complete verhaal gelezen had zou je misschien toch anders reageren. Die skatebaan stond in de planning om volgend jaar neergezet te worden. Jorritsma heeft toen gezegd dat het niet door zou gaan als de doelgroep er met oudjaar weer een zooitje van zou maken. In dat stuk stond verder dat de doelgroep zich zeer netjes had gedragen en geen schade had veroorzaakt. Dat er dan in de rest van de gemeente alsnog voor duizenden euro's schade is gemaakt heeft niets met de "terroristjes" te maken.
Mensen die mij kennen weten echt wel hoe ik denk over de sloop/rel jeugd met oudjaar, maar ik vind dit een betere oplossing dan de ME op die gastjes af te sturen, met grote kans op nog meer escalatie.

Koetje

Registered User
Jij houdt toch juist van escalaties?

Ok, misschien is er in dit geval wel plaats voor enige nuancering maar het beleid an sich is precies de reden waarom we nu in een volkomen vertieft land leven met een grote groep schorem dat schijt aan alles heeft. Pappen en nathouden heeft Nederland niks gebracht.

Ik vraag mij wel af hoe ze zo precies weten dat deze doelgroep niks gesloopt heeft. Hele groep heeft samen met de politie oud en nieuw gevierd?

Sweet Laker

Registered User
Shinji, ik begrijp jouw redenatie. En ik hoop dan ook van harte dat deze actie tot gevolg heeft dat de overige groep die nog wel schade heeft aangericht, een voorbeeld neemt aan de groep die nu toch die skatebaan voor elkaar heeft gekregen. En ik hoop dan ook dat diezelfde groep zal proberen om de anderen ook op het goede pad te krijgen / houden.

Bovenaan