Vuurwerkslachtoffer Dani uit Den Bosch doet verhaal in Opsporing Verzocht

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerkslachtoffer Dani uit Den Bosch doet verhaal in Opsporing Verzocht

DEN BOSCH - De 12-jarige Dani uit Den Bosch die begin november zijn hand kwijt raakte toen hij illegaal vuurwerk afstak, spreekt daar dinsdagavond over in het televisieprogramma Opsporing Verzocht.

Het ongeluk gebeurde zaterdag 7 november. Hij raakte zo ernstig gewond dat hij zijn linkerhand kwijt raakte. Hij had het vuurwerk gekregen van een vriendje die het bij een 16-jarige Bosschenaar had gekocht. Hij werd een dag later aangehouden voor verder onderzoek.

Dani vertelt in het programma over het ongeluk zelf en over de nasleep die het heeft. Opsporing Verzocht is dinsdagavond om 22.10 uur te zien op NPO1.

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-...-doet-verhaal-in-opsporing-verzocht-1.5545976

ifeelfine

Registered User
net al een stukje gezien bij editie nl echt hele hand weg dat is de reden waarom deze troep van de markt af moet in mijn jeugd lukte dat alleen als je strijker kruit in een jampot douwde (je hand opblazen) nu met iets wat velen "vuurwerk" vinden

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Zijn Cobra's ook niet voorzien van een nette vertraging? Ik ben benieuwd wat hij vanavond verteld hoe het is gebeurd. Vermoedelijk gestunt/opnieuw aansteken en zal hij dat niet vertellen.

Tony

Administrator
Medewerker
Zijn Cobra's ook niet voorzien van een nette vertraging? Ik ben benieuwd wat hij vanavond verteld hoe het is gebeurd. Vermoedelijk gestunt/opnieuw aansteken en zal hij dat niet vertellen.

Er blijken Chinese immitaties op de markt te zijn?
Deze willen nog weleens lekken (kruit)

Maar dan nog..het hoort gewoon niet.
Een kind van twaalf man. Bij een volwassen persoon denk ik "eigen schuld" maar wat weten deze kids nou?

DioR

Registered User
Gooi al die kolere zooi van de markt. Probleem is inderdaad wat Toon ook al in de uitzending zei... GELD. Er gaat geld in om en de fabrikant ziet zich er winst op maken. Dus die troep zal denk ik alleen mits een EU regelgeving kunnen worden verbannen.

blackpowder

Registered User
Ja daar zou het vanaf 2016 track en tracé bij moeten gaan helpen. Als de winkelier / producent maar genoeg hoge boetes krijgt stoppen ze er vanzelf wel mee. En dan worden de cobras hopelijk TIG keer zo duur en dan zijn ze er veel minder. En als Nederland nu ook nog eens mee gaat doen met het harmoniseren met bijv DE en BEL , dan denk ik dat het e.e.a. een stuk minder wordt.

ifeelfine

Registered User
Joch is 12

Maar zo komt ie niet over. Triest volgeladen met vuurwerk omdat ie een knal wil horen. Nu wil opsporing verzocht weten wie die Corba het land in heeft gebracht, maar ik denk eigenlijk dat ze gewoon willen waarschuwen. Want ook de politie weet, dat die krengen massaal het land inkomen.

edit interpunctie toegevoegd.

Laatst bewerkt:

blackpowder

Registered User
Joch is 12 maar zo komt ie niet over triest volgeladen met vuurwerk omdat ie een knal wil horen nu wil opsporing verzocht horen wie die corba het land in heeft gebracht maar ik denk eigenlijk dat ze gewoon willen waarschuwen want ook de politie weet dat die kregen massaal het land inkomen
Ik mis wat punten en comma's....

rowan256

Banned
Dit is vanuit de regering moedwillig zo gedaan, vroeger ging pappa net over de grens bij België wat moois halen, nu is dat onmogelijk gemaakt en rijden liefhebbers naar Italië, pappa gaat natuurlijk niet helemaal naar Italië rijden, dus zoekt hij daar een mannetje voor. Mannetje zoekt jongemannetjes om pappatjes, desnoods via hun kinderen te benaderen en zo komt het kind ook in het circuit.
Van het één komt het ander en zo is consumentenvuurwerk veel extremer en gevaarlijker geworden dan vroeger.
Dit is echter al lang en hoog en breed en echt al jaren en jaren geleden aangekondigd, onder andere door mij, dus als iemand hier de schuld van zou moeten krijgen zou dit Arno Bonte, samen met meneer Rietveld destijds zijn.
Beiden levensgevaarlijke volksmaniakken die hun geld verdienen aan belastingcenten. Sterker nog, de heer Bonte alleen kost Rotterdam bijvoorbeeld meer geld per jaar dan alle vuurwerkschade in geheel Rotterdam bij elkaar opgeteld en nee, helaas, dat is niet overdreven of uit te lucht gegrepen.

GMP82

Zilveren Member
consumentenvuurwerk extremer en gevaarlijker?
wat klets je nou? dat spul is uberhaupt niet geschikt voor consumenten.

joszie

Zilveren Member
Ik kan zo slecht tegen de opmerking 'de overheid dit, de overheid dat'.

Mensen zouden eens wat vaker met dat vingertje naar zichzelf moeten wijzen. Sommige 'normale' burgers vinden het tegenwoordig normaal om extreem zware explosieven in huis te hebben, om dit spul via de post te versturen en om deze troep midden in woonwijken af te steken.

Moontan

Moderator
Medewerker
Dani (12) uit Den Bosch verloor zijn linkerhand door illegaal vuurwerk: ‘Ik wou die knal horen’

Dani_verloor_zijn_hand_door_een_cobra_(foto_Politie).jpg

DEN BOSCH - "Ik draaide nog weg, maar ik was te laat.” De twaalfjarige Dani uit Den Bosch verloor in november zijn linkerhand door een illegale Cobra. In Opsporing Verzocht deed hij dinsdagavond zijn verhaal. “Ik had het nooit gedaan als ik wist wat er kon gebeuren.”
Op de Veldwijkstraat in Den Bosch ging het zaterdagavond 7 november gruwelijk mis. Dani wilde een Cobra die hij had gekregen maar al te graag afsteken. Het lontje was echter korter dan normaal. Hij raakte uiteindelijk zijn hele linkerhand kwijt.

'Vuurwerk is nu niet meer zo leuk'
In Opsporing Verzocht legt Dani zelf uit dat hij een grote vuurwerkfan was. “Ik was helemaal gek van vuurwerk. Mijn oom heeft ook een eigen vuurwerkwinkel. Dat vond ik heel leuk, maar nu is het niet meer zo leuk.”

Terugkijken? Dani vertelt zelf zijn verhaal in Opsporing Verzocht [Uitzending Gemist, vanaf 33:53]

De Cobra kreeg Dani niet van zijn oom, maar van een 16-jarige jongen. “Ik wilde die Cobra maar al te graag afsteken. Ik wou die knal horen. Maar ik dacht er niet bij na.”

‘Nee mama, mijn hand is eraf’
En dat ging mis. De moeder van Dani kan het zich als de dag van gisteren herinneren. “We zijn toen met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Daar zeiden ze al meteen dat het erger was dan we dachten. Ze raadden ons aan om niets te zeggen.”
In het ziekenhuis probeerde zijn moeder Dani gerust te stellen. “Het komt allemaal wel goed jongen", zei ik maar Dani wilde daar niets van weten. Hij zei: ‘Nee mama, het komt niet goed, mijn hand is eraf’.” Dani is die avond uren geopereerd. Later volgden nog twee operaties maar zijn hand is hij voorgoed kwijt.”

Leverancier gezocht
De politie wil weten van wie het 16-jarige vriendje de cobra heeft gekocht. Op basis van de informatie die hij gaf, heeft de politie zoekingen gedaan, maar daarbij is geen vuurwerk gevonden.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...llegaal+vuurwerk+‘Ik+wou+die+knal+horen’.aspx

Bonbridge

Registered User
Dit is vanuit de regering moedwillig zo gedaan, vroeger ging pappa net over de grens bij België wat moois halen, nu is dat onmogelijk gemaakt en rijden liefhebbers naar Italië,

Je bent geen liefhebber als je dit soort troep afsteekt.

Van het één komt het ander en zo is consumentenvuurwerk veel extremer en gevaarlijker geworden dan vroeger.

Een Cobra is geen consumentenvuurwerk.
Het Nederlandse consumentenvuurwerk wordt steeds veiliger en stabieler.

rowan256

Banned
Je bent geen liefhebber als je dit soort troep afsteekt.

Een Cobra is geen consumentenvuurwerk.
Het Nederlandse consumentenvuurwerk wordt steeds veiliger en stabieler.
Normale nitraatjes worden niet meer verkocht in België, dus zul je voor fatsoenlijk vuurwerk wel naar het oostblok of Italië moeten, daar aangekomen zijn cobra's vrijwel net zo gemakkelijk in te kopen als voorheen nitraatjes in België.
Het vuurwerk dat door consumenten afgestoken wordt is op dit moment veel extremer dan voorheen, dit komt door het beleid van GroenLinks. 12jarigen die met dit spul rondlopen heb je nu enkel dankzij Groenlinks, voorheen was dit veel minder. Nederlands consumentenvuurwerk wordt niet steeds veiliger, het is er simpelweg steeds minder, mede door de idioterie van de overheid die vele vreemde regels verzint om het maar duurder te maken en tevens hun eigen landmijnen uit Enschede als excuus misbruikt voor die vreemde regels.
Ze willen geen vuurwerk dat beter is voor het milieu en ze willen ook geen hogere kwaliteit, wil je dit wel ben je verplicht om naar het buitenland te gaan, er is geen andere optie.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Er blijken Chinese immitaties op de markt te zijn?
Deze willen nog weleens lekken (kruit)

Maar dan nog..het hoort gewoon niet.
Een kind van twaalf man. Bij een volwassen persoon denk ik "eigen schuld" maar wat weten deze kids nou?

Hier een vergelijkingsfilmpje van de echte Cobra, vergeleken met de Chinese namaak.
Ik wil deze kl*te knallers niet promoten, maar het filmpje zegt genoeg, wat er waarschijnlijk mis is gegaan toen de 12 jarige het ding afstak.

[video]http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?41333-Politie-treedt-keihard-op-tegen-mensen-die-vuurwerk-afsteken[/video]

@ de mods, als jullie het er niet mee eens zijn, verwijder het maar.

joszie

Zilveren Member
... groenlinks... groenlinks ....groenlinks...

en ook hier raakt je betoog kant noch wal.
12 jarigen die met dit spul rondlopen (je bedoelt illegale knallers?) zijn er altijd al geweest. Dat hoef je groenlinks niet te verwijten. Het enige is dat mensen steeds harder en hardere knallers willen.
Ontkennen dat Nederlands consumentenvuurwerk veiliger wordt is een keuze, maar ik vraag me af of je je dan wel eens eerlijk verdiept hebt in de materie.

Bovenaan