Importeurs die de prijs verlagen of die de prijzen enigszins stabiel weten te houden, maken die dan geen deel uit van die branchevereniging dan? Als dat wel zo is, hoe zouden zij dan achter deze uitspraken kunnen staan? Zij tonen immers aan dat er niet per sé prijsstijgingen noodzakelijk zijn?
Wie zitten er in deze brancheverenigingen allemaal? Zijn dat alle importeurs? Of is dit niet gewoon de oude hap (Lesli, Broekhoff, Schuurmans, GBV etc.) die al jaren bij tijd en wijlen absurde prijsstijgingen en daarmee gepaard gaande winsten eenvoudig weg willen rechtvaardigen?
Als dat zo is, dan is het niet verwonderlijk dat het juist de oude hap is die flink aan marktaandeel heeft moeten inleveren ten koste van enkele nieuwkomers.
En als het zo doorgaat in Nederland en men in Duitsland en België goede producten neer weet te zetten tegen veel scherpere prijs, dan is het voordeel dat de Nederlandse bedrijven de afgelopen 4 jaar hebben gehad als sneeuw voor de zon verdwenen. Dan wordt het weer extra interessant voor de burger om een bezoekje te brengen aan het buitenland. Kunnen de grenscontroles weer ingevoerd worden. En kunnen al die Nederlandse bedrijven weer klagen over het vermaledije België en Duitsland en zijn we vrijwel terug bij af. Met als enige verschil dat er maximaal 500 gram in een pot mag zitten tegenover de 200 gram van 5 jaar terug.
En zo zie ik het ook.
We zullen zien wie er gelijk gaat krijgen.
Ik durf wel te wedden dat 99% van de freaks die stoken wel gelijk gaat krijgen in jouw tekst en uitleg.
Ik ben benieuwd wat meneer Gustaaf van Biessenveld daar weer op gaat bedenken.
Wel raar dat er een CE is en dat er in Belgie gewoon meer in een tube zit dan in Nederland.
Hoe bedoel je 1 europa, 1CE, 1 euro, maar blijkbaar toch meerdere wetten.
Het is dan ook niet zo gek dat je het allemaal niet meer kunt volgen hier.
Ik heb al vaker geschreven, voor dit land hebben we 10 wetboeken nodig om 1 wetboek te moeten volgen.
En dat kunnen ze al niet eens daar in Den Haag vind ik!
Ik koop wel een cakeje minder dit jaar. pfffffff
Copensatie voor de 5% verhoging afdekken heet dat.
Hou ik nu 60 euro over ipv 70,- terwijl ik die 70,- euro eigenlijk stuk had willen gooien aan een cake.
Winst voor mij, 60 euro.
Verlies Den Haag 60 euro,-
Vooral zo doorgaan!!!
Stef