Vuurwerkprijs knalt omhoog

zone

Registered User
Horeca,kleding,vuurwerk,enz
Men verkoopt liever een ding met veel winst,dan 10 dingen met minder winst.

R

Ronny Vos

Guest
Oke ff een voorbeeld:
Weco Wiper kost in Duitsland 11.99----in Nederland kost dezelfde Cake 39.50
We hebben het dus over een prijs verschil van 27.51 !!!!
Je maakt mij niet wijs dat dit door een kooi en een bunker komt.(Deze cake heeft niet eens een kooi in Nederland)
Oke ze maken minder winst in Duitsland...dit betekent dat er gewoon grof winst op gemaakt.

Als het dezelfde producten gaat,dan wordt er in NL een flinke marge opgezet.
Een gaasverpakking kost door de korrel heen 8dollar.
Ik weet wel uit ervaring dat de duitse vuurwerkwinkels het vuurwerk bijna tegen de inkoop wegzetten,dus een lage marge nemen.
Voor de meeste winkeliers is dit een bij zaak,en maken ook bijna géén kosten.

Ik had twee jaar geleden weco nederland op bezoek,ik wilde deze spullen graag gaan verkopen.De prijs die ik qua inkoop voor het vuurwerk moest betalen ,lag het Duitsland voor in de schappen.

shinji

Moderator
Medewerker
Voor Aldi's en Liddl'd zijn marges van 10-15% op al hun produkten heel gewoon. Door hun grote inkoop kunnen ze bij hun leveranciers ook lagere prijzen bedingen, waardoor die prijzen hetzelfde zijn als wat een doorsnee winkelier aan inkoop moet betalen. En als je ziet hoe ze het vuurwerk kunnen verkopen, zonder al die regeltjes, verklaart dat heel veel.

stef

Member
De nederlandse bedrijven zien dit nieuws weer om van de gelegenheid gebruik te maken er meteen een schepje bovenop te doen.
Zo is het al jaren zo.
En de overheid wil voorkomen dat men naar duitsland en belgie gaat rijden.
Maar op deze manier werk je dat wel in de hand natuurlijk.

ifeelfine

Registered User
goh maar 5% het was de laatse jaren steeds 10% maar daar heb ik de media nooit over gehoord???

(10% bij sommige inporteurs natuurlijk voordat we daar weer over gaan discuceren)

en ja het is een cynische opmerking

Tony

Administrator
Medewerker
De nederlandse bedrijven zien dit nieuws weer om van de gelegenheid gebruik te maken er meteen een schepje bovenop te doen.
Zo is het al jaren zo.
En de overheid wil voorkomen dat men naar duitsland en belgie gaat rijden.
Maar op deze manier werk je dat wel in de hand natuurlijk.

Het nieuws komt toch echt bij de importeurs zelf vandaan Stef.

stef

Member
Het nieuws komt toch echt bij de importeurs zelf vandaan Stef.

Ik kan mij niet voorstellen dat een uitbreiding op je/de collectie 5% verhoging met zich mee brengt.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de huidige collectie die dit jaar weer over de toonbank gaat, wederom weer gekeurd moet worden. Want die is al verkocht geweest en heeft dat keurmerk al.
Een importeur die dus met 5 nieuwe cake's komt zal idd die keuring moeten doen.
Een importeur die met 20 nieuw cake's komt zal dit ook moeten doen.
Wil jij dan vertellen dat een ce keuring, of dat nu 5 of 20 potten zijn, een stijging van 5% met zich mee brengt?

Ik snap best dat VW duurder wordt, maar kom op, 5%.
We zijn een europa (had voor mij trouwens niet nodig geweest met al die shit en ellende op het ogenblik) dus de CE is ook voor andere landen een verplichting.
Dan vind ik dat stukje uit Do zijn verhaal en voorbeeld heel schrijnend te noemen.
Oké ff een voorbeeld:
Weco Wiper kost in Duitsland 11.99----in Nederland kost dezelfde Cake 39.50
We hebben het dus over een prijs verschil van 27.51 !!!!
Je maakt mij niet wijs dat dit door een kooi en een bunker komt.(Deze cake heeft niet eens een kooi in Nederland)
Oke ze maken minder winst in Duitsland...dit betekent dat er gewoon grof winst op gemaakt.
Waar zitten dan die grote prijsverschillen in?
Het moet toch ergens gecreëerd worden, niet dan?

Groet Stef

Tony

Administrator
Medewerker
Het ging mij er alleen om dat het nieuwsbericht bij de importeurs zelf vandaan komt (Branchevereniging?)
De producten zullen dit jaar pas echt gekeurd moeten zijn middels CE. Vorig jaar had niemand dit nog (denk ik).

Punt blijft wel dat ze in andere landen nu gewoon 25 gram in en tube proppen bij een 500grams cake, deze cakes ook in kooi verpakt zijn en dan toch maar 35€ maximaal vragen. Terwijl ze ook personeel, logistiek, bunkers te onderhouden hebben. Zou het dan toch zo zijn dat Belgie het belastingsparadijs is?

Aan de andere kant vind ik het wel meevallen met de prijstsijgingen dit jaar. Ik zie ook heel veel prijsverlagingen.

Quadriffis

Registered User
De algemene trend is toch dat het ieder jaar duurder wordt en daar spelen de importeurs mooi op in. Van te voren met z'n persbericht komen lijkt mij gewoon indekken om zo weer wat meer te kunnen vragen voor hun producten. Een prijsstijging van 5% is echt heel veel.

Eerst waren het stijgende transportkosten en strengen eisen. Nu hogere lonen en CE keuringen...

Afwachten maar weer, vooralsnog heb ik nog maar weinig stijgingen gezien, en komen er nog steeds cakes bij voor een schappelijke prijs (voor nederlandse begrippen).

jetztgehtslos

Registered
Het ging mij er alleen om dat het nieuwsbericht bij de importeurs zelf vandaan komt (Branchevereniging?)
De producten zullen dit jaar pas echt gekeurd moeten zijn middels CE. Vorig jaar had niemand dit nog (denk ik).

Punt blijft wel dat ze in andere landen nu gewoon 25 gram in en tube proppen bij een 500grams cake, deze cakes ook in kooi verpakt zijn en dan toch maar 35€ maximaal vragen. Terwijl ze ook personeel, logistiek, bunkers te onderhouden hebben. Zou het dan toch zo zijn dat Belgie het belastingsparadijs is?

Aan de andere kant vind ik het wel meevallen met de prijstsijgingen dit jaar. Ik zie ook heel veel prijsverlagingen.

Importeurs die de prijs verlagen of die de prijzen enigszins stabiel weten te houden, maken die dan geen deel uit van die branchevereniging dan? Als dat wel zo is, hoe zouden zij dan achter deze uitspraken kunnen staan? Zij tonen immers aan dat er niet per sé prijsstijgingen noodzakelijk zijn?

Wie zitten er in deze brancheverenigingen allemaal? Zijn dat alle importeurs? Of is dit niet gewoon de oude hap (Lesli, Broekhoff, Schuurmans, GBV etc.) die al jaren bij tijd en wijlen absurde prijsstijgingen en daarmee gepaard gaande winsten eenvoudig weg willen rechtvaardigen?

Als dat zo is, dan is het niet verwonderlijk dat het juist de oude hap is die flink aan marktaandeel heeft moeten inleveren ten koste van enkele nieuwkomers.

En als het zo doorgaat in Nederland en men in Duitsland en België goede producten neer weet te zetten tegen veel scherpere prijs, dan is het voordeel dat de Nederlandse bedrijven de afgelopen 4 jaar hebben gehad als sneeuw voor de zon verdwenen. Dan wordt het weer extra interessant voor de burger om een bezoekje te brengen aan het buitenland. Kunnen de grenscontroles weer ingevoerd worden. En kunnen al die Nederlandse bedrijven weer klagen over het vermaledije België en Duitsland en zijn we vrijwel terug bij af. Met als enige verschil dat er maximaal 500 gram in een pot mag zitten tegenover de 200 gram van 5 jaar terug.

stef

Member
Importeurs die de prijs verlagen of die de prijzen enigszins stabiel weten te houden, maken die dan geen deel uit van die branchevereniging dan? Als dat wel zo is, hoe zouden zij dan achter deze uitspraken kunnen staan? Zij tonen immers aan dat er niet per sé prijsstijgingen noodzakelijk zijn?

Wie zitten er in deze brancheverenigingen allemaal? Zijn dat alle importeurs? Of is dit niet gewoon de oude hap (Lesli, Broekhoff, Schuurmans, GBV etc.) die al jaren bij tijd en wijlen absurde prijsstijgingen en daarmee gepaard gaande winsten eenvoudig weg willen rechtvaardigen?

Als dat zo is, dan is het niet verwonderlijk dat het juist de oude hap is die flink aan marktaandeel heeft moeten inleveren ten koste van enkele nieuwkomers.

En als het zo doorgaat in Nederland en men in Duitsland en België goede producten neer weet te zetten tegen veel scherpere prijs, dan is het voordeel dat de Nederlandse bedrijven de afgelopen 4 jaar hebben gehad als sneeuw voor de zon verdwenen. Dan wordt het weer extra interessant voor de burger om een bezoekje te brengen aan het buitenland. Kunnen de grenscontroles weer ingevoerd worden. En kunnen al die Nederlandse bedrijven weer klagen over het vermaledije België en Duitsland en zijn we vrijwel terug bij af. Met als enige verschil dat er maximaal 500 gram in een pot mag zitten tegenover de 200 gram van 5 jaar terug.

En zo zie ik het ook.
We zullen zien wie er gelijk gaat krijgen.
Ik durf wel te wedden dat 99% van de freaks die stoken wel gelijk gaat krijgen in jouw tekst en uitleg.
Ik ben benieuwd wat meneer Gustaaf van Biessenveld daar weer op gaat bedenken.
Wel raar dat er een CE is en dat er in Belgie gewoon meer in een tube zit dan in Nederland.
Hoe bedoel je 1 europa, 1CE, 1 euro, maar blijkbaar toch meerdere wetten.

Het is dan ook niet zo gek dat je het allemaal niet meer kunt volgen hier.
Ik heb al vaker geschreven, voor dit land hebben we 10 wetboeken nodig om 1 wetboek te moeten volgen.
En dat kunnen ze al niet eens daar in Den Haag vind ik!

Ik koop wel een cakeje minder dit jaar. pfffffff
Copensatie voor de 5% verhoging afdekken heet dat.
Hou ik nu 60 euro over ipv 70,- terwijl ik die 70,- euro eigenlijk stuk had willen gooien aan een cake.
Winst voor mij, 60 euro.
Verlies Den Haag 60 euro,-
Vooral zo doorgaan!!!

Stef

Dennis010

Registered User
Woekerwinsten, kartelvorming, prijsafspraken... alles doet mee in het vuurwerk wereldje. En de heren maar vol blijven houden dat het aan de verpakking ligt. :hehe!:
Heel slim om je eigen business om zeep te helpen. Lekker blijven verhogen die prijzen, gaan we met zn allen weer over de grens kopen.

R

Ronny Vos

Guest
De prijsverhogingen worden altijd bekend gemaakt door dezelfde personen,ik mag géén reclame maar wij als bedrijf hebben de prijs gelijk kunnen houden en met veel artikelen zelfs goedkoper.

Z@P

Registered User
Nou dat mag best duidelijk vermeld worden wie wat doet met de prijzen Ronny! Top dat je het toch voorelkaar krijgt.

Original BE doet het ook met hun 19s serie van 17,5 naar 16 het kan allemaal wel als je maar wilt en misschien een keer genoegen neemt met een iets kleiner winstpercentage, uiteindelijk help je je eigen markt om zeep als iedereen weer de grens over gaat door oa de prijs. jammer want het gaat net zo lekker in Nederland.

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik vind het top als bedrijven de prijs gelijk kunnen houden. Kan natuurlijk aan meerdere dingen leggen, bestaande voorraad, groter in kopen waardoor zelfde/lagere prijs. Wil natuurlijk nog niet zeggen dat je de prijs dan ook gelijk moet houden! Ook een kleine verhoging zou mee te leven zijn. Alle producten worden helaas ieder jaar duurder.

Ron, top dat het jullie gelukt is om de prijzen gelijk te houden! Hoop dat andere importeurs volgen.

Wat mij dit jaar wel erg opvalt is het beperkte aantal nieuwe producten waarmee importeurs komen. Denk dat ze allemaal even een beetje terughoudend zijn door de nieuwe CE regelgeving.

Laatst bewerkt:
R

Ronny Vos

Guest
Wat mij dit jaar wel erg opvalt is het beperkte aantal nieuwe producten waarmee importeurs komen. Denk dat ze allemaal even een beetje terughoudend zijn door de nieuwe CE regelgeving.

Ik denk dat de meeste importeurs van de voorraad af willen om zo volgend jaar volop nieuwe artikelen te kunnen gaan verkopen.

Wij hebben met de artikelen die we zelf dit jaar hebben geimporteerd ook gedaan,de meest artikelen hadden wij in de vuurwerkshow verwerkt.Aankomend jaar is de rest aan de beurt om vervangen te worden,dus deze aan wij in het seizoen 2012 weer in zetten.

Bovenaan