Vuurwerkliefhebbers willen Top 2000 pollfucken

Plum Bloom

Registered User
De knalfans van de Vuurwerkfederatie willen de Radio 2 Top 2000 gebruiken om te protesteren tegen het vuurwerkverbod. Ze hopen het nummer Goud & Nieuw (Vuurwerkbril) van Joel Beukers in de lijst met de beste muziek aller tijden te krijgen om "een ode aan de vuurwerktraditie te brengen".

Op social media roepen de vuurwerkfanaten elkaar op om op het nummer te stemmen en zo de Top 2000 te veroveren. Overigens maakt het ze niet uit of het de beuker van Beukers wordt of een ander nummer. "Ook de nummers Firework van Katy Perry en The Show Must Go On van Queen behoren tot de mogelijkheden", schrijft de federatie in een statement. "Laatstgenoemde nummer refereert aan de wens om volgend jaar de traditie voort te zetten." Queen in de Top 2000 krijgen moet overigens geen probleem zijn, want dat nummer stond vorig jaar ook al in de lijst op plek 107.

Stemmen
Het stemmen voor de Top 2000 kan deze week vanaf vandaag 08:00 uur tot 7 december 17:00 uur. De uitzending van de lijst begint dit jaar op eerste kerstdag om 00:00 uur en dat is acht uur eerder dan de eerdere edities. De nummer één klinkt traditiegetrouw op 31 december in de laatste minuten voor de jaarwisseling.

Plum Bloom

Registered User
Voor de plaatsen vier, vijf, zes etc. eventueel:

Prodigy
Firestarter (1996)

The Doors
Light My Fire (Album Versie)

Billy Joel
We Didn't Start The Fire

Johnny Cash
Ring Of Fire

joszie

Zilveren Member
Net als jaren geleden de groningse ede staal door een actie in de lijst kwam.

En er door de programma bobo's snel actie werd ondernomen om dit te weren.

Ik vind het een mooie, ludieke actie.

SrCl2

Registered User
Een nummer waar ik (indien mogelijk) zeker op zal stemmen is Afternoon delight van Starland Vocal Band.
Redenen:
- Prachtige, maar bescheiden (zomer)hit uit mijn jeugd.
- Zowel in de tekst als in de videoclip komt vuurwerk voor ("Sky rockets in flight, afternoon delight").

Bovendien was de Delight van Red Lantern eind jaren 70 een begerenswaardige zwermpot, van de Sky Rocket bestonden destijds zelfs meerdere versies (een van Horse Brand en verschillende van Red Lantern).

Schuim

Moderator
Medewerker
Nummers die de Top 2000 niet automatisch herkend, maar er wel echt handmatig ingezet moeten worden!
Zelfde format aanhouden a.u.b

Joel Beukers - Goud & Nieuw
Rammstein - Feuer Frei

---
On personal note:
Limp Bizkit - Break Stuff
(Die kende ze ook niet! Barbaren!)

Ook een aanrader:
Elton John - Rocket Man

EDIT:

Zie nou dat ze in het einde van de vragenlijst ook nog is vragen wat je van het vuurwerkverbod vind.
Benieuwd wat ze doen met die info? (Filteren? Voor het grote plaatje?)

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
In een vragenlijst over muziek gaan ze vragen over een mening omtrent een vuurwerkverbod?
Het moet niet gekker worden.
Of is dit om nrs die doorgegeven worden door mensen die aangeven het verbod onzinnig te vinden uit te sluiten?

SrCl2

Registered User
Een nummer waar ik (indien mogelijk) zeker op zal stemmen is Afternoon delight van Starland Vocal Band.
Bovengenoemde plaat stond niet in de lijst, ik moest 'm handmatig toevoegen. Ik vrees dan ook dat het nummer de Top 2000 niet zal halen (maar ik heb het tenminste geprobeerd).

Zie nou dat ze in het einde van de vragenlijst ook nog is vragen wat je van het vuurwerkverbod vind.
Benieuwd wat ze doen met die info? (Filteren? Voor het grote plaatje?)

Na het selecteren (en eventueel handmatig toevoegen) van de platen wordt er inderdaad ook een (multiplechoice)vraag over het vuurwerkverbod gesteld, tevens mag je aangeven wat je de leukste feestdag vindt. En raad eens, oudejaarsdag staat ook in de lijst van mogelijke antwoorden!

Plum Bloom

Registered User
Vuurwerkliefhebbers, verzameld in de Vuurwerkfederatie, hopen op sociale media dat stemmers gehoor hebben aan hun pleidooi voor het nummer Goud & nieuw (Vuurwerkbril) van Joel Beukers, „een ode aan de vuurwerktraditie”, volgens hen. Stemmen op Katy Perry’s Firework is overigens ook prima. „Geen vuurwerk in de lucht, dan maar in de Top 2000”, schrijft de Vuurwerkfederatie.

Econz

Registered User
Ik zou dan toch ook niet onze Zuid-Afrikaanse Elandre vergeten... :ROFLMAO:

En natuurlijk onze zuiderbuurtjes met Clouseau..

Plum Bloom

Registered User
De door de Federatie gepromote nummers van Beukers en Perry hebben de Top 2000 naar verluidt niet gehaald (bron: topic bij de buren).

Bovenaan