Vuurwerkdebat bij DRAAD in Arminius 16-12-2014

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerkdebat bij DRAAD in Arminius 16-12-2014

ROTTERDAM - Ieder jaar weer beleven ongelofelijk veel mensen plezier aan vuurwerk. Niet alleen door ernaar te kijken maar juist ook door het zelf af te steken. Tegelijkertijd brengt het elk jaar veel overlast en vuurwerkslachtoffers. Op dinsdag 16 december in het programma DRAAD in Arminius: alles over de zin en onzin van een vuurwerkverbod.

Vuurwerkdebat
Het zelf afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling is niet meer van deze tijd en zou verboden moeten worden. Dat vindt Tjeerd de Faber arts bij het Oogziekenhuis. ‘’Maar zeven procent van de bevolking steekt vuurwerk af, maar we hebben er als samenleving veel last van’’, aldus de arts. Arno Bonte, gemeenteraadslid voor GroenLinks en oprichter van het Meldpunt Vuurwerkoverlast is het daarmee eens. “Moeten we het normaal vinden dat vuurwerk zo veel slachtoffers maakt en bijdraagt aan vandalisme?” vraagt hij zich af. Ook wat Bonte betreft wordt vuurwerk op Oud en Nieuw alleen nog door professionals afgestoken. Onzin, zegt de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPL). Vuurwerk is een feestartikel en dat moet je niet verbieden! Met Arno Bonte (GroenLinks), Tjeerd de Faber (oogarts) en een vertegenwoordiger van de BPL.

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=3088825

Moontan

Moderator
Medewerker
Het zal jullie niet verbazen dat Arno Bonte dit debat heeft geregeld.
Valt me alleen wel tegen dat de Partij voor de Dieren niet is vertegenwoordigd. Minpuntje!!

chromeeh

Registered User
‘’Maar zeven procent van de bevolking steekt vuurwerk af, maar we hebben er als samenleving veel last van’’, aldus de arts.

7% steekt het af, en de rest staat er bij te genieten bedoelt hij zeker, maar dat staat niet deftig in een debat waar de uitslag van te voren door stemmingmakerij als dit soort uitspraken al van te voren vast staat.

Ook vind ik het knap dat hij namens "de samenleving" spreekt...

Nee, het zal wel weer zo'n typisch manipulatief "groen" debat worden :/

rodepo

Registered User
Jammer Tony maar heel begrijpelijk. Ik denk dat ik er ook voor zal passen.
Als je hier aan mee wil doen moet je heel veel huiswerk doen wil je je er doorheen slaan. Je moet met feiten komen om hun onzin argumenten te ontkrachten, dat valt echt niet mee.
Ik hoop toch dat er iemand inspringd met verstand van zaken.

Tony

Administrator
Medewerker
Jammer Tony maar heel begrijpelijk. Ik denk dat ik er ook voor zal passen.
Als je hier aan mee wil doen moet je heel veel huiswerk doen wil je je er doorheen slaan. Je moet met feiten komen om hun onzin argumenten te ontkrachten, dat valt echt niet mee.
Ik hoop toch dat er iemand inspringd met verstand van zaken.

Op zich heb ik genoeg in mijn kop zitten om hun argumenten te ontkrachten.
Waar het mij om gaat is dat de publieke opinie allang gevormd is. Ondanks de leugens die bijvoorbeeld Arno Bonte verteld verlies je het in een debat altijd. Waarom? Omdat mensen denken "Hij komt uit de politiek en verteld de waarheid" en bij de Oogarts is het ook puur respect wat de mensen hebben voor artsen en dergelijke. En daar zit ik dan, de koekwaus uit vuurwerkland, totaal niet serieus te nemen want die zijn allemaal gevaarlijk.

rodepo

Registered User
Tja, misschien durft er ooit is een bekende nederlander die tegen een vuurwerkverbod is in aktie te komen.
Enhe misschien ben je dan wel een koekwaus, maar er is geeneen hetzelfde. ;)

Bovenaan