Vuurwerkcampagne Stichting Vuurwerktraditie

GMP82

Zilveren Member
!!!Oproep aan alle vuurwerkliefhebbers!!!

Stichting vuurwerktraditie lanceert vandaag samen met vuurwerkveilig.com haar eigen vuurwerkcampagne!
Voor het slagen van deze campagne hebben wij JULLIE hulp nodig.

Het betreft een posteractie met posters waarop slogans staan, die moeten bijdragen aan een prettigere en veiligere jaarwisseling. Deze posters willen wij verspreiden via buurthuizen, verenigingen, scholen, etc. Er zijn in totaal 9 posters, dus kan men de eigen favorieten uitkiezen.

feest%20poster.jpg
champagne.jpg

Nu wil het feit dat wij geen bulkmail mogen versturen, dus komen jullie, de liefhebbers, in beeld!
Hoe kunnen jullie helpen?

Iedereen hier zit wel bij een sport of hobbyvereniging, zit nog op school, of heeft een buurthuis om de hoek, etc. Ons verzoek: breng de posters daar (bij de leidinggevenden) onder de aandacht, zodat ze opgehangen kunnen worden op mededelingenborden, in kantines, aula's of waar dan ook. Let op: GA NIET ZELF ZONDER TOESTEMMING PLAKKEN! Voor je eigen raam, prima, maar voor openbare plaatsen heb je toestemming nodig.

Dit is een mooie kans voor iedereen die wél graag wil meehelpen, maar helaas de financiele middelen niet had om mee te doen aan de sticker-actie. Het enige wat we nu van jullie vragen is een beetje durf en een beetje tijd! Hoe meer scholen/verenigingen/buurthuizen er mee doen, hoe beter!

De posters zijn te downloaden op: www.vuurwerktraditie.nl via de knop downloads.

Uiteraard hebben wij niet de illusie dat we nu een overlast- en slachtoffer-vrije jaarwisseling tegemoet gaan, maar alles dat ook maar enigszins meehelpt is positief!

Laat het vooral weten als het gelukt is om de posters op te laten hangen. (fototje?!!!)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Is het goed als ik deze posters ook aanbied via mijn eigen website (pyroplaza.nl) en er dan een link naar vuurwerktraditie bij zet? Op die manier bereiken jullie een nog groter publiek!

roelz

Registered User
@jaspertjuh, Ja, dat is prima; hoe meer verspreiding hoe beter! (Zolang er aan de posters niets verandert word). Succes!

magnolia

Registered User
in supermarkten heb je van de prik borden waar je op kunt adverteren .
mogen we daar ook nog van die vlyers op hangen

roelz

Registered User
Lijkt me wel, vraag het anders aan de manager van de super markt, die advertentie borden zijn eigelijk voor kleine vraag/aanbod kaartjes.

GMP82

Zilveren Member
in supermarkten heb je van de prik borden waar je op kunt adverteren .
mogen we daar ook nog van die vlyers op hangen

Inderdaad even toestemming vragen. Dat is meestal bedoeld voor verkoop e.d. niet om idealen uit te dragen, ondanks dat het goede idealen zijn ;-)

De belangrijkste doelgroep is en blijft "jeugd", dus focus vooral op scholen en verenigingen! Laat het even weten als je je school/vereniging zo ver hebt gekregen!

Sweet Laker

Registered User
Het is aan te raden om het eerst met de supermarktmanager te overleggen. Bij mijn filiaal werd alles dat niet op het standaard advertentie kaartje leek dagelijks verwijderd.

Vaak is het in overleg bijvoorbeeld ook mogelijk om posters bij de ingang op te laten hangen. Zo hadden wij vaak flyers voor wijkfeesten en dergelijke hangen op de schuifdeuren.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Vergeet de gemeente's niet jongens. Die zijn meestel wel te porren voor zulk soort aktie's.

Gemeente's hebben een hoop schade elke jaar dus die willen hier vast wel aan mee werken.

tip, probeer iemand van leefbaarheid, openbare ruimte of communicatie te pakken te krijgen.

KoenL

Registered User
Vraagje, ik zie toevallig net dit fragment op RTV Utrecht:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/223762

Het onderwerp is niet vergelijkbaar, maar is dit ook niet is voor Stichting Vuurwerktraditie? Ook al zal dat printen nogal wat tijd kosten, zo'n a4-tje bij mensen door de brievenbus gooien bereikt wel een groot publiek. Zowel jong als oud. Misschien een idee?

mickeyzegtboem

Registered User
Prachtige posters mannen!
Eindelijk weer eens een campange waar de juiste boodschap word overgebracht.

Ik heb alle posters gedownload en bij ons krijgen ze een mooi plaatsje in de vuurwerkwinkel.
Wellicht voor de anderen ook een idee om bij je verkooppunt te vragen of ze dit mee willen ondersteunen door middel van een postertje?

GMP82

Zilveren Member
Vraagje, ik zie toevallig net dit fragment op RTV Utrecht:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/223762

Het onderwerp is niet vergelijkbaar, maar is dit ook niet is voor Stichting Vuurwerktraditie? Ook al zal dat printen nogal wat tijd kosten, zo'n a4-tje bij mensen door de brievenbus gooien bereikt wel een groot publiek. Zowel jong als oud. Misschien een idee?

Ik word doorgelinkt naar iets over windmolens, haha. Maar nee, mij zijn geen acties i.s.m. rtvutrecht bekend. Zo'n verspreid-actie is inderdaad ook nuttig, maar is financieel volstrekt onhaalbaar. Vandaar onze keus om op openbare plaatsen te laten plakken en liefst waar veel jeugd komt.

Prachtige posters mannen!
Eindelijk weer eens een campange waar de juiste boodschap word overgebracht.

Ik heb alle posters gedownload en bij ons krijgen ze een mooi plaatsje in de vuurwerkwinkel.
Wellicht voor de anderen ook een idee om bij je verkooppunt te vragen of ze dit mee willen ondersteunen door middel van een postertje?

Helemaal top! Natuurlijk zou het geweldig zijn als alle vuurwerk-verkooppunten dit voorbeeld zouden overnemen. Er zijn er genoeg vertegenwoordigd hier op het forum, dus ik zou zeggen, blijven plakken he.

KoenL

Registered User
Ik word doorgelinkt naar iets over windmolens, haha. Maar nee, mij zijn geen acties i.s.m. rtvutrecht bekend. Zo'n verspreid-actie is inderdaad ook nuttig, maar is financieel volstrekt onhaalbaar. Vandaar onze keus om op openbare plaatsen te laten plakken en liefst waar veel jeugd komt.

Ik bedoel niet om iets in samenwerking met RTV Utrecht te doen, maar in het filmpje zie je een actievoerder (buurtbewoner) die tegen windmolens is in zijn wijk. Om meer mensen achter zich te krijgen, gooit hij bij zoveel mogelijk mensen een flyer naar binnen met informatie. Het gaat mij om dat laatste. Lekker met alle leden even je woonwijk blij maken met zo'n poster in de brievenbus :laugh:

jaspertjuh

Registered User
Ik probeer vandaag nog contact met mijn Hogeschool op te nemen om enkele posters daar op te hangen, en ik werk bij de Albert Heijn dus daar zal ik dr ook wat op hangen (da's geen probleem). Bovendien heb ik een kort nieuwsberichtje geschreven over jullie geweldige actie en op de frontpage van PyroPlaza gezet.

Nu maar hopen dat het een beetje aanslaat, maar het initiatief kan ik zeker waarderen!
Toppie!

GMP82

Zilveren Member
Ik bedoel niet om iets in samenwerking met RTV Utrecht te doen, maar in het filmpje zie je een actievoerder (buurtbewoner) die tegen windmolens is in zijn wijk. Om meer mensen achter zich te krijgen, gooit hij bij zoveel mogelijk mensen een flyer naar binnen met informatie. Het gaat mij om dat laatste. Lekker met alle leden even je woonwijk blij maken met zo'n poster in de brievenbus :laugh:

Haha, nou als jij je geroepen voelt om te folderen... Nee ik denk dat dat een te grote klus is. Bovendien, hoeveel posters verdwijnen er dan niet gewoon in de prullenbak? Daarnaast moet je ze dan eerst zelf uitdraaien, wat ook niet gratis is. Bedankt voor het meedenken, maar de huidige vorm is het meest praktisch en het meest betaalbaar ;-)

Ik probeer vandaag nog contact met mijn Hogeschool op te nemen om enkele posters daar op te hangen, en ik werk bij de Albert Heijn dus daar zal ik dr ook wat op hangen (da's geen probleem). Bovendien heb ik een kort nieuwsberichtje geschreven over jullie geweldige actie en op de frontpage van PyroPlaza gezet.

Nu maar hopen dat het een beetje aanslaat, maar het initiatief kan ik zeker waarderen!
Toppie!

Kijk, daar houden we van! Haha. Hoop dat meer mensen deze actie met zoveel passie te harte nemen.

@ all
Ik kan niet wachten tot de foto's met de resultaten verschijnen :)
Foto is geen must, maar laat weten waar ze hangen! Dat is altijd leuk om terug te lezen (dat je actie slaagt).

GMP82

Zilveren Member
Enigszins stil hier... gezien dit topic blijkt dat de posters wel gewaardeerd worden, waarvoor dank! Maar nog belangrijker is de hulp voor het verspreiden en onder de aandacht brengen! Dus hop, spreek je schooldirecteur of voorzitter van je club/vereniging aan en ga een wit voetje halen. Laat zien dat je die verantwoordelijkheid hebt :)

Cameo

Registered User
Okee, even een berichtje namens Vuurwerktraditie. :)

Terugkijkend op het vorige seizoen, de akties die we hebben uitgezet en de resultaten die zijn geboekt (niet alleen door ons, maar vooral ook door jullie!) mogen we tevreden zijn met het resultaat. We hebben uit vele hoeken steun gehad en merkten dat onze oprechte bezorgdheid omtrent de Nederlandse vuurwerktraditie positief werd ontvangen.

Mediacontacten
Met de media verliep het contact helaas nog niet altijd even soepel. Het blijkt toch maar al te vaak zo te zijn dat een vuurwerkliefhebber vrijwel uitsluitend wordt uitgenodigd bij een gesprek of debat om de rol van de "onruststoker" op zich te nemen. Een gespreksleider laat vervolgens de klagende persoon (bijvoorbeeld oogarts de Faber, die ik eind december op radio 1 te woord stond omtrent een voorgesteld vuurwerkverbod) uitvoerig een betoog voeren. Daarna krijg ik precies 3 seconden om daarop te reageren en zelfs in die tijd werd ik nog bruut onderbroken, want "de tijd was helaas op". En dit patroon herhaalde zich bij een interview van RTL en nog een keer bij een lokale omroep. De grootste uitdaging voor ons, als liefhebbers, lijkt vooralsnog om als gelijkwaardige gesprekspartner in een debat of discussie op te kunnen treden.

Ik was het na deze, toch wel wat teleurstellende, "optredens" een beetje zat om enkel opmerkingen te mogen incasseren, zonder er rationeel en eerlijk op te kunnen reageren. Daarom zijn we daarna vooral onze tijd gaan investeren in onderzoek naar cijfers, feiten en ontwikkelingen.

Wijze woorden van onze minister
De brief, in reactie op "de klaagzang" van de Partij van de Dieren aan minister Huizinga-Heringa, herstelde in één keer een groot deel van ons vertrouwen in de manier waarop onze overheid met het onderwerp omgaat. Diverse "hete mediafeiten", zoals het met vuurwerk mishandelde poesje (dat later aangereden bleek te zijn), bleven verder beter onbesproken. Jammer dat de correctie van het nieuwsbericht niet even prominent als het originele bericht in de media is verschenen. Vrijwel iedereen die ik over dit incident spreek heeft nog het verhaal van "de poes met de rotjes in de poeperd" in het hoofd.

Conclusie
Goed, om een toch al lang verhaal niet veel langer te maken;
We zijn er nog steeds, ook al vernemen jullie momenteel niet veel van ons. Er word achter de schermen nog steeds aan tal van onderwerpen gewerkt, al is de druk ietwat van de ketel na de laatste ontwikkelingen. We blijven echter scherp en letten vooral op bewegingen uit de hoek van "Stichting Staakt het Vuren". Voor Arno Bonte en David Rietveld is de lol er een beetje af, lijkt wel. Zij schoppen momenteel tegen andere heilige huisjes en hebben straks, als ze zo doorgaan, écht geen vrienden meer over.

Goed, tot zover. Ik doe mijn best om elke week een column te blijven schrijven op onze site. En daarnaast doen wij, van vuurwerktraditie, nog steeds ons best om feitenstukken te produceren. Deze worden gepubliceerd via onze website, welke ons centrale communicatiepunt is geworden. Wie zelf een feitenstuk ter publicatie wil aanbieden kan deze aan mij toesturen via mail. Uiteraard lopen wij e.e.a. grondig na voor daadwerkelijke publicatie.

Cameo

GMP82

Zilveren Member
KICK!!

Een oproep aan de vuurwerkverkopers op het forum: Mogen onze posters weer een plekje in de winkels/showrooms?

Verder een oproep aan mensen die bijv contacten hebben op scholen, winkelcentra, sportclubs, etc etc.

Hoe meer ons gedachtengoed wordt verspreid en hoe meer POSITIEVE geluiden we verspreiden, hoe beter! We moeten uit de negatieve spiraal en de negatieve imago's!

Mr_Mascleta

Registered User
Ik ga er zeker mee aan de slag, vandaag lukt niet meer omdat het gemeentehuis tot 12.00u open is!!!!! Maar dinsdag 27dec aan de bak, o.a supermarkten op het plein en jeugdcentrum.

Bovenaan