Vuurwerkbrillenactie in samenwerking met zenavuurwerk.com en koopjegadget.nl

vincer

Registered User
Beste vuurwerkliefhebbers,

De laatste tijd ben ik bezig geweest om mij in te zetten voor het goede doel.

Door mijn passie voor vuurwerk en mijn liefde voor mijn kinderen is het volgende idee ontstaan:

Ik wil de 400 kinderen die in mijn dorp op 2 basisscholen zitten iets meegeven, wat zij uiteindelijk in hun verdere leven kunnen (uit)dragen. Zij krijgen allemaal een vuurwerkbril, aansteeklont (voor de jongere kinderen voor hun ouders) en een flyer. Op de flyer staat de boodschap om niks te slopen met vuurwerk en dat ze een vuurwerkbril moeten dragen tijdens oud en nieuw. Op de achterkant van de flyer staan instructies hoe zij het beste vuurwerk kunnen gebruiken.

De vuurwerkbrillen zijn gesponsord door Zena Vuurwerk oftewel www.zenavuurwerk.com. Dit bedrijf staat 100% achter dit soort initiatieven. Het is in mijn ogen echt een bedrijf voor vuurwerkliefhebbers en word gerund door echte vuurwerkliefhebbers.

De aansteeklonten zijn gesponsord door Pieter van www.koopjegadget.nl , een site voor leuke gadgets en vooral voor vuurwerkliefhebbers is er een hoop leuks te vinden.

De flyers zijn gesponsord door Eefsting Druk B.V.. Deze drukkerij had geen bedenktijd nodig en zei volmondig ja en vond het een super idee.

De goodies (vuurwerkbril, aansteeklont en flyer) zullen uitgereikt worden na de viering van sinterklaas. Rondom deze actie zal er uitgebreid aandacht besteed worden in de plaatselijke media. Tot nu toe heb ik toezegging gekregen van 3 kranten, plaatselijke televisie en radio. Momenteel ben ik bezig om hier nog meer aandacht voor te vragen en ik hoop dat dit landelijke aandacht wordt.

De reden waarom ik dit op het internet plaats, is omdat ik jullie wil prikkelen om je ook in te zetten voor je passie! Het lijkt me leuk als we met ons allen ons inzetten om vuurwerk meer onder positieve aandacht te krijgen. Bijvoorbeeld door je vuurwerk verantwoord af te steken. Houd rekening met elkaar en denk even na welke overlast je eventueel kan veroorzaken met harde geluiden.
Zet je vuurwerkbril tijdens oud en nieuw op, zodat je minder kans hebt op oogletsel. Wijs anderen erop als ze verkeerd bezig en ga hierover in gesprek. Natuurlijk kun je zelf ook een leuke actie op poten zetten en je inzetten voor je medemens. Wees creatief en zet je in voor je passie/hobby!!
We moeten zorgen dat in de media en bij alle mensen vuurwerk iets positief is. Hopelijk zie ik de komende tijd een hoop leuke acties die jullie bedacht hebben op de fora verschijnen.

Vincent.

voorkantflyer.jpg

achterkantflyer.jpg

Laatst bewerkt:

stefantvs

Administrator
Medewerker
Had het ook op vwc gelezen.
Maar hier ook ff een berichie van mij .

Grote complimenten man ! , Zowel het vuurwerk positief gebracht ! en de het komt de veiligheid van de kids ten goed ! Super !!

Michel_G

Zilveren Member
Had je bericht vanochtend al gelezen, maar wist nog even geen passende reactie te geven. Aangezien het topic nu al weer beetje onder gesneeuwd is, het weer even onder de aandacht brengen, mede omdat ik dit echt een fantastich initiatief vind!

Allereerst:
Ik heb ontzettend bewondering/respect (en ook een beetje verbazing) dat je dit als 'particulier' op hebt weten te zetten! Zijn wellicht wel meerdere mensen die zo'n idee hebben, maar het lopen met zo'n idee of het daadwerkelijk in gang zetten van zo'n idee en het ook weten te realiseren, zit een gigantisch verschil tussen!

Ook ontzettend mooi streven en denk ook echt dat dit de basis is, om kinderen op een jonge leeftijd verantwoord kennis te laten maken met vuurwerk. Een voorbeeldje (heel simpel, en al vaak aangedragen op dit forum) is hoe er bijvoorbeeld in Spanje (danwel Valencia) om wordt gegaan met vuurwerk. Kinderen worden daar al vanaf een jaartje of 3/4 "opgeleid"/bekend gemaakt met vuurwerk. Het begint heel simpel met ouders die hun kinderen leren met knalerwten om te gaan en ze steeds verder begeleiden en instructie geven om met vuurwerk om te gaan. De kids hebben daar ontzettend veel lol met klein vuurwerk, maar ook respect ervoor. Goede instructie en begeleiding op jonge leeftijd, kan dus echt een hoop helpen. Ook hier denk ik dat het echt kan helpen, misschien niet bij iedereen, maar je bereikt er toch altijd een gedeelte mee.

Hoe dan ook, jou bericht heeft ook mij geïnspireerd en aan het denken gezet. Zoals ik al zei: tussen denken en doen zit nog een heel groot verschil, maar het heeft in ieder geval al iets teweeg gebracht!

(ps. Als er al een landelijke nieuwszender interesse heeft in dit soort verhalen, dan is het wel SBS 6 shownieuws! Zou zeker proberen om daar nog reactie van te krijgen!)

Tony

Administrator
Medewerker
Beste vuurwerkliefhebbers,

De laatste tijd ben ik bezig geweest om mij in te zetten voor het goede doel.

Door mijn passie voor vuurwerk en mijn liefde voor mijn kinderen is het volgende idee ontstaan:

Ik wil de 400 kinderen die in mijn dorp op 2 basisscholen zitten iets meegeven, wat zij uiteindelijk in hun verdere leven kunnen (uit)dragen. Zij krijgen allemaal een vuurwerkbril, aansteeklont (voor de jongere kinderen voor hun ouders) en een flyer. Op de flyer staat de boodschap om niks te slopen met vuurwerk en dat ze een vuurwerkbril moeten dragen tijdens oud en nieuw. Op de achterkant van de flyer staan instructies hoe zij het beste vuurwerk kunnen gebruiken.

De vuurwerkbrillen zijn gesponsord door Zena Vuurwerk oftewel www.zenavuurwerk.com. Dit bedrijf staat 100% achter dit soort initiatieven. Het is in mijn ogen echt een bedrijf voor vuurwerkliefhebbers en word gerund door echte vuurwerkliefhebbers.

De aansteeklonten zijn gesponsord door Pieter van www.koopjegadget.nl , een site voor leuke gadgets en vooral voor vuurwerkliefhebbers is er een hoop leuks te vinden.

De flyers zijn gesponsord door Eefsting Druk B.V.. Deze drukkerij had geen bedenktijd nodig en zei volmondig ja en vond het een super idee.

De goodies (vuurwerkbril, aansteeklont en flyer) zullen uitgereikt worden na de viering van sinterklaas. Rondom deze actie zal er uitgebreid aandacht besteed worden in de plaatselijke media. Tot nu toe heb ik toezegging gekregen van 3 kranten, plaatselijke televisie en radio. Momenteel ben ik bezig om hier nog meer aandacht voor te vragen en ik hoop dat dit landelijke aandacht wordt.

De reden waarom ik dit op het internet plaats, is omdat ik jullie wil prikkelen om je ook in te zetten voor je passie! Het lijkt me leuk als we met ons allen ons inzetten om vuurwerk meer onder positieve aandacht te krijgen. Bijvoorbeeld door je vuurwerk verantwoord af te steken. Houd rekening met elkaar en denk even na welke overlast je eventueel kan veroorzaken met harde geluiden.
Zet je vuurwerkbril tijdens oud en nieuw op, zodat je minder kans hebt op oogletsel. Wijs anderen erop als ze verkeerd bezig en ga hierover in gesprek. Natuurlijk kun je zelf ook een leuke actie op poten zetten en je inzetten voor je medemens. Wees creatief en zet je in voor je passie/hobby!!
We moeten zorgen dat in de media en bij alle mensen vuurwerk iets positief is. Hopelijk zie ik de komende tijd een hoop leuke acties die jullie bedacht hebben op de fora verschijnen.

Vincent.

voorkantflyer.jpg

achterkantflyer.jpg

Morgen ga ik dezelfde actie oppakken voor de school hier voor mijn deur.
Ik weet dat er nog iemand anders dezelfde actie heeft opgepakt voor een school op Rotterdam zuid. Hij zal dit denk ik later zelf vermelden.

SUPER!

jetztgehtslos

Registered
Vandaag heb ik contact gehad met een mediabedrijf voor een project waar ik mee bezig ben. Aan hen heb ik gevraagd wat adverteren of oproepen plaatsen kost. De meneer die ik sprak gaf aan dat bij nieuwsartikelen met maatschappelijk nut zij nog wel eens stukken gratis in de krant willen zetten.

Zou dit een interessante optie zijn om de actie mee uit te breiden?

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Heel goed dit, diep respect van mijn kant uit.

Heb alleen wel 1 kritische note, zie het niet als zeiken maar puur als opbouwende kritiek.

Bij de tips staat als eerste: steek pijlen nooit in een fles. Word hier nu mee bedoelt dat je een pijl nooit IN een fles moet stoppen of niet afsteken vanuit een fles? In het geval van het laatste zou het mooi zijn om aan te geven hoe pijlen dan wel veilig kunnen worden afgestoken.

Pijlen is vooral bij de jeugd een grote veroorzaker van letsel. Dus je bent echt in mijn ogen voor 99% te gek bezig.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wat een goed initiatief! Toppie ook dat andere partijen mee willen doen. Hopen dat het aanslaat en volgend jaar heel Nederland meedoet!

vincer

Registered User
@Vonk: Bedankt voor de tip, dit was inderdaad beter en duidelijker geweest. Helaas zijn de 400 flyers al gedrukt dus ik hou het bij het oude.

@Toon: Geweldig kerel dat je je hier ook voor inzet. Hopelijk gaat het bij die ouwe ook lukken.Als 1 schaap over de dam is,volgen er meer! Wie is de volgende? Hou de kudde in beweging!

sisser

Registered User
Voor de 200 kinderen van de basisschool op Katendrecht-Rotterdam heb ik van Zena brillen, flyers en aansteeklonten gekregen. De school zei hier heel blij mee te zijn.

GMP82

Zilveren Member
Helemaal geweldig dit :) top initiatief.

Ik kan alleen de afstand van 30m niet helemaal volgen, maar voor de rest wil ik dit initiatief geenszins negatief bekritiseren.

Bovenaan