Vuurwerkbom verwondt peuter bij carnavalstoet

Cameo

Registered User
Sorry dat ik hier velen de borst aanstoot maar er word weer behoorlijk hypocriet gereageerd, of iedereen hier altijd zo veilig is geweest met zijn "legale" spul...komop zeg.

Wat de dader is overkomen had velen van jullie ook kunnen overkomen!

laten we voorop stellen dat dit niet had mogen gebeuren maar een ongeluk zit ( vooral met vuurwerk ) in een klein hoekje.
maar reageer een klein beetje minder hypocriet als vuurwerk liefhebber en realiseer je maareens hoevaak het weleens met een sisser is afgelopen terwijl je zelf mooi spul zat te stoken.

tevens zal de dader een passende straf krijgen hoop ik.

Wees voorzichtig met oordelen, PyroPlop32. Geloof het of niet, maar er zijn ook FPM-leden die WEL verantwoordelijk met vuurwerk om gaan. Zoals je terecht opmerkt; een ongeluk zit soms in een klein hoekje. Er is echter wel een groot verschil tussen een ongeluk en het risico opzoeken, zeker als je daar onschuldige derden bij betrekt.

Is mijn mening echt zo hypocriet?

Cameo

PyroPlop32

Registered User
Cameo, ik heb het niet over jouw reactie, ik noem het hypocriet in het algemeen.

tuurlijk proberen wij zo veilig mogelijk met onze hobby om te gaan...althans de meesten van ons.
Ik ken genoeg freaks om te kunnen oordelen, en een ongeluk zit in een klein hoekje.

het had de meesten van ons ook kunnen overkomen, ga maareens na hoe vaak het net goed afliep, met iemand die langsliep of een pot die omvalt etc etc.

en wat is verantwoordelijk en veilig ???
altijd alleen maar legaal spul ? maximaal 10 kg per persoon ?
veiligheids afstanden in orde ? alle blokken vastgezet ? geen alcohol drinken ?

Ik wil niet te snel beschuldigen maar ik denk dat bijna elke freak weleens fouten maakt.
( bewust of onbewust )
daar zijn we tenslotte mensen voor.

ja deze meneer is schuldig en moet bestraft worden en daar hebben we in nederland een geweldig rechtssysteem voor....*ahum* maar reageer dan niet zo of je zelf compleet onschuldig bent en je altijd maar veilig bezig bent want vaak zoeken wij freaks ook het risico op.

De meeste freaks zijn ook risicovol bezig, waar het vaak ook maar net goed gaat.
en als het een keer fout gaat ? dan moeten ze die freak ook maar ophangen ?
of gaan we dan opeens andere argumenten verzinnen ?

Laatst bewerkt:

gandalf

Registered User
Ja waarschijnlijk heeft iedereen wel eens fouten gemaakt of maakt zo nog weleens! Toch vind ik de leeftijd van deze man ietwat aan de hoge kant om met zware knallers zoals b.v. een supervlinder (ja dit is giswerk maar aan de schade aan het gezicht te zien is het een eindstop van zo iets dergelijks geweest) in een drukke menigte te gaan staan gooien. Dit wil niet zeggen dat een jong iemand dit wel kan of mag doen maar daar kun je dat eerder van verwachten. Zonder in detail te treden neem ik voor mijzelf misschien ook nog weleens een risico maar zo´n actie als dit hoef je van mij niet te verwachten, zelfs nog niet als ik bezopen zou zijn.

Sweet Laker

Registered User
het had de meesten van ons ook kunnen overkomen, ga maareens na hoe vaak het net goed afliep, met iemand die langsliep of een pot die omvalt etc etc.

Er zit een groot verschil tussen een cake, volgens de juiste 'veiligheidsregels', afsteken en dat deze vervolgens omvalt of dat een omstander niet door heeft dat er een cake staat te schieten. (Daarom ook die x-aantal meters afstand zodat je bij het weglopen, na aansteken van het lontje, iemand die aan komt lopen nog kan waarschuwen) of het moedwillig vuurwerk gooien tussen een groep feestvierende mensen en dan ook nog eens op een datum waarop legaal vuurwerk niet is toegestaan (laat staan illegaal) en mensen dus totaal niet verwachten dat er iemand het in zijn hoofd haalt om vuurwerk af te gaan schieten.

En tjsa, Geert Wilders, wat zal ik eens zeggen. Volgens mij heeft politiek an sich niks met onze hobby te maken. Laten we dat gewoon zo houden :amuse:

Mohammed V.

Registered User
Het zou om siervuurwerk gaan toch, lijkt me dan meer een binkie(aan haar brandwond? te zien).

Ik ga er zelf toch vanuit dat deze man het totaal niet opzettelijk heeft bedoelt, omdat hij dus het stuk vuurwerk volgens hem heeft gevonden(waarom zouden we hem niet geloven, omdat hij de dader is?). Wanneer er geen voetje(uitgaande van een binkie) aan zou hebben gezeten, dan kan je niet aan de vorm van het stuk zien of het knal of sier is.

Tuurlijk is hij fout, maar ik geloof in zijn gedeeltelijke onschuld.
BTW.

P.s. laten we de politiek erbuiten laten, wat dat heeft hier totaal niks mee te maken

Ik doelde op alle uitspraken in de trend van:

"Z'N HAND ERAF!"

"STENIGEN DIE GOZER!"

"20 jaar de cel in!"

maargoed, we laten de politiek erbuiten:noworry:

sander

Registered User
Cameo, ik heb het niet over jouw reactie, ik noem het hypocriet in het algemeen.

tuurlijk proberen wij zo veilig mogelijk met onze hobby om te gaan...althans de meesten van ons.
Ik ken genoeg freaks om te kunnen oordelen, en een ongeluk zit in een klein hoekje.

en wat is verantwoordelijk en veilig ???
altijd alleen maar legaal spul ? maximaal 10 kg per persoon ?
veiligheids afstanden in orde ? alle blokken vastgezet ? geen alcohol drinken ?

Ik wil niet te snel beschuldigen maar ik denk dat bijna elke freak weleens fouten maakt.
( bewust of onbewust )
daar zijn we tenslotte mensen voor.

ja deze meneer is schuldig en moet bestraft worden en daar hebben we in nederland een geweldig rechtssysteem voor....*ahum* maar reageer dan niet zo of je zelf compleet onschuldig bent en je altijd maar veilig bezig bent want vaak zoeken wij freaks ook het risico op.

De meeste freaks zijn ook risicovol bezig, waar het vaak ook maar net goed gaat.
en als het een keer fout gaat ? dan moeten ze die freak ook maar ophangen ?
of gaan we dan opeens andere argumenten verzinnen ?
dit gaat helemaal nergens meer over.en ik wou aan pyroplop vragen of ie er ook zo over dacht als het zijn kind was geweest.

PyroPlop32

Registered User
makkelijk om te zeggen natuurlijk dat het nergens over gaat.
hoe kan je dat nou relativeren als het je eigen kind is ?

het is hypocriet om te zeggen: 20 jaar de cel in terwijl jullie als freak ook een aantal risico's nemen waarmee hetzelfde kan gebeuren, jullie hebben alleen de strontmazzel dat het tot nu toe goed is gegaan ! ( en voor sommige mensen ook fout )

of het nou tijdens carnaval, koninginnedag of oud en nieuw gebeurd, het blijft even erg ( voor het kind en de familie ).
of zeg je dan als vader: och kan gebeuren tijdens oud en nieuw ? tevens zijn er zat festiviteiten 31dec waar ook genoeg kinderen bij zijn.

net zoals met drank op achter het stuur, dat is ten alle tijden niet acceptabel ( net zoals dit incident ) wanneer er een ongeluk veroorzaakt word door een dronken mongool moet deze ook gestraft worden, maar reageer je zelf ook dat diegene met drank op de doodstraf moet krijgen terwijl je zelf ook weleens met drank op achter het stuur zit is dat gewoon hypocriet.

wel een ander beschuldigen en terechtwijzen als het fout gaat terwijl je zelf ook veel risico's neemt met je hobby.

Laatst bewerkt:
Bovenaan