Vuurwerk verkoop en afsteek tijden aangepast

DanielFPM

Registered User
[update] om verwarring te voorkomen, dit is een wetsvoorstel al het genoemde is nog niet officieel door de 2e kamer goedgekeurd en wil dus niet zeggen dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren!

De periode dat vuurwerk verkocht en afgestoken mag worden, wordt ingekort. Dat heeft het Kabinet besloten.

De verkoop van vuurwerk mag voortaan alleen op 30 en 31 december, een dag korter dan voorgaande jaren. Het afsteken van vuurwerk is louter nog toegestaan op Oudejaarsavond van 18.00 uur tot 02.00 uur. Dat meldt het RTL Nieuws. Daarnaast krijgen gemeenten de mogelijkheid om bepaalde straten of wijken vuurwerkvrij te verklaren.

Maatregelen

Verdere maatregelen van het Kabinet om vuurwerkoverlast tegen te gaan zijn een vergunningstelsel voor vuurwerkimporteurs, het aanspreken van post- en pakketdiensten op hun verantwoordelijkheden en dwangsommen voor transporteurs die de regels overtreden. Daarnaast komt er een voorlichtingscampagne voor vuurwerkbrillen.

De strengere regels zijn tot stand gekomen na overleg tussen minister Opstelten van Veiligheid en Justitie en staatssecreatris Mansveld van Infrastructuur en Milieu met burgemeesters van verschillende grote steden.

Bron: Telegraaf.nl

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wat een verstandige verandering! Ik weet nu wel 100% zeker dat de overlast van illigaal vuurwerk gaat verdwijnen!

Ook gewoon goed te doen voor de winkeliers die toch al geen moeite hebben met ALLE regels waar ze zich aan moeten houden.

Nederland, het braafste jongetje van de klas.

Puur

Registered User
Hebben de handelaren/importeurs ervoor gezorgd dat we nog 8 uurkes mogen stoken of hebben ze niets gedaan om deze maatregel tegen te houden? Ik heb namelijk vaak gehoord dat ze achter de schermen heel druk bezig waren om de traditie zoals die is te behouden.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het is en blijft doodzonde.. Ben bang dat we over 3 jaar geen vuurwerk meer staan af te steken!

Vuurwerk zal altijd te koop blijven in de landen om ons heen. Alleen onze regering van beperkten denk dat het minder wordt door de afsteek tijden en de verkoop dagen te verkorten.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Tja dim, waarom zit jij niet in de regering? Dan zouden we 365 dagen per jaar knallen

Ik persoonlijk denk wel dat als het niet meer stiekem hoeft de spanning er snel vanaf zal gaan. Zie jij in België mensen stoken? Gebeuren daar dingen die niet kunnen?

365 dagen per jaar verkoop en een cursus bedenken voor mensen die ook Cat 3 vuurwerk willen kopen ofzo.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Hoeveelheid die je mag meenemen gaat ook achteruit. Weet nog niet tot hoeveel....

rob39

Registered User
gelukkig hebben we bewindslieden die er verstand van hebben........ NOT!!!!!!

Iedereen weet dat 99 % van de vuurwerkoverlast veroorzaakt wordt door het illegale spul uit met name het Oostblok. Daar heeft het hele land last van en niet alleen rond oud en nieuw, maar vanaf september...... de vervoersbedrijven worden aangesproken, lekker soft weer dus, maar wel vervoeren die bende en geld maken door illegale praktijken en dan krijg je foei te horen......

Wat te denken van alle Polen die even een kofferbakkie vol meenemen en hier tegen grote winst verkopen. Die troep komt hier in verkeerde handen op verkeerde momenten..... niemand hier wil namelijk dat kinderen van 12 handen verliezen door dit soort spullen. Grenscontroles daar hoor je ze niet over, sterker, nog meer openstellen wil men en het dan gek vinden dat er vrij verkeer komt van dit soort spullen. Dat gebeurd namelijk ook met tomaten en met boter, dus ook met vuurwerk, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.

Daarnaast moet de handhaving voor illegaal vuurwerk naar een veel hoger niveau.... de pakkans is ongeveer 0 % en dat is niet veel. Bij alle opsporingsdiensten zou het prioriteit horen te hebben als je ziet wat voor kracht de spullen tegenwoordig hebben, maar je hoort geen enkele handhavende instantie.....

Het vuurwerk in de winkels in Nederland is gekeurd en goed bevonden. Behalve het knalwerk is het voor de consument prima spul. Hoe gek het ook mag klinken, breng het knalwerk naar een hoger en harder niveau en de trek naar illegale rommel door jongeren zal minder worden.

Onderzoek als compromis wat het meeste oogletsel veroorzaakt en haal dat uit de collecties..... oogartsen kunnen het je haarfijn uitleggen. Nu staat iedereen tegenover elkaar, maar iedereen heeft hetzelfde belang, een leuke oud en nieuw met goed, mooi en veilig vuurwerk en met zo min mogelijk ellende. Dat begint niet bij het verdedigen van je eigen belang, maar met naar elkaar te luisteren....... helaas hebben deze ministers daar nog nooit van gehoord en huilen ze lekker met de jankende wolven in het bos mee.....

Als ik een voorschot zou mogen nemen, pijlen verminderen, alle cakes ( met name de kleinere) stabieler maken, knalwerk verbeteren, iedereen een vuurwerkbril en vooral iedereen 1 januari om 10.00 uur wakker worden met alle vingers en een paar functionerende ogen.... oren mogen piepen maar dat is in een dag weer over...... ;-))

D

Deleted member 17038

Guest
Gaan we protesteren? Met alle social media en vuurwerk sites moeten er toch heel veel petities ingevuld kunnen worden. En een dagje samen stoken op het binnenhof lijkt me ook heel gezellig. Met cat1 vuurwerk enzo. Misschien vestigen we wel een record!

DanielFPM

Registered User
Gaan we protesteren? Met alle social media en vuurwerk sites moeten er toch heel veel petities ingevuld kunnen worden. En een dagje samen stoken op het binnenhof lijkt me ook heel gezellig. Met cat1 vuurwerk enzo. Misschien vestigen we wel een record!

Zal weinig zin hebben.. Als iets eenmaal is ingevoerd is er een zeer kleine kans dat het weer als vanouds word.. Kijk maar naar de BTW lobbyen voor 19% maar het blijft toch 21%

harrieboem

Registered User
Ik heb hier maar enkele woorden voor over
Godverdoms ********* land.
Wij als winkeliers aan de grens worden nu weer extra de dupe.
De eerste dag zullen er veel mensen naar duitsland uitwijken.
WAAROM!!!!!!!!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Is het officieel bevestigd door de 2de kamer?
Leuk dat RTL zo'n bericht neerzet, maar moet dit niet eerst besproken worden in De Haag?

zone

Registered User
Jammer,moet je ze over 10,15 jaar horen vroeger was het leuk hadden we vuurwerk.
Mensen beseffen het niet,sta je dan om 12 uur.

Roykuh25*

Registered User
Geloof me ik begin gewoon om 10:00 met een dubbel zo groot 10:00 project! Dit gaat ze toch niet lukken , denken die oelewappers dat het in heel NL tussen 10:00 en 18:00 stil is? Hahaha kunnen ze lang wachten , en er gaan nu veel meer mensen door deze onzin nog meer illegaal vuurwerk halen , dus het werkt echt niet hoor ... Maarja , we weten in welk land we wonen he...

Z@P

Registered User
Ik roep het al tijden. Dit is de eerste stap naar een totaalverbod vrees ik.
Enjoy while it last.

Deze maatregelen hebben in ieder geval totaal geen zin. Misschien minder overlast overdag maar illegaal zal niet minder worden,

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Baron van lunt zu sas

Registered User
De Hoeveelheid schade en het aantal gewonden blijft dus hetzelfde want deze factoren worden niet aangepakt:
Onzorgvuldigheid
Illegale handel
Vandalisme
Alcohol/drugsmisbruik
Lage pakkans
Klaagcultuur
Door de compacte verkoop-en afsteektijd kan je eventueel zelfs meer ellende verwachten want iedereen moet in een korte periode alles de lucht in rammen. Je ziet nu al dat de ene buurman een box aansteekt en de dikbilbuurboy hangt met z'n snickerbips erboven want die staat vlakbij een fontein aan te steken.
Als schade en letsel EN klachten hetzelfde blijven !..... Bewijst het de zinloosheid van de regels.
Ben benieuwd.

Bovenaan