Vuurwerk Uit Duitsland

mvv93

Registered User
Ik hoor continu op de Nederlandse Radio, Bijv. Qmusic, RadioNL, Funx, En 538 over vuurwerk halen in Duitsland, Van die spotjes, Maar hoe zit dit? Mag dit? Of word het gedoogd?

Davis

Registered User
Als je het over vuurwerk hebt, jah, dat is verboden over de grens. Ook al kun je het bij de eerste de beste Lidl over de grens kopen, het is geen Nederlands vuurwerk, niet in Nederland gekocht, dus niet toegestaan.

joszie

Zilveren Member
zolang er Nederlandse beschrijving op zit werd het altijd gedoogd (ten minste siervuurwerk), strijkers zijn altijd verboden geweest.

Officieel is het smokkelen en een economisch delict (de staat loopt inkomsten mis)
Maar zoveel gecontroleerd word er niet meer aangezien de nieuwe regelgeving niet heel duidelijk is (het CE- keurmerk)
Het enige verschil met Duits vuurwerk is dat het goedkoper is dan de Nederlandse.

Davis

Registered User
Hier in het centrum heb je een Duitse Lidl. Wordt beheerd door een Duitse filiaalmanager, ligt in het Duitse gedeelte van de stad, en je krijgt er alleen maar Duitse artikelen. Als ik me kan herinneren verkopen ze er ook vuurwerk, maar dat moet je maar eventjes op de website van de Lidl checken.

Dit geld trouwens ook voor de Aldi en de Real, ook die liggen in de stad, en ook die worden via de Duitse constructies beheerd.

Bovenaan