vuurwerk tijdens oud en nieuw alleen in vuurwerkzones

rickster

Registered User
Het Rotterdamse stadsbestuur wil dat vanaf volgend jaar tijdens oud en nieuw alleen nog maar vuurwerk wordt afgestoken in aangewezen vuurwerkzones. In de rest van de stad zou dan een vuurwerkverbod gelden, meldt burgemeester Aboutaleb vandaag.

Het is nog onbekend waar die zones komen en hoe groot ze zijn. Dat moet door de gemeenteraad, in samenspraak met de gebiedscommissies, worden vastgesteld. De burgemeester denkt aan overzichtelijke locaties, zodat de politie duidelijk weet waar toezicht gehouden moet worden. Het zal in de praktijk betekenen dat er in grote delen van Rotterdam niet meer geknald mag worden.

Bron: https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-vuurwerk-tijdens-oud-en-nieuw-alleen-in-vuurwerkzones~afe25186/

Koetje

Registered User
Succes met handhaven stelletje incompetente downies. Dramatische koers voor ons als vuurwerkliefhebbers.

rodepo

Registered User
Succes dan maar. Ik ben benieuwd. Ik denk dat zoieso 8o % procent van de Rotterdammer de info over een verbod niet mee zullen krijgen, tenzij ze ieder persoonlijk een brief sturen. Dan nog zal de helft bij het oud papier belanden. En de rest doet lekker wat ti wil en gaat lekker afsteken voor de deur of het nu wel of niet mag. Wat een weggegooid belastinggeld allemaal. Te bedenken dat ze al dat geld kunnen steken in extra politie inzet en voorlichting bijvoorbeeld.

joszie

Zilveren Member
aparte keuze.
Ze verwachten echt dat jan de huisvader met zijn kinderen 's nachts met zijn pakketje naar de centrale plek gaat lopen?

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om 's nachts met alle spullen nog over straat te moeten om naar een afsteeklocatie te gaan.

Mocht dit door gaan en landelijk uitgebreid worden dan riskeer ik de boete wel.
Ik laat me niet verjagen :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Van alle voorstellen die door burgemeesters gedaan zij om de vuurwerktraditie in te perken vind ik het voorstel van Aboutaleb het allerslechtste wat er ooit door een burgemeester naar voren is gebracht. Een paar zones aanwijzen waar vuurwerk afgestoken mag worden en in de rest van Rotterdam niet. Onbegrijpelijk, wat denkt die Aboutaleb wel? Alsof alle vuurwerkliefhebbers hier zich aan zullen houden. In die zones zal het vreselijk uit de hand gaan lopen en ik denk dat de meeste Rotterdammers in hun straat zullen blijven afsteken. In zo,n grote stad is dit toch niet te handhaven.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Van alle voorstellen die door burgemeesters gedaan zij om de vuurwerktraditie in te perken vind ik het voorstel van Aboutaleb het allerslechtste wat er ooit door een burgemeester naar voren is gebracht. Een paar zones aanwijzen waar vuurwerk afgestoken mag worden en in de rest van Rotterdam niet. Onbegrijpelijk, wat denkt die Aboutaleb wel? Alsof alle vuurwerkliefhebbers hier zich aan zullen houden. In die zones zal het vreselijk uit de hand gaan lopen en ik denk dat de meeste Rotterdammers in hun straat zullen blijven afsteken. In zo,n grote stad is dit toch niet te handhaven.

Wat verwacht Aboutaleb nou, dat heel vuurwerk afstekend Rotterdam , Ja meneer Aboutaleb' gaat zeggen?
Grootste vergissing, als alle politie agenten in Nederland gaan handhaven in R'dam, heb je nog te weinig mensen.

Ga eens achter bureau vandaan Aboutaleb en laat je eens goed voorlichten en praat eens met de burgers.

Nee gewoon achter het bureau blijven zitten dan krijg je dit ook soort situaties.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/173487/Bizarre-woonsituatie-in-Rotterdamse-Bloklandstraat

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Goed, ik ga in iedergeval NIET de lasten betalen! Die gaan echt de pan uitreizen volgend jaar namelijk...

rodepo

Registered User
Is het eigelijk al officieel dat gemeentes zelf mogen bepalen of ze een gemeentelijk verbod mogen invoeren? Ik kan het nergens terug vinden.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Grappig dat de gemeente denkt dat ze Rotterdammers kan beperken.
Geen schijn van kans, maar de linkse leugenmachine zal het desnoods wel weer tot een succes bestempelen in de media.
Ben al benieuwd naar de mediabraaksels als deze regels een feit worden.

adgertic

Registered User
Zelfs als mijn huis, straat en pad achter het huis waar ik meestal stook in de vuurwerkblije zone vallen..... zelfs dan vind ik dit een van de lompste plannen van de afgelopen jaren. Ik weet heel goed dat ze op de Coolsingel al langer anders denken dan de gemiddelde Rotterdammert maar dit slaat wel alles.....
Wat verwacht die Aboutaleb nou? Dat ik volgend jaar met 4 kinderen naar het park in de buurt (enige beetje centrale plek maar stikt van de bomen......) ga leggen te lopen om daar te gaan stoken? Met oud en nieuw 2019 zijn mijn kinderen 9, 3 (2 stuks) en 1,5 jaar oud. Moet ik daarmee naar een centrale plek om nog enigszins mn lol te hebben? Ik mag hopen dat we er als inwoners nog iets over te zeggen gaan hebben......
Misschien toch maar eens een petitie starten en langs de deuren. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige in de buurt ben die er zo over denkt....
De overlast komt van te vroeg en te zwaar. Die rotte appels blijven toch wel bezig. Ook in een aangewezen zone. De enige die je hiermee raakt is de huisvader die gewoon een leuk feestje wil en niet moeilijk wil doen. Die stookt 6 cakes voor de deur om 12 uur en bij cake nummer 2 staat de politie (vakkundig ingelicht door de nsb-buurvrouw) op de stoep. Boete van hier tot Tokio en de raddraaiers gaan 5 straten verder gewoon door.
Al met al denk ik dat dit plan gedoemd is om te mislukken.

The Passion

Registered User
verruit het meest belachelijke idee wat ik tot nu toe heb gehoord. stel je hebt 500 liefhebbers op een locatie( zullen er vast meer zijn)waar je mag stoken.
dan mag dat wel een hele ruime locatie zijn. zien ze het nou echt als veilig om hutje mutje op elkaar gepakt je vuurwerk af te steken. of verwachten ze dat we op elkaar gaan staan wachten met stoken. lekker met freaks als ik die twee rooien de lucht in knallen. red je nooit voor twee uur. en wie ruimt dan alle rommel weer op? of moeten we dan ook een bezem meenemen.
om alles in goeie banen te leiden zal het complete politie apparaat aanwezig moeten zijn, hoe willen ze het in de rest van de stad dan handhaven, dat lukt ze nu al niet.

AWG

Registered User
Wat verwacht Aboutaleb nou, dat heel vuurwerk afstekend Rotterdam , Ja meneer Aboutaleb' gaat zeggen?
Grootste vergissing, als alle politie agenten in Nederland gaan handhaven in R'dam, heb je nog te weinig mensen.

Ga eens achter bureau vandaan Aboutaleb en laat je eens goed voorlichten en praat eens met de burgers.

Nee gewoon achter het bureau blijven zitten dan krijg je dit ook soort situaties.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/173487/Bizarre-woonsituatie-in-Rotterdamse-Bloklandstraat

als mijn huis ruim 2 ton waard is en ze willen me afschepen met 54.000 konden ze wat mij betreft ook de vinkentering krijgen.

Z@P

Registered User
Als ze hier zoiets invoeren dan zal het zo gaan.
Show samenstellen, 00:00 busje open pallets met show erop naar buiten 1 keer aansteken en gaan. Bewijs maar van wie het was.

Complete idioot die abou, snapt echt niks van.
Stoken op een gezamenlijke plek, vergeet het maar dat word 1 grote onveilige chaos.

Schuim

Moderator
Medewerker
Weet je wat er gebeurd als je alle "liefhebbers" op 1 plek zet?
Wel is de beelden van Praag, Krakau, Parijs of Palau (Valencia) gezien..

Dit is dus de enige stap waar ik bang voor ben.
Het uitfaseren van de gebieden waar je mag afsteken, want dit kunnen er dan vanzelf steeds minder worden.
Als hier een duidelijke algemene regel voor gemaakt word als bijv. een minimaal open vlak van 10x10 meter en minimaal 30 meter bij een flat van 7 verdiepingen vandaan, dan snap ik het nog.
Maar dit word eerst pleinen, dan een paar, en dan weer wat minder.

adgertic

Registered User
Weet je wat er gebeurd als je alle "liefhebbers" op 1 plek zet?
Wel is de beelden van Praag, Krakau, Parijs of Palau (Valencia) gezien..

Dit is dus de enige stap waar ik bang voor ben.
Het uitfaseren van de gebieden waar je mag afsteken, want dit kunnen er dan vanzelf steeds minder worden.
Als hier een duidelijke algemene regel voor gemaakt word als bijv. een minimaal open vlak van 10x10 meter en minimaal 30 meter bij een flat van 7 verdiepingen vandaan, dan snap ik het nog.
Maar dit word eerst pleinen, dan een paar, en dan weer wat minder.

Een open vlak van 10 bij 10 en dan 30 meter van flats vandaan klinkt in principe best redelijk. Maar in de praktijk zou het zo ongeveer neer komen op "je mag op het vliegveld stoken". Maar goed, ik ben het volledig met je eens. De doelstelling van de gemeente is wel duidelijk. Eerst naar 35 zones binnen de gemeente, dan maar 1 per wijk, dan 1 in de hele stad (2e maasvlakte ofzo) en uiteindelijk gewoon een loeihard verbod..... Nu maar hopen dat er voldoende Rotterdammers zijn die hier tegen in willen gaan en dat er eens wat oogkleppen afvallen binnen de gemeenteraad.

Bovenaan