Vuurwerk schokt Grandel

KoenL

Registered User
Hier een filmpje waar je de knal hoort en het gevolg bij de keeper ziet. Echt een ontiegelijk harde klap lijkt het.
http://www.youtube.com/watch?v=xlsBQJMRO3s

Ik vind het wel heel triest als je je eigen keeper bekogeld. Uberhaupt als je vuurwerk meeneemt het stadion in. Dat je met een fakkel gaat staan, oké, daar heb je nog een zweer bij, maar knalvuurwerk? "Doe ff normaal mensen".

KruitFreak

Registered User
Misschien dachten die Utrechters dat Stanley Menzo nog in het doel stond:laugh::laugh::laugh:
Valt dat even tegen!

Jordi

Registered User
Rotje vloert Grandel

UTRECHT - De Utrechtse traditie wil dat de spelers na een wedstrijd eerst het Bunnikside-publiek bedanken voor de steun.

aesp06_2910bomgrand_129790h.jpg

Grandel grijpt naar zijn hoofd nadat een bom op het veld is gegooid door de eigen supporters.

Gewoontegetrouw klapte Gregoor van Dijk richting het tribunevak met de fanatiekste FC Utrecht-fans, maar verdiend was het niet. Van de Bunnikside was tijdens FC Utrecht - Ajax het rotje gegooid, dat nota bene de eigen keeper Franck Grandel vloerde.

Het meest opgefokte deel van de Bunnikside greep de komst van Ajax aan om zich flink te misdragen. Andere FC Utrecht-supporters waren des duivels op de aanhang in het oostelijke stadiondeel, ze maakten wegwerpgebaren. Onder hen was ook een aantal dat cynisch klapte in de richting van Bunnik.

Dezelfde Van Dijk - naar het vuurwerkincident gevraagd - noemde de rotjesgooier vlak na de treffer van Ajax ’een idioot’. Van Dijk: ,,Niet handig natuurlijk. Blijkbaar zit er altijd een idioot tussen die zich niet kan gedragen. Je kunt er in mijn ogen niet het hele tribunevak op afrekenen. Ik zag dat er ook mensen waren die anderen duidelijk probeerden te maken dat dit niet kan.’’

Bij het ene rotje bleef het niet. Na de voorsprong van de Amsterdammers werd vanuit de Utrecht-vakken van alles en nog wat naar de vijand uit de hoofdstad gegooid. Invaller Albert Luque werd bij een hoekschop voor de Bunnikside bekogeld, de Spanjaard werd op de rug geraakt. Niet alle projectielen - waaronder opvallend veel mobiele telefoons - kwamen bij de Ajacieden aan: een enkele fotograaf liep in de weg.

Ook supporters van het tribunevak naast het Ajax-publiek deden mee in de ongeregeldheden. De uitbraak richting het uitvak werd echter door de stewards tot staan gebracht.

Grandel schrok enorm toen het vuurwerk een kwartier voor tijd op korte afstand van hem ontplofte. Hij ging ter aarde en klaagde bij clubarts Frank van Hellemondt over pijn aan het rechteroor. Scheidsrechter Ben Haverkort duwde aanvoerder Van Dijk richting het publiek.

Van Dijk spreidde voor de hekken zijn armen. ,,Wat moet ik meer doen? Ik kan de tribune toch niet opgaan,’’ aldus de nuchtere Van Dijk.

De Franse sluitpost zelf deed na afloop niet moeilijk over het incident, dat misschien wel het dieptepunt van de wedstrijd was. ,,C’est la vie,’’ zei Grandel, wiens oren niks meer mankeerden. Grandel beende weg, schouderophalend, geheel zichzelf.

Qua voetbal was ’Ajax-thuis’ namens FC Utrecht een duel waarin genoeg gif zat maar te weinig voetbal. Van Dijk kon met die samenvatting leven, zij het dat hij dat met teleurstelling in de stem erkende: ,,Dat is het lastige. Agressief zijn en dat combineren met goed voetbal. Ik vond ons de eerste helft goed bij balverles, maar in balbezit een stuk minder.’’

Vrede met de uitslag had Van Dijk helemaal niet: ,,Mijn gevoel zegt dat het vandaag meer een gelijkspel was dan dat we een nederlaag verdienden. Het leek lange tijd een typische nul-nul-wedstrijd te worden.’’

Weer stond FC Utrecht na de treffer van Klaas-Jan Huntelaar met lege handen in de eigen Galgenwaard, maar volgens Van Dijk is het onzin om van een thuis-complex te spreken. ,,Van Feyenoord en Ajax kun je verliezen, tegen De Graafschap hebben we verzuimd te winnen en tegen Vitesse hadden we een offday. Dat kan gebeuren. Die eerste overwinning komt er echt wel.’’

GMP82

Zilveren Member
levenslang stadionverbod en ik zou zelfs bijna zeggen TBS. Want je spoort niet als je met knalvuurwerk naar een stadion komt, en al helemaal niet als je het naar een - notabene eigen - speler gooit.

Bovenaan