'Vuurwerk is niet gevaarlijk!'

Moontan

Moderator
Medewerker
Baarle hertog-in de belgisch-nederlandse enclave baarle nassau en baarle hertog draait de vuurwerk verkoop op volle toeren. zwaarder vuurwerk dus hardere knallen en dat trekt veel nederlanders naar de belgische vuurwerkwinkels. GIJS ten VELDE (vuurwerkverkoper) (met pet) helpt zelfs de klanten met het vuurwerk naar de auto te brengen. Sommige verbergen zich achter de hoeveelheid vuurwerk die ze zojuist kochten. Illegaal en anoniem gaat hier samen. Pottenkijkers kunnen de klanten niet gebruiken. Dozen met 100.000 klappers die binnen de minuut uitgeraasd is gaan vlotjes voor 80 euro over de toonbank. Foto Jan van Eijndhoven/Telegraaf

foto,s :

http://www.pvenews.com/mediafiler/s...10/111214 vuurwerkverkoop baarle nassau 7.jpg

AWG

Registered User
ik dacht dat iedereen(ook degenen die niet naar belgie gaan) inmiddels wel wisten dat het niet zo handig is om laatste maand van het jaar nog naar belgie dan wel polen dan wel whatever.
zijn het niet de controles dan is het wel de televaag die je verraad., van sommige kranten weet je gewoon al genoeg in het geval wanneer de russen komen:hehe!:

paar jaar terug was het tijdens de gewone vuurwerkverkoopdagen ook zo raar, ik had wat grote maestro meter pakketten en dat zag er imposant uit natuurlijk, of ik op de foto wilde voor het plaatselijke krantje , nee sorry geen enkele behoefte aan meneer, en jullie dan?? vroeg hij aan mijn maatjes? die wilden wel en hebben met mijn vuurwerk op de foto gestaan omdat die man zo graag dat plaatje met die pakketten wilde.
ik heb een hekel aan al dat soort gedoe, het levert me ook nog eens helemaal niks op.

ifeelfine

Registered User
Ik heb geleerd dat vuurwerk gevaarlijk is.

tenzij je er verstandig mee om gaat zouden de verkopers ook eens aan hun clientèle uit moeten leggen

Knee

Registered User
Ik heb geleerd dat vuurwerk gevaarlijk is.

tenzij je er verstandig mee om gaat zouden de verkopers ook eens aan hun clientèle uit moeten leggen

Dat word,iedergeval waar ik heb gewerkt,uitvoerig gedaan. Eindverantwoordelijkheid ligt toch bij de klant hoe ze er uiteindelijk mee omgaan.

Bovenaan