Vuurwerk Frankrijk

Pyroboy

Registered User
Ben 2 weken geleden naar Frankrijk geweest en tot mijn grote verbazing zag ik dat men daar volop vuurwerk verkopen.
Bij toeval liepen we langs een speelgoedwinkel die zijn halve etalage ivm 14 juli feest mooi had uitgestald.

Tja, dan kan ik daar niet droog langs heen lopen.

Na een tijdje rond gekeken te hebben (helaas geen foto's gemaakt) heb ik mij toch niet in kunnen houden en heb wat voor de fun mee genomen.

Ik weet niet of het wat is, maar dat merken we vanzelf.... zitten aardige staven tussen moet ik zeggen.

Foto-FLQRXRML.jpg

Foto-R6U76VTI.jpg

Foto-VX7WPV4G.jpg

Foto-A8ZJKUMN.jpg

Foto-MA7XLNBN.jpg

Foto-XWAOVFOG.jpg

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik kan je gerust stellen.
Knalvuurwerk in Frankrijk is van nog slechtere kwaliteit dan in Nederland bijna.
Hele grote staven met een knalletje van niets.
Ze zien er wel heel mooi uit! Vooral de Black Cat... (zwijmel zwijmel)

Ben 2 weken geleden naar Frankrijk geweest en tot mijn grote verbazing zag ik dat men daar volop vuurwerk verkopen.
Bij toeval liepen we langs een speelgoedwinkel die zijn halve etalage ivm 14 juli feest mooi had uitgestald.

Tja, dan kan ik daar niet droog langs heen lopen.

Na een tijdje rond gekeken te hebben (helaas geen foto's gemaakt) heb ik mij toch niet in kunnen houden en heb wat voor de fun mee genomen.

Ik weet niet of het wat is, maar dat merken we vanzelf.... zitten aardige staven tussen moet ik zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Pyroboy

Registered User
Was er al bang voor, die E4 schijnt de betere van het rijtje te zijn.

Ach ja het scheelt we zijn die plofjes gewend in Nederland.

recemonster

Registered User
Ben momenteel nog in frankrijk en heb er alleen in 2 supermarkten wat gezien.
Oa ook die black cat maar ook mini shell kitjes en romeinse kaarsen heb niks mee genomen de romeinse kaarsen 12 st waren al 10,27 (bij de cora)
Heb bij de intermache nog 2 foto's gemaakt van het vuurwerk rekje maar kan ze nu niet uploaden.

Roeland FPM

FPM Filmer
Ja heb ook regelmatig van die Le Tigre Bison knallers gekocht, knaller alleen voor geen meter. Ook shellkitjes gekocht, veel te duur maar als je eenmaal in zo'n winkeltje staat wil je gewoon iets kopen hehe. Overigens zijn shellkitjes als ik het goed heb tegenwoordig illegaal in Frankrijk, pas is die regel ingevoerd dacht ik.

bridge

Bronzen Member
Op 14 juli a.s. zit ik in Frankrijk. Het zal me benieuwen. Ik zit niet ver van Le Bourg doisans, voet alpe dhuez is dat, Ik pak daar de show mee (en een week later de tour uiteraard..!)

Dus ik denk ff googlen of ik iets van andere jaren tegenkom en wat denk je? zit er gewoon een schietbedrijf in Le bourg doisans. Nooit geweten terwijl ik daar toch heel regelmatig kom vanwege die andere hobby (wielerfanaat). Ik stuitte hierop: www.generation-artifices.com

Bovenaan