Mijn god, daar gaan we weer met het "pak maar een wijnfles" advies. Voor kleinere pijlen (bijvoorbeeld formaat Horse) kan dit inderdaad, maar de enorme joekels van pijlen die we de laatste jaren steeds meer gaan zien (want hoe groter, hoe beter hij wel zal presteren, toch?) verdienen echt een stevige PVC buis.
Stichting Consument & Veiligheid erkent dit ook, gezien het recente "dringende advies" aan importeurs om lanceerbuizen bij de pijlen te voegen. Jammer dat bij dit, op zich prima initiatief, een deel van de verstrekte informatie achterhaalt is. Ik zie het liever in 1 keer duidelijk en goed.
Als ik het artikeltje zo nog eens teruglees, vermoed ik dat ze de materie hebben toegesneden op hetgeen een knul of meid van die leeftijd (10/11 jaar) veronderstelt wordt af te steken met oudjaar. Als het zich inderdaad beperkt tot een zakje pijltjes en een knalpakketje, dan kunnen de restjes inderdaad waarschijnlijk prima in een koektrommel bewaard worden. Ik vraag me alleen af op welk moment deze leerlingen dan "het complete verhaal/advies" voorgeschoteld krijgen. Ik vind zelf dat ze dit beter direct hadden kunnen doen.
Cameo