vuurwerk bali

remio

Registered User
Zo, ik weer terug van een vakantie met mn vriendin naar bali.

was heel erg lekker, rondreis gedaan en zodoende het hele eiland met z'n mooie natuur gezien, tempels, apen enzovoort.

maargoed, ook al was het een vakantie gekozen door de vrouw(en moest ik hiervoor fallas laten schieten), zonder vuurwerk kan ik toch niet haha:nuts:

mijn zoektocht begon (ongemerkt voor de buitenstaander) zodra wij voet zette op balinees grondgebied.

op de kleine markjes, grote markten, winkeltjes werd alles grondig doorzocht. uiteindelijk werd ik beloond met wat potjes, bijtjes en kaarsen in een winkeltje maar daar vroegen ze vrolijk 10x meer dan de hoofdprijs en ook met veel afdingen zoals dat daar hoort was de prijs mij nog te hoog(hollander he) en liet ik het liggen.

tot de 1 na laatste dag, ik loop in de supermarkt naast het hotel en hoor ineens een kerel in het engels vragen aan het personeel: what does this FIREWORK doe????:weird:

ik er meteen opaf, mn vriendin achterlatend en daar vond ik een plank vol met potjes voor omgerekend nog geen 2- 3 euri ps, heb toen van het hele assortiment 1 dingetje gekocht en s'avonds op het strand afgestoken.

foto's en een filmpje volgen nog!

groetjes en heb fpm weer gemist! tot op de BBQ:blink1:

programa

Registered User
mooi

Ik ga dit jaar ook weer na bali en het viel mij op 2 jaar geleden dat je zo nu en dan op het strand als het donker is wat klein vuurwerk zag.

Weet je of het legaal is om het hele jaar dooor vuurwerk af te steken?

ik ga net een week te laat in augustes want als het goed is ,is de 17 aug. independence day met veel vuurwerk.

remio

Registered User
is gewoon vrij te koop het hele jaar door. zoals eerder al zei is het erg duur op de markten van kuta, maar er zit 1 supermarkt ong 100m van ramada bintang resort waar ze dus de bovenste potjes verkopen voor weinig geld en je mag t gewoon afsteken op het strand van kuta( kuta beach) achter het winkelcentrum.

zou het niet achter de resorts doen, dan heb je net als ik toen meteen de beveiliging met zn fluitje achter je aan:laugh:

Bovenaan