vuurpijlen

P

poziloc

Guest
na een hoop gezoek heb ik een aantal foto's gevonden van baby pijltjes..ook wel maanraketjes of flespijltjes genaamd

de allerbekenste maanraketje met knal....ja deze waren zeer goed...gevuld met flash voor de knal.
AirTravel2.jpg

de botle maanraketjes...deze waren met fluit en knal....ook met flash...en je had ook een versie met alleen fluit

Moontraveler2.jpg

de up up game...deze kwamen eind 80 begin 90 op de markt
deze gingen omhoog met 3 fluiten met tussen poses.
(de bovenste pijl is het)

oudepijltjes.jpg

lawine pijl

Registered User
die pijltjes herinner ik me ook. Vooral die met fluit en knal. Ze knalden vele malen harder als die van tegenwoordig. Die van nu floppen alleen maar. En die 3 traps fluit vuurpijl is ook een leuke herinnering. Vooral die fluit. Hij begint heel schel en wordt daarna wat doffer zeg maar. En ze gingen ook hoog de lucht in.

P

poziloc

Guest
wie ken de, toen de beruchte spaceshutle pijl nog uit de jaren 80?
deze was toen rond de 12 gulden en had ook de vorm van een spaceshutle...deze was gemaakt van dat piepschuim. deze pijl werd verboden toen het eerste ongeluk met de space shutle een feit was.

Gerrit

Registered User
Kan hem nog wel herinneren. Mijn vader kocht hem ooit eens. Zou een hele mooie pijl zijn, maar toen hij hem afstak schoot ie over het huis heen dus het effect heb ik nooit gezien..........

youritje

Registered User
die gele pijltjes op het laatste plaatje ken ik wel..
die waren met fluit en knal ze zijn niet zo heel lang geleden uit de handel gehaald (ben pas 15 )
ze knalden inderdaad heel fel en redelijk hard was duidelijk dat er flash inzat weet iemand of ze ook daarom uit de handel zijn gehaald?

-=AL CAPONE=-

Registered User
ik had vorig jaar een lading pakken knalpijltjes besteld de meesten knalden niet omdat ze niet gevuld waren met knalsas.
maar in een paar pakken zaten nog de oude flash pijltjes die lekker hard knalden (naar verhouding) zeker harder dan een kannonslag

maar nu worden er in nederland in ieder geval geen goede babypijlen verkocht die knallen (met uitzondering van oude ladingen) er worden nu vooral knetterpijlen verkocht hiervoor in de plaats

Mattenfreak

Registered User
youritje zei:
die gele pijltjes op het laatste plaatje ken ik wel..
die waren met fluit en knal ze zijn niet zo heel lang geleden uit de handel gehaald (ben pas 15 )
ze knalden inderdaad heel fel en redelijk hard was duidelijk dat er flash inzat weet iemand of ze ook daarom uit de handel zijn gehaald?

Inderdaad, waren een jaar of 2/3 geleden nog te koop. Hier 2 foto's, waarvan 1 van die gele Air Travel en de andere zijn wat verschillende babypijltjes:

IMG_0372fwf.jpg

31120170fwf.jpg

kanonslagen.com

Registered User
Babypijltjes pfff vroeger leuk nu haat ik ze, ze vliegen je met nieuwjaar van alle kanten naar je toe en is not cool als je ze niet aan ziet komen want ze worden dus nooit aangestoken dat ze recht de lucht in gaan grrr
Dit zijn dus de goede met een harde knal en natuurlijk flash kruit erin *top spul dus*

nou eerst nog ff genieten dan :D

baby.horse.jpg

airtraveller.jpg

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Dat zij niet de toppers van vroeger meer.
Deze zullen te vergelijken zijn met de pijltjes die in Nederland verkocht worden.

Alpeco_produkten_2005_132_.JPG

Devestator_001

Registered User
Tony zei:
Dat zij niet de toppers van vroeger meer.
Deze zullen te vergelijken zijn met de pijltjes die in Nederland verkocht worden.

Alpeco_produkten_2005_132_.JPG

die heb ik afgelopen week nog afgestoken... ik koop normaal knalpijltjes maar deze zijn zeker leuker.... fluit hard en heeft een aardige knal.... :p

:w

master_x

Registered User
maxi fluitpijlen

wij hadden vroeger altijd maxi fluitpijlen ipv lilliput pijlen, weet niet meer hoe ze officieel heten, maar zaten ook per 144 in een slof en waren blauw met wit en oranje.
moet er nu aan denken en krijg bijna zin weer met de sporttas gaan "lopen"

master_x

NelisB

Registered User
Geweldig spul was dat vroeger, de zwarte babyfluit pijltjes, en de gele met zwarte kop up up game pijltjes. Toen zat er nog een zeer goede knal achter, als je ze blokkeerde bij het weggaan knalden ze vaak direct en baalde je wel even van die harde knal. Tegenwoordig achterlijk plofje is echt niks meer, gewoon pijltjes met knal zijn al jaren een drama, maar de 3traps fluit en knal waren tot 2 jaar geleden nog met een goeie flits knal.

Sweet Laker

Registered User
Re: maxi fluitpijlen

master_x zei:
wij hadden vroeger altijd maxi fluitpijlen ipv lilliput pijlen, weet niet meer hoe ze officieel heten, maar zaten ook per 144 in een slof en waren blauw met wit en oranje.
moet er nu aan denken en krijg bijna zin weer met de sporttas gaan "lopen"

master_x

Volgens mij waren dit gewoon de "Super Whistling Rockets". Waren inderdaad leuke pijltjes :)

Sweet Laker

Registered User
:) die had ik ook in gedachten ja. Kocht ik vroeger altijd bij Mammoet Rijwielen in Den Haag. Verkoopt nu helaas geen vuurwerk meer. Hoort ook al bij vuurwerk van Vroegah. Of beter gezegd, Dealers van Vroegah.;(

P

poziloc

Guest
je had die versie ook met knal...het gaat on de donkerblauwe met lichtblauwe versie onderaan(moontraveler)
de knal was hier zeer goed van...en uiteraard gevuld met flash...deze lading was appart en kon je er zo vanaf breken

normal_minipijltjes.jpg

NLsandman

Registered User
poziloc zei:
deze bedoelt die...helemaal rechts

normal_voorraad1990b.jpg

waar zouden we zijn zonder www.vuurwerkmuseum.nl

Yap die heb ik ook een tijd gehad, daar zat wit kruit in.
Toen ze voor het eerst op de markt kwamen zaten er wel produktie fouten in, de lont had geregeld kuren en bij sommige pakken deden ze het allemaal niet.
Ook was het papieren propje die het lontje op de plaats hield te hard er in gedrukt en knalde de pijl gewoon uit elkaar.

NelisB

Registered User
Hoe langer ik in dit forum onderdeel blijf kijken hoe erger ik me ga frustreren.
Sneue regelgeving in dit land, dingen die je bijna vergeten was roepen ineens herinneringen op. Echt jammer dat klassiekers van vroeger niet meer in het assortiment voorkomen. Of dat ze zwaar en zwaar minder zijn geworden wegens regelgeving;(
Minimatjes met kippescheetjes, de parachutes, de rakketjes en up up pijltjes met echte flitsknal.

Nou zag ik net deze foto,
1984a.JPG

De rocket pijlen waren ook hele fijne, per 6 verpakt en denk begin jaren 90 op de markt, vaak zaten ze in de meter(flut)pakketten. Worden deze nergens meer verkocht? en wat kan hier de reden van zijn... Ik kan het effect niet meer goed herinneren, iemand die kan helpen?
Pijl bestond uit 2 gedeeltes en twijfel of het nou 1 hele schelle fluit was of 2 traps harde fluit.

cheers nelis

Bovenaan