Vragen over kosten vuurwerklessen

Moontan

Moderator
Medewerker
Vragen over kosten vuurwerklessen

LANDERD - Jacques Pijnappels van Progressief Landerd zette tijdens een raadsvergadering eerder dit jaar vraagtekens bij de hoge kosten van vuurwerklessen. Tevens vroeg hij zich af waarom de scholen niet meedelen hierin, maar alles voor rekening van de gemeente komt.

Burgemeester Marnix Bakermans liet onlangs in een brief weten dat de kosten wel in verhouding staan tot de opbrengst van de lessen. 'Kinderen worden op deze wijze bewust gemaakt van de gevaren van vuurwerk', schrijft hij. 'Gelet op het preventieve karakter van de vuurwerk- en preventielessen en het hierbij behorende veiligheidsaspect, zijn wij van mening dat deze kosten bij de gemeente thuis horen.'

http://www.arenalokaal.nl/nieuws/landerd/14183-vragen-over-kosten-vuurwerklessen.html

p-aart-y

FPM Hangouderen
Ik ben van mening dat hier toch ook een puntje is weg gelegd voor de ouders. Ik zie hier de jeugd de gekste dingen doen met vuurwerk terwijl de ouders erbij staan. Zolang zij alles maar goed vinden zal zo'n les weinig uitmaken.

sprinkhaan

Registered User
Ik ben van mening dat hier toch ook een puntje is weg gelegd voor de ouders. Ik zie hier de jeugd de gekste dingen doen met vuurwerk terwijl de ouders erbij staan. Zolang zij alles maar goed vinden zal zo'n les weinig uitmaken.

Ik heb het hier wel eens over gehad met kennissen uit duitsland en tjechie. Die zien dat de kinderen in Nederland soms wel heel erg veel vrijheid krijgen en dat er altijd "gepraat" moet worden over alles. Soms moet je gewoon zeggen dat iets zo is en daarmee basta en daar hoort soms ook een hengst voor je kop bij.
Maar dat schijnt opvoedkundig onverantwoord te zijn in Nederland en betekent dat je gelijk de jeugdzorg aan je broek hebt hangen. Vandaar dat ze niet echt onder de indruk zijn van het gedrag van een deel van de jeugd hier, gelukkig zijn er ook genoeg uitzonderingen die het wel snappen.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Er zou een cursus opvoeden moeten komen voor aanstaande ouders. Misschien dat je dan die lessen helemaal niet meer nodig hebt.

Bovenaan