vraagjes mbt Horse Brand 20.000

martijnvanderh

Registered User
Ik heb in belgie een horse brand 20.000 schots gekocht. vraagjes:
-Ik lees wat op internet over een 'eindbom', maar ik zie niets wat daarop lijkt. (of zit dat onder de zeshoek in het midden, zie foto)
-Wat zit er uberhaupt onder die zeshoek (zie foto)
-Ik hoor wat over verschil in kwaliteit. Ik heb er eentje uit guangdong/china, zijn dat de goede?
-Er zitten wat deukjes in de grote knallers en het rode 'velletje' rond de knallers zijn wat bruin. Is dat slechts van het kruid of is dit wellicht een oude mat. Doet dit iets af aan de kwaliteit?

Veel vragen....
Ik hoop snel antwoord te krijgen!

Martijn

martijnvanderh

Registered User
foto dus
PB270005.JPG

Tony

Administrator
Medewerker
Als ik deze vragen zo lees dan krijg ik een beetje kriebels in het bolle buikje.

-De eindbom is dat ding in het midden
-In de provincie Guang Dong wordt al een aantal jaren geen vuurwerk meer geproduceerd
-Het zou dus een behoorlijke oude rol kunnen zijn.

near

Registered User
Hoezo rot, horse brand is over het algemeen wel goed.
Maar neem oude betonstrijkers. Deze knallen ook nog lekker ookal zijn ze flink oud. Alleen de ontsteking is wel eens belabberd.

Maar ik denk dat je jezelf teveel afvraagt(buiten die eindbom). Gewoon afsteken, merk je het wel. Als het slecht is weet je dat je volgend jaar die rol of bij die winkel niet meer hoeft te gaan.

martijnvanderh

Registered User
Niets mis met deze rol dus?

Is die eindbom echt zo fokkinig groot? (en dus hard?)

Zit er trouwens een normaal (groen) lont aan de rol of een snellont?

Sorry voor alle vragen, maar ben nogal een vuurwerk-noob...

SReFLEctioN

Registered User
martijnvanderh zei:
Hoe lang knalt de 20.000 klapper eigenlijk? 1 minuut of zo

Vrij kort idd, maar zoals al werd gezegd test hem zelf. In de eindbom zitten dacht ik ook dikke (net als de rest van de rol) knallers alleen gaan ze dan een stukje sneller als de rest van de rol.

NLsandman

Registered User
De gehele rol bestaat uit schiet lont alleen als je geluk hebt zit er een groene lont bij het aansteek punt.

Tony: Het handelen in vuurwerk is in de provincie guangdong nog wel toegestaan, zou het kunnen dat dit wel een recente is maar niet gefabriceerd maar wel verpakt is in guangdong?

Vindt de rol op de foto er zo goed uitzien dat ik twijfel dat deze bijna 6 jaar oud is.
Zulke oude voorraaden hebben vuurwerk winkels toch niet in belgie, vooral dit type vuurwerk?

Tony

Administrator
Medewerker
NLsandman zei:
De gehele rol bestaat uit schiet lont alleen als je geluk hebt zit er een groene lont bij het aansteek punt.

Tony: Het handelen in vuurwerk is in de provincie guangdong nog wel toegestaan, zou het kunnen dat dit wel een recente is maar niet gefabriceerd maar wel verpakt is in guangdong?

Vindt de rol op de foto er zo goed uitzien dat ik twijfel dat deze bijna 6 jaar oud is.
Zulke oude voorraaden hebben vuurwerk winkels toch niet in belgie, vooral dit type vuurwerk?

Zover ik weet is in heel de provincie een verbod op vuurwerk.
Dit omdat er teveel ongelukken gebeurde het was zelfs zo gek geworden dat ze in het land der vuurwerk geen vuurwerk meer mochten afsteken voor een aantal jaren. Dit is afgelopen jaar weer terug gedraaid.

AWG

Registered User
tja het klinkt lullig maar met vuurwerk geld inderdaad altijd de regel:
je weet net als met lucifers pas of hij het goed doet als je hem probeert:+ :p :w

NitraatFreak

Registered User
We hebben er ook zoeen alleen dan 10.000 en in de winkel waar we hem kochten zeiden ze dat de eind 'bom' in het midden bij die zeshoek zat...

Bovenaan