Als mijn belastingcenten over de balk worden gegooid en oma in haar poepluier moet zitten maak ik me er wel degelijk druk over ;-)
Misschien wat vaker langsgaan bij oma dan?
Mijn opa heeft het ontzettend goed in het verzorgingshuis, ik snap niet waar dat ineens vandaan komt dat ouderen het zo slecht hebben.
Je moet natuurlijk wel langs bij je ouders/grootouders, die van mij heeft goede verzorging, een prachtige kamer en tal van activiteiten.
Ik vind het persoonlijk erg fijn dat er in nederland voor iedereen (uitzonderingen daargelaten) die niet goed of goed genoeg voor zichzelf kan zorgen, gezorgd wordt. En dit zelfs voor vluchtelingen uit het buitenland. Fantastisch dat die mensen hier veiligheid vinden.
Dat ze voorlichting krijgen prima, ik kan me voorstellen dat als je traumas hebt van oorlog je ontzettend bang kan raken als je niet snapt wat er aan de hand is.
Een oom van mij heeft in het leger gevochten in oorlogsgebieden, hij snapt wat er gebeurd en vind het ook niet erg, maar zit met nieuwjaarsnacht continu te janken omdat het hem aan vanalles herinnert.
Voor de vluchtelingen zal dat misschien ook gelden, fijn als ze zich daar dan op voor kunnen bereiden.
Daar geef ik graag 'mijn belastingcenten' aan uit.