Vlaardingen

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
30 april koninginnedag vuurwerk te vlaardingen

plaats : Vlaardingen
provincie : Zuid Holland
Wie : onbekend
Wat : aantal jaar geleden op deze locatie hadden ze prof blokken en shells t/m 2.5inch(dacht ik).
verder zullen er ook wel candles en consumenten potjes zijn(zoals gebruikelijk in vlaardingen).
Waar : Waterweg
Tijd : 22.15

voor het totale programma op koninginnedag bezoek:
www.sngv.nl

PatjuH

Registered User
Ik neem aan dat het weer tussen het delta hotel en de chinees in is net zoals een jaar of 5 geleden. Het kan ook eigenlijk niet anders want de waterweg de ene kant op kom je bij het flikkerbos(te ver bij centrum vandaan) en de andere kant op zit je tussen de industrie waar je niet mag komen. dus dit is de enigste centrale plaats waar het zou kunnen zijn.

Tis alleen niet te hopen dat het op het gras word geschoten zoals het deltahotel showtje 2/3jaar geleden. Dan blijft het bij consumenten vuurwerk. maar dat denk ik niet aangezien er staat vuurwerk OP de waterweg:amuse:

Mohammed V.

Registered User
Hallo Mede-Vlaardingers-Freaks!

Hoe vonden jullie de show:p? Vond hem iig beter dan vorig jaar, al was het alleen maar om de 2 Ti-salute blokken(leken van jorge afkomstig te zijn) en de 4/5inch shells. Ik vond de finale zeer zwak en had liever nog een paar Ti-Salute blokken tijdens de grotere-shell ontploffingen gezien. Ze hadden 4 dezelfde blokken, 3/2-inch Blauw Peonie+zo'n gouden wave als het in een W-Shape werd geschoten, dit vond ik ook jammer. Teveel 2/3-inch vuurwerk en volgens mij kwam de totale rekening van het vuurwerk op maar 5000 euro:(

Desondanks was het beter dan vorig jaar, het op de boot afsteken was erg orgineel en de shells maakten veel goed. Ik hoop alleen dat we volgend jaar weer een iets betere show krijgen, want met een paar Toto-winsten kan ik zelf ook zo'n show inelkaar zetten;)

Laatst bewerkt:

menjoh

Registered User
4/5 inch shells?? Zo gaaf!! Ik wou dat ik bij die show was..dat hebben ze hier nog nooit geschoten! Echt vet, had ik moeten weten!! :nuts:

Ik zelf heb gekeken bij de vuurwerkshow op de waterweg. jammer genoeg, waren daar geen 4 of 5 inch shells! Toch pech dat ik dan weer net de verkeerde show in vlaardingen uitkies..:toung:

aagh nee hoor, maar ik vond het wel een leuke show! Soms was het echt een chaos met bepaalde potten die tergelijk gingen. Er zaten wel mooie potten in maar die verdwenen soms een beetje in de chaos. Vond ik dan wel jammer. Voor de rest zaten er wel een paar gave blokken tussen! Voor mijn idee alleen maar 2,5 inch blokken! Maar dat weet ik niet zeker, heb niet op het ponton kunnen kijken. Maar als het 3 inch was dan vond ik het wel slechte shells.

Al met al vond ik het een gave show. Of in ieder geval het begin met dat salute blok was gaaf. En de andere 2,5 inch blokken zagen er goed uit! Voor de rest zaten er leuke potten bij zoals crown to blue alleen jammer dat de meeste hiervan verstopt zaten achter een chaos van peony's en crackling.

Mohammed V.

Registered User
Nou de golden chrysantiums waren naar mijn mening dus echt geen 3 inch shells, zeker 4 óf 5.

Laatst bewerkt:

menjoh

Registered User
aagh ja, het is maar wat je erin ziet he.

Ik vond die golden Chrysanthemums samen met die kleine golden willows ofzoiets meer lijken op iets wat leek op een 2,5 inch only gold blok. Maargoed deze discussie is zo nutteloos. Als jij het 4 of 5 inch shells vind dan kan dat. Blijkbaar heb je nog nooit 4 of 5 inch shells gezien. Of ik stond gister te slapen, zou best kunnen want ik was net weer wakker uit een diepe slaap toen ik bij het vuurwerk stond te kijken..:cheesy:

Mohammed V.

Registered User
Tsja, het was geen blok dus we hebben het beide over iets anders.

Ik bedoel iig het spul dat per shell het grootste effect gaf. Want als je dat geen 4 of 5 inch vindt zat je zeker te slapen:p

menjoh

Registered User
hmm oke, dan stond ik zeker te slapen ja! Ik vond de show ook al niet zo lang, zal ik wel tussendoor in slaap zijn gevallen ofzo..! Ik ga er in ieder geval niet meer over in discussie! :toung:

oke oke nog 1 dingetje dan. Voor 4 en 5 inch had het ponton een stuk verder de waterweg op moeten liggen en 4 en 5 inch shells gaan veel hoger de lucht in. Zo nou ja, dit was mijn laatste reactie hoor! Misschien als ik je nog ooit eens leer kennen hier in vlaardingen dan kunnen we wel een keertje met zijn alle naar knokke gaan ofzo...dan kan je eens echt grote shells zien! :idea:

Poziloc

FPM Hangouderen
Op de Waterweg zal nooit groter geschoten worden dan 2.5 a 3 inch i.v.m. de scheepvaart. Dus die 4 en 5 inch zijn daar onmogelijk

Flower Thunder

Registered User
He Mohammed V.....niet gokken !!
Alleen over geld en inzet praten als je iets zeker weet.:unsure:

Op deze manier van "praten" over shows krijg je/en geef je totaal verkeerde info over een show.
En kijk eens naar de reply van Poziloc......aha....vandaar dat het e.e.a. "tegenvalt".
En logisch dat het een andere show was dan vorig jaar.....toen stond ik op een parkeerplaats bij het zwembad met kleine kalibers; vandaar het verschil.

Oja, succes met je Toto/Lotto formulieren invullen :blink1::blink1:

Tony

Administrator
Medewerker
Inderdaad Flower Thunder. Budgetten raden kunnen we allemaal en dat schiet niet op. Jammer trouwens dat we ze niet te weten komen. Zou een hoop schelen in de beoordeling van een show.

T-sec

Registered User
De Waterweg/Maas heeft ter hoogte van Vlaardingen een breedte van dik 500 meter, dus 4" shells moet kunnen. Tenzij er zwaarwegende redenen zijn vanuit de overgelegen petrochemie of passerende scheepvaart.

En zou het niet Katan zijn geweest die deze show heeft geschoten, omdat zij normaliter ook het "all in a box" vuurwerk deden op de voormalige locatie?

PatjuH

Registered User
Ik hou het ook op 2.5/3inch. 4inch was het niet en 5inch al helemaal niet. Het ponton lag daar zowiezo te dichtbij voor

Ik vond de finale netjes, aardig wat goud met salutes tussendoor. En idd, ik had ook een idee dat dat het 2.5inch only gold blok van kruiterij was. Er werden overigens wel meer kruiterij spullen geschoten.

Vond het wel een leuk showtje, alleen wat minder dat er altijd een zooi effecten tegelijk word geschoten. Geeft zo'n rommelig geheel vind ik altijd maar weer. Dan heb ik het over de kleinere potjes. De reeks shells die tussendoor geschoten werd vond ik zeker mooi:nuts:

menjoh

Registered User
De Waterweg/Maas heeft ter hoogte van Vlaardingen een breedte van dik 500 meter, dus 4" shells moet kunnen. Tenzij er zwaarwegende redenen zijn vanuit de overgelegen petrochemie of passerende scheepvaart.

En zou het niet Katan zijn geweest die deze show heeft geschoten, omdat zij normaliter ook het "all in a box" vuurwerk deden op de voormalige locatie?

Het zou best kunnen dat het weer katan was die deze show schoot. Maar als we hiervan zeker willen zijn dan zouden we dat denk even aan 'Flower thunder' moeten vragen aangezien hij de show van vorig jaar heeft geschoten. Zal hij ook wel weten hoe het dit jaar zat, als katan heeft geschoten..:idea:

Dus Flower thunder, Was het dit jaar weer katan die het schoot? Was jij er ook weer bij? Wat werd er zoal allemaal geschoten (als je erbij was)?

adgertic

Registered User
....
Dit lijkt me logish... met de breedte zit het wel goed maar met het havengebied daar zal niemand risico willen nemen.
Hadden jullie trouwens allemaal ook kruit in je ogen en op je jas?
Bij mij vielen de smeulende resten op ongeveer 2 meter van me af in het water....
Vond het wel een mooi showtje.
Idd wat chaotisch maar goed, daar stoorde ik me niet aan :)
Volgend jaar, groter, beter en nog mooier zou fijn zijn.

Poziloc

FPM Hangouderen

4 inch word een probleem.
Dat zou betekenen, dat het ponton 200 meter uit de kant moet liggen, waardoor je 300 meter water overhoud qua breedte en aangezien je ook nog afhankelijk bent van de vaargeul, word de kans erg klein dat je daar 4 inch kan schieten.
Zeker met die boten, waar je geen nette kleding op mag dragen, waarop staat:no smoking:nuts:

Flower Thunder

Registered User
Idd het was wederom Katan Vuurwerk uit Ulft die het vuurwerk verzorgde in Vlaardingen, net als vorig jaar ( of niet Patjuh !?!?! ).
Ik was er niet bij, ik stond in Vaassen, dus wat er geschoten is weet ik niet precies.
In iedergeval bommen en prof/cons blokken, maar verder.......en kalibers?.....

Ik weet wel dat de opdracht was: rammen en lucht vol houden !!! dus........

groeten FT

Mohammed V.

Registered User
En ik maar volhouden dat het 4 / 5 inch was =P, als zoveel mensen zeggen dat het onmogelijk is dan zou het wel niet zo zijn. Alleen als ik de prof blokken(1.5 inch?) van original vergelijk dan leek dit 3/4 x zo groot;)

Ik moet ook toegeven dat, van de shells die zeker weten 4 inch waren ik alleen filmpjes heb gezien, en daarop leken de effecten net zo groot als hier in Vlaardingen(als ik het vergelijk met de gebouwen er omheen). Het kan ook zo geweest zijn dat mijn alcohol promilage dermate hoog lag dat emoties ver werden versterkt.

Trouwens tijdens de show lag het scheepvaart gedeelte daar stil, dus misschien heb ik toch nog gelijk;)

Anyway Menjoh..vanavond pub/stoep/petrus/dewaal/panda(=D)/Salon?

Bovenaan