Vlaardingen

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
30 April Koninginnevuurwerk te Vlaardingen

wie : Katan vuurwerk
wat : onbekend
waar : Parkeerterrein Zwembad De Kulk
tyd: omstreeks 22.15 – 22.30
webinfo : http://www.sngv.nl/

Voor de liefhebbers is er ook nog een Lampionnen optocht.
Deze start rond 21.15 uur vanaf de zomerstraat.
kijk voor meer info op bovenstaand link.

De afsluiting van Koninginnedag met een spetterend vuurwerk zal deze keer plaatsvinden op het parkeerterrein bij het zwembad De Kulk.

adres zwembad de Kulk :
Westlandseweg 200,
3131 HX Vlaardingen
Infolijn: 010 - 248 33 33
E-mail: info@dekulk.nl

plonsje.gif

menjoh

Registered User
Wat betekent 'it's all in the box' als ik vragen mag?
komt dat er op neer dat ze alleen maar blokken schieten zeg maar...aangezien die in een doos (box) zitten... zoiets?

nou dat zal in ieder geval vast wel want meer als blokken zal hier niet geschoten worden nee, daarvoor is de veiligheidsafstand van het publiek tot het vuurwerk niet groot genoeg. Ik ben slecht in schatten maar ik denk dat een veiligheidsafstand van 60 meter maximaal haalbaar is hier.

Vorig jaar was deze show op dezelfde lokatie. Toen schoten ze 'geloof ik' maximaal 1,2 inch flowerbeds.

gr. menno (spreek me trouwens gerust tegen als er iets niet klopt want ik kon maar heel even een kijkje nemen vorig jaar bij de opzet)

T-sec

Registered User
Je geeft zelf het antwoord op je vraag en ja het klopt, Katan schoot afgelopen jaar alleen flowerbads alias "It's all in the box".
Veiligheidsafstanden zijn daar erg beperkt, dus veel verder kom je niet. Al moet ik eerlijkerheidshalve wel toegeven dat ik afgelopen jaar best mooie flowerbads heb gezien.

menjoh

Registered User
Ik vond het wel weer leuk om eens vuurwerk te zien maar voor de rest vond ik deze show nou niet echt goed geschoten. Ze gebruikte heel veel dezelfde blokken en ik vond dat ze vaak niet echt al te sterke combinaties maakte. De opbouw vond ik ook niet echt sterk, net zo als vorig jaar begonnen ze weer gewoon met schieten. Zat geen begin in ofzo..vind ik altijd wat minder.

Laatste blok vond ik trouwens wel echt gaaf blok alleen beetje jammer dat ze zo'n blok in zijn eentje als finale doen.

maar ja, ik mag niet klagen zo midden in het jaar. Toch nog even van wat vuurwerk kunnen genieten.

gr. menno

Flower Thunder

Registered User
Ik vond het wel weer leuk om eens vuurwerk te zien maar voor de rest vond ik deze show nou niet echt goed geschoten. Ze gebruikte heel veel dezelfde blokken en ik vond dat ze vaak niet echt al te sterke combinaties maakte. De opbouw vond ik ook niet echt sterk, net zo als vorig jaar begonnen ze weer gewoon met schieten. Zat geen begin in ofzo..vind ik altijd wat minder.

Laatste blok vond ik trouwens wel echt gaaf blok alleen beetje jammer dat ze zo'n blok in zijn eentje als finale doen.

maar ja, ik mag niet klagen zo midden in het jaar. Toch nog even van wat vuurwerk kunnen genieten.

gr. menno

Hier de aanrichter van dit spektakel.
Menno, oogjes dicht gehad??:blink1:

Als zo'n 80 % van de toeschouwers achter bomen staat.....hoe wil dan beginnen?
Met blinkers of fonteinen??
De opdracht was: KNALLEN !!! En dat doe je dan dmv te beginnen met kleine kalibers en op te bouwen naar de grotere kalibers ( voor zover je hier over groot kan spreken ).

En die finale......die bestond uit 9 blokken gecombineerd met 2 grote ertussendoor !! Of niet Patjuh???

Het publiek ging goed tekeer na afloop, dus het zal wel goed zijn geweest !

PS er is gefilmd maar of dat iemand van FPM was???

Laatst bewerkt:

PatjuH

Registered User
ik vond het een leuk showtje. Je kan idd niet met fonteinen, of ander grondspul beginnen door de vele bomen die er staan. Maar ik vond wel dat het in een keer losging, ik zie ook liever een rustige opbouw(is natuurlijk ook mijn eigen mening). Maargoed, ik snap dat dat door de bomen niet helemaal kon(alhoewel effecten als fish, buzzers ofzo wel konden natuurlijk)
Er kwamen wel mooie dingen voorbij, het was heel veel 500grams spul.

Dat er geen goeie combinaties gemaakt werden vind ik ook niet echt waar. Er was wel naar de effecten van blokken gekeken, dit zag je ook vaak genoeg terug komen.

en menno,, weetje wat het ook was met dat laatste blok. Dat blok stond niet naar ons gericht. we stonden er niet met ons gezicht recht voor, zo krijg je tog een heel ander beeld van dat blok. als we er recht voor hadden gestaan had zo'n fanshaped salute blok er zeker weten heel anders uit gezien.

Ik heb een paar fotootjes gemaakt na afloop, zal ze nog wel hier posten.
er stonden bij de vaart kant 2 mensen te filmen met camera op statief enzo, ik weet niet of die hier rondzwerven maar filmpje zou wel leuk zijn:toung:
ik heb 1 van die mannen nog aangesproken, maar ik weet niet meer wat ik precies zei was niet helemaal nuchter meer:laugh:

el stino

Registered User
Gaste niet zo zeure!

Ik heb gewoon een goede show gezien.
Het begin is dan miss iets te snel opgebouwd maarja wat wil je met 800 toeschouwers met 20 bier in de strot.
dan kan je niet rustig opbouwen dan vinden ze het saai worden, en hoe wil ej rustig opbouwen met consumenten blokjes? dan word het een langdradig verhaal.

ik wil Katan vuurwerk bedanken + Flower thunder!
na de show nog een babbeltje gemaakt en een paar foto's mogen nemen.
hij zal wel gedacht hebben van wat zijn dat voor raare gaste, maar dat kwam ook door het gele drankje!

de foto's en filmpjes (die hij beter niet kan posten door het commentaar:cheesy: ) zal Patrick zo snel mogelijk posten.

Mvg Stijn

menjoh

Registered User
Hier de aanrichter van dit spektakel.
Menno, oogjes dicht gehad??:blink1:

Als zo'n 80 % van de toeschouwers achter bomen staat.....hoe wil dan beginnen?
Met blinkers of fonteinen??
De opdracht was: KNALLEN !!! En dat doe je dan dmv te beginnen met kleine kalibers en op te bouwen naar de grotere kalibers ( voor zover je hier over groot kan spreken ).

En die finale......die bestond uit 9 blokken gecombineerd met 2 grote ertussendoor !! Of niet Patjuh???

Het publiek ging goed tekeer na afloop, dus het zal wel goed zijn geweest !

PS er is gefilmd maar of dat iemand van FPM was???

IK heb men ogen niet dicht gehad hoor...in tegendeel..ogen waren wijt open:cool: nee maar ik gaf in die andere post gewoon mijn mening over de show. Kijk tuurlijk was het wel een goede show en ik snap ook wel dat je niet kan beginnen met fontijnen enzo en dat 'de aanvrager' (denk in dit geval gewoon gemeente vlaardingen) een verzoek kan indienen hoe de show moet zijn. Dus wat je al zegt ja , KNALLEN!
maar ik hou persoonlijk gewoon meer van die shows die rustig beginnen. Wat z-shaped dingen...wat mines...en dan nog lekker op muziek:bigsmile:

maar ja ik moet natuurlijk niet gaan verwachten dat ik zo'n show hier in vlaardingen te zien krijg he:cheesy:

En patrick, over wat je zegt over het laatste blok...we stonden inderdaad wel aan de zijkant...maar zoals ik gisteravond al zei tegen je....was gewoon 1 erg blok:cool:

en wat ik zei over combinaties die ik niet zo mooi vond...Nou in ieder geval zag ik heel vaak een pot terug komen met soort van 'golden tail to red crosette'?? ofzoiets... Ook dacht ik ergens achter een ophoping van effecten een naar mijn mening mooie pot te herkennen. Leek erg op lucky star. Was in ieder geval het effect 'crown to red'. Vond beetje jammer dat die zo verborgen was. En ik dacht ook ergens tussen een chaos van 3 a 4 potten de effecten van 'jumping jaguar op te merken. Waren in ieder geval de effecten spinning en kleine blue star. Dit vond ik ook niet echt gepast...

Maar ja ik heb mijn verklaring weer gegeven. Jullie hebben jullie verklaring gegeven. Zijn we ook weer klaar. Misschien kom ik dit jaar nog wel ergens bij een show van katan kijken:idea: en dan kom ik ook wel even een kijkje nemen bij de opbouw:amuse:

gr MenjoH

Flower Thunder

Registered User
Ok menjoh, en dan het bier en evt. de pretsigaret later consumeren !!!:cool:

Kijk, we worden het nog wel eens eens met elkaar.
Zoveel mensen, zoveel wensen !!!:blink1:

PatjuH

Registered User
Ik heb een paar stukjes met me telefoon gefilmd. Maar je hoort meer het geschreeuw van mij en stijn dan dat je het vuurwerk ziet, en me telefoon is natuurlijk niet zo goeie kwaliteit.
hier wel een paar foto's van de prof. blokken die er waren, en een foto(wazig) van de kleinere cakes.

laatste foto is een beetje wazig, maar het was voornamelijk 500grams spul van lidu en star

Bovenaan