Visco lont alternatief

D-Joriz

Registered User
ik heb mn bestelling binnen, sjeez wat een snelle service.. goed te spreken over viscolontkopen.nl en een nette spider aansteker erbij gekocht.. mooi spul

4/5 rating

rodepo

Registered User
Het is ook verboden om visco lont te verkopen en of te gebruiken!
Dus het word nu mogelijk gemaakt maar het is gewoon illegaal.

in welk artikel staat dat handel in viscolont verboden is?
want volgens mij mag het verkocht/gebruikt worden voor hobby racketbouw.?
Het is verboden vuurwerk te veranderen , dus je mag er ook geen extra lont aanmaken, dat is duidelijk.
maar de rest van de wetgeving (betreft lont) is een enorm grijs gebied toch.

Bassser

Registered User
ik haal mijn visco lont ook uit romeise kaarsen, 1cm/seconde toch?

<offtopic>
daarmee lont ik bijbypijltjes fluit door die een voor een in de lucht vliegen
</offtopic>

jaspertjuh

Registered User
Niet echt Rodepo, lont valt onder consumentenvuurwerk, mag dus alleen de laatste drie dagen van het jaar verkocht worden. Verzending van dit type 'vuurwerk' is ook verboden. Ik heb jaren raketmodelbouw als hobby gehad, ook daarvoor is de verkoop van visco officieel verboden, modelraketten worden met een e-match onstoken.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Topic kan evt dicht. Ik heb inmiddels via de betreffende website van Tony het lont binnen.

Die site is niet van Tony, Tony wees je erop dat het niet toegestaan is lont te verzenden in nederland. Dit even voor de duidelijkheid.

Wij van Fpm verzenden/verkopen geen lont!

Helderd

Registered User
Even de boel rechtzetten:
Visco lont, en alle andere soorten lont, valt niet onder de vuurwerk wet. Maar onder de explosieven wet. Het zal dus ook niet zo zijn dat viscolont de laatste drie dagen van het jaar ineens wel verkocht mag worden.
Mag deze lont dan verkocht worden? Dit is anders: explosieven mogen verkocht worden als het aan een aantal veiligheidseisen voldoet.
Visco lont heeft dit geloof ik allemaal, maar! In een ander artikel staat, als het goed is, dat je lont alleen mag bezitten en/of verkopen met een bepaald certificaat o.i.d.

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Wat misschien niet echt zo geschikt is als viscolont om cakes door te verbinden, maar wel voor klein spul, zijn van die lange sterretjes.
Ik heb deze week een pakje gehaald en vol gehangen met knaltollen :hehe!:
Met een stukje visdraad knup je ze er zo in bosjes van 4 tegelijk aan, maar trek het draad niet te strak, want dan kan dat grijze spul van het sterretje afbrokkelen. Gewoon een kwestie van vast=vast en dan blijven ze allemaal prima op hun plek zitten, kun je mooi & simpel kleine tollenmatjes maken.

Bovenaan