Villafranca Sicula 2015 - Maria SS Del Mirto

tronetti

Registered User
Ze zijn weer van plan om dit festival op Sicilië na 2 jaar van afwezigheid te hervatten.
Dit festival stond altijd bekend vanwege de megashows die hier altijd werden geschoten.
De shows waren zo'n beetje te vergelijken met Calamonaci, en Lucca Sicula / Burgio.

De datums zijn van 31 juli tot 2 augustus.
Deelnemers worden later bekend gemaakt.

Hier de show van La Rosa in 2010;

Di Candia in 2011;

Bron http://www.pirovagando.it/

Buona Visione

hardcore0438

Registered User
*zucht*, kunnen we weeeeeeer naar italy. Heb jij enig idee of er naast deze 2 enorme vuurwerken nog andere vuurwerken geschoten werden leendert?

tronetti

Registered User
*zucht*, kunnen we weeeeeeer naar italy. Heb jij enig idee of er naast deze 2 enorme vuurwerken nog andere vuurwerken geschoten werden leendert?

Ja, bovenstaande show van La Rosa is van het comité San Michele Arcangelo.

Er is tijdens dat festival ook nog een 2e comité, San Giovanni Battista.
Voor dit comité heeft Vaccalluzzo dezelfde avond ook nog een 'showtje' geschoten.
Deze show is een uur ná La Rosa geschoten.

Vaccalluzzo;

Overigens heeft Calamita daar toen ook nog een dagshow geschoten, en zijn er nog wat kleine showtjes in de omgeving.
Maar dat is vaak wat klein spul, prof/consu. Of het weer zo groot wordt moeten we afwachten.

Voor de duidelijkheid Jesper, de show van Di Candia is van 2011

tronetti

Registered User
Het programma is bekend.

- 2 Augustus 22:15 ; F.lli Toscano ter ere van Maria SS. del Mirto.

- 2 Augustus 23:00 ; La Rosa ter ere van San Michele Arcangelo, en San Giovanni Battista.

Opvallend deze keer 2 bedrijven uit Sicilië.
Voor de laatste 2 genoemde comités schiet dus alleen La Rosa, voorgaande jaren had elk comité een eigen show.

http://www.pirovagando.it/

stutata28

Registered User
De vluchten zijn inderdaad aan de hoge kant, jammer want ik wil het graag een keer meemaken, de prijzen zijn veel hoger dan naar het vasteland van Italië.
Ik denk overigens wel dat er of ingekocht wordt bij vuurwerkers uit Campania en Puglia of dat deze ingehuurd worden door La Rosa en Toscano.

tronetti

Registered User
Klopt, de show van La Rosa in 2010 was ook in samenwerking met Pirolandia (Giovanni Scudo).
Opvallend is wel dat Lorenzo La Rosa tegenwoordig veel zaken doet met Carmelo Di Candia.

Wat Lorenzo hier gaat doen weet ik nog niet, maar straks in Calamonaci op 9 Augustus werkt hij wel samen met Carmelo.

stutata28

Registered User
Villafranca_Sicula_zondag_2_augustus_2015.jpg

Dit zijn dan de twee definitieve deelnemers. Hoe de samenwerking gaat verlopen met zelfs een bandclub vanuit Malta is me nog niet duidelijk.
Bijzonder is het in ieder geval zeker!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
En dit is nog maar van 1 comite toch?

Maar de samenwerking met St. Mary's Mqabba is zeker apart als je bedenkt dat niks vanuit Malta het eiland mag verlaten... Behalve als het om kennis en mankracht gaat natuurlijk.

stutata28

Registered User
Klopt, dit is van één comité. Er verlaat wel vuurwerk het eiland Malta, er zijn deelnemers in Italië tijdens wedstrijden en festivals, bijvoorbeeld Caput Lucis.

Tobias

FPM Fotograaf & Filmer
Medewerker
Gisteren kwam ik dit tegen, wat betekend dat ZioPiro een show schiet voor het andere comité. Diegene die het origineel gepost heeft, heeft het later weer verwijderd dus of dit nog geldig is weet ik niet?

11791777_1672675076289517_1854010597_n.jpg

Ik kijk in ieder geval erg uit naar La Rosa & Di Candia!!

tronetti

Registered User
Zoals het er nu uitziet, hebben beide comités alsnog hun eigen show gekregen.
Hier nog het complete programma;

2wp70jo.jpg

Alleen is er nu e.e.a. gewijzigd;
Toscano ter ere van Maria SS Del Mirto
La Rosa i.s.m. Di Candia voor het comité van S. Michele Arcangelo
Zio Pirovoor het comité van S. Giovanni Battista

Als dit inderdaad doorgaat zoals het nu is, kunnen we wel wat moois verwachten.

tronetti

Registered User
Hier nogmaals het definitieve programma van het Comité San Michele Arcangelo, met als wijziging nog een 5e bomba da tiro.

Het zou goed kunnen dat Luigi, en Gennaro Di Matteo, Ruocco Carmine, en Ciro Novellino zich gaan bezig houden met het afschieten van de 5 bombe da tiro's voor o.a. de nagedachtenis van de slachtoffers van Schiattarella.
Opvallend dat er ook nog een bomba da tiro wordt verschoten voor het 'Pasqua Comitato'.

30hriaa.jpg

http://www.pirovagando.it/

tronetti

Registered User
Hier nog de shows, om het topic maar compleet te maken.
De show van La Rosa was indrukwekkend, en soms een beetje té.
De opening bleef maar gaan. Opvallend geen 'bomba da tiro' in de opening. Maar laten we ons niet blind staren op deze cilinders.
Toscano heeft wel een poging gedaan, maar deze mislukte.
Er is bij La Rosa genoeg moois de lucht ingegaan van o.a. Guiseppe Scudo, Di Candia, Ugo Lieto, en materiaal uit eigen leuken.
Opvallend is wel dat La Rosa de laatste jaren steeds meer zelf is gaan produceren. En dat doen ze goed.
De schijnwerpers hadden ze van mij weg mogen laten.
Sommige beelden waren wel erg gewaagd, het schieten 'tre per tre' eerst op de linker post, en daarna uitwijkend naar de rechter post.
Hierdoor komt er wel erg veel op de grond terecht.

Maar spektakel genoeg tijdens dit festival, waar het in Italië hier en daar wat minder wordt, kijken ze op Sicilië niet op een bommetje meer of minder.

La Rosa

Toscano

Nino Belardo en Zio Piro

Door Pirovagando

Buona Visione

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan