Vianen

mickeyzegtboem

Registered User
Waar: Vianen
provincie : Utrecht
wie : Global Trading Pyrotechnics
kaliber : Professioneel
tijdstip : 22.00 uur

Vuurwerk aan het slot van Sleepbootdagen

Vianen - De Stichting Oranje Comité Vianen heeft besloten om het vuurwerk dat gepland stond voor Koninginnedag nu aan het slot van de Nationale Sleepbootdagen af te steken. Dit af steken vindt op de zelfde plaats (als gebruikelijk )aan de Zomerdijk plaats op zaterdag 23 mei 2009 om 22.00 uur. Dit afsteken is in goed overleg met het bestuur van de Nationale Sleepbootdagen tot stand gekomen. Helaas kon de aankondiging niet meer meegenomen worden in het officiële programma.

mickeyzegtboem

Registered User
ik heb de vergunning van koninginnedag er even bijgezocht (toen stond de show orgineel geplanned) en hier word gesproken over een veiligheidsafstand van 120 meter.
dit zou betekenen dat er hier max 2.5" (shells) geschoten mag worden.

Moontan

Moderator
Medewerker
Toch vuurwerk: Koninginnedag-vuurwerk sluit Sleepbootdagen

VIANEN - De Stichting Oranje Comité Vianen heeft besloten om het vuurwerk wat gepland stond voor Koninginnedag nu aan het slot van de Nationale Sleepbootdagen af te steken.
Dit afsteken zal op de zelfde plaats (als gebruikelijk) aan de Zomerdijk plaats vinden op zaterdag 23 mei. De eerste 'waterfalls' en 'mortierboxen' gaan om 22uur de lucht in. Dit afsteken is in goed overleg met het bestuur van de Nationale Sleepbootdagen tot stand gekomen. Hans de Labije voorzitter van het Oranjecomité licht het besluit desgevraagd toe. “We hadden dit vuurwerk dat door de tragische gebeurtenissen in Apeldoorn niet is afgestoken toch al en het leek ons een aardig idee om dat in overleg met het Nationale Sleepbootcomité Vianen toch nog maar te gebruiken. Ik kan het moeilijk in mijn achtertuin afsteken!”
Anné Middendorp, voorzitter van de Nationale Sleepbootdagen Vianen, is blij met deze geste en spreekt zijn waardering uit over het feit dat het Oranjecomité met de suggestie komt.

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/mei/20/toch_vuurwerk_koninginnedagvuurwerk_sluit_sleepb

MrJoinT

Registered User
Ik wil mijn nieuwe HDV camcorder (SONY HDR-HC9E) testen voor Taragonna. Is er iemand die bekend is met deze steekplek die me een goede plek om te filmen kan aanwijzen?
Hier een link naar google maps, waar word er precies gestookt en waar kan ik het beste staan?
Alvast bedankt! :smile:

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik wil mijn nieuwe HDV camcorder (SONY HDR-HC9E) testen voor Taragonna. Is er iemand die bekend is met deze steekplek die me een goede plek om te filmen kan aanwijzen?
Hier een link naar google maps, waar word er precies gestookt en waar kan ik het beste staan?
Alvast bedankt! :smile:

Deze thread gaat over Vianen!
Ik denk dat je jou vraag verkeerd geplaatst hebt. :noworry:

jaspertjuh

Registered User
Deze thread gaat over Vianen!
Ik denk dat je jou vraag verkeerd geplaatst hebt. :noworry:

Ik denk dat jij zijn vraag verkeerd begrepen hebt :cheesy:.
Hij heeft een nieuwe videocamera gekocht die hij wil gebruiken tijdens Tarragona. Maar voordat hij daar gaat filmen wil hij de camera eerst even goed uitgeprobeert hebben voor vuurwerkopnames.

Die wil hij dus vanavond uittesten in Vianen, en hij zoekt daarvoor de meest geschikte filmlokatie. :amuse:

(of zit ik dr nu helemaal naast?)

MrJoinT

Registered User
Ik denk dat jij zijn vraag verkeerd begrepen hebt :cheesy:.
Hij heeft een nieuwe videocamera gekocht die hij wil gebruiken tijdens Tarragona. Maar voordat hij daar gaat filmen wil hij de camera eerst even goed uitgeprobeert hebben voor vuurwerkopnames.

Die wil hij dus vanavond uittesten in Vianen, en hij zoekt daarvoor de meest geschikte filmlokatie. :amuse:

(of zit ik dr nu helemaal naast?)
Nee je hebt het helemaal begrepen :cheesy:

KoenL

Registered User
Ik ben er vanavond helaas toch niet bij. Heb iets anders waar ik niet omheen kan helaas.

Veel plezier voor degene die wel gaan. Zometeen krijgen de bouwers wel een flinke douche over zich heen, hopelijk zijn ze daar op voorbereid.

Son-T

Registered User
Niet voor regen word het afgelast.Als er onweer bij komt kijken en harde rukwinden of harde wind die aanblijft dan wel .Maar normaliter voor alleen regen niet .

Detonator

Registered User
Volgens de radarbeelden momenteel zou het ergste regen niet in vianen vallen, maar net eronder (onder voorbehoud :p) en verder kunnen ze door plastic folie schieten :p Onweer is hier nog niet geweest, maar regent momenteel wel...

KoenL

Registered User
Toch nog naar het vuurwerk kunnen kijken, maar vanuit Houten dus niet echt een reëel beeld. Goede klappen want ook hier dreunde het goed. Of de vertraging was enorm, of er werd geeindigd met knallen op de grond. Voor 2,5 inch zag ik redelijk grote en heldere effecten. Nu ga ik weer lekker feesten.

MrJoinT

Registered User

Mijn test filmpje van deze show. Ik had camera in het begin in de "fireworks mode", toen later even op "auto" gezet, maar dit was meteen huilen, dus gauw weer terug gezet.
Het was wel nog erg licht buiten, omdat de schiettijd (22:00) voor een maand eerder geplanned stond, nu was het later pas donker. Er gaat nog wel wat kwaliteit verloren met het overzetten naar vimeo, hier moet ik nog even een optimum in vinden.

mickeyzegtboem

Registered User
Mooie film hoor, vuurwerkstand in de camera doet goed werk!
Zelfs moeilijkere kleuren voor videocamera's als goud en blauw worden duidelijk opgepikt.

Over het kwaliteitsverlies naar vimeo, denk dat je al een erg goede basis hebt, voor een streaming video vind ik hem erg strak!
Zelfs op fullscreen blijft het beeld goed.

bedankt voor het delen en ik hoop nog veel filmpjes voorbij te zien komen!

MrJoinT

Registered User
Ja, was zelf ook niet ontevreden. In het stukje waarop ik hem op automatisch zet, zie je goed hoe licht het eigenlijk nog was. De vuurwerkstand maakte de achtergrond netjes donkerder, waardoor het geheel beter uit de verf komt.

Bovenaan