Verzin een slogan voor een campagne!

Tony

Administrator
Medewerker
Bericht voor de liefhebbers van Dennie van Herwijnen!

Beste vuurwerkliefhebbers,
Wij willen allemaal het zelfde en dat is de vuurwerktraditie in ere houden. Er worden jammer genoeg erg veel anti-vuurwerk campagnes gevoerd door politieke partijen, gemeentes, artsen, enz...

Dit soort anti-vuurwerk campagnes zorgen er voor dat de consumenten steeds meer een hekel krijgen aan vuurwerk. Op de achtergrond wordt er al veel gedaan door met instanties in overleg te gaan waarom een algeheel vuurwerkverbod geen zin heeft en zo zijn er nog veel meer dingen die door de vuurwerkbranche al gedaan worden.
Zo ook de campagne: 'Ik zie je volgend jaar' om bewustwording te creëren en een vuurwerkbril te gebruiken.
Maar er is meer nodig en daarvoor wordt de creativiteit van jullie vuurwerkliefhebbers gevraagd.
Wellicht kunnen jullie met goede ideeën komen om legaal consumentenvuurwerk in een positief daglicht te plaatsen.

Iedereen kent nog wel de campagne van Sire: 'Je bent een rund als je met vuurwerk stunt' en zo'n soort slogan kan voor bewustwording zorgen dat vuurwerk mooi is. Dat vuurwerk een traditie moet zijn en blijven, maar dat je ook je verstand moet gebruiken bij het afsteken van vuurwerk. En zo zijn er nog veel meer argumenten.

Wat wordt er van jullie gevraagd:
-Verzin een sterke slogan voor een campagne.
-Bedenk een campagne.
-Waar ligt de focus om vuurwerk in een positief daglicht te plaatsen?
-En hoe kan dit het best en eenvoudigst bereikt worden?
-En zo kunnen er nog veel meer ideeën bij jullie opkomen die van belang kunnen zijn.

Doe je best en misschien is jou idee straks onderdeel van een landelijke campagne!

AWG

Registered User
zal wel niet dat je hier wat aan hebt, maar misschien kan iemand hiermee verder.
wat ik altijd tegen familie,vrienden en collega,s zeg:

Oud en nieuw zonder vuurwerk> is als kerst zonder lichtjes
''mompelt iets van: een ander vuurwerk af laten steken?? je laat een ander toch ook niet jouw boom optuigen??''

mijn cent

magnolia

Registered User
nou ben ik niet zo n held in het verzinnen van slogans maar er schoot me toch net ff wat te binnen .
ik dacht er aan om een sfeer film te maken van het zelf vuurwerk afsteken, dan daar na die tekst van awg , om dan te eindigen met houd de vuurwerktraditie in leven .

tenminste dat lijkt mij niet zo n slecht plan .

Dim

Product Beheer
Medewerker
"Alles wat de regering niet zie, is dat wij houden van onze traditie"

elgielo

Registered User
Behoud de traditie voor vader en zoon.
Dus doe even lekker gewoon.

Waarbij als begeleidend beeldmateriaal een vader en zijn zoon de klok aftellen en om 00:00 de straat oprennen voor het vuurwerk waar het vervolgens muisstil is en de zoon een traantje laat en de vader de jongen een hand op zijn schouder legt en ze weer teleurgesteld naar binnen terug gaan.

Baron van lunt zu sas

Registered User
BEDANKT !

En dat dus met verschillende onderschriften, de een welgemeend en de ander sarcastisch/cynisch.

Bedankt, voor het slopen van onze gemeente
Bedankt, voor het netjes opruimen
Bedankt, voor het rekening houden met anderen
Bedankt, voor het gezellige feest
Bedankt, voor het mooie vuurwerk
Bedankt, voor het gevaarlijke gedrag
Bedankt, voor zo'n gezellig buurtfeest
Bedankt, voor de fijne vuurwerktraditie
Bedankt, 600.000 vuurwerkkopers voor jullie mooie bijdrage
Er zijn vast creatievere geesten met scherpere bedankjes, dit zijn maar een paar ideetjes

Een toelichting kan er bij, bv over drankmisbruik, vuurwerkbril etc.
Zo laat je zien dat er ook een goede kant is en dat " we" afstand nemen van de vandalen en relschoppers.
Zodra er afstand genomen wordt van de " foute" groep ziet de samenleving pas dat er een hele grote groep welwillende liefhebbers zijn.

Enneh, de naam van deze site verbeteren is echt het overwegen waard. Het scheelt weer uitleg.

GMP82

Zilveren Member
Ik wil hier ook wel een gooi doen, maar wanneer is de deadline? En gewoon hier posten, of direct richting v Herweijnen?
(Is het een idee om Dennie in contact te brengen met VWT?)

GMP82

Zilveren Member
Een eerste vluchtige brainstorm:

"Hard knalvuurwerk siert je niet; mooi siervuurwerk verknal je niet!"

"Iemand die met fout vuurwerk hard moet knallen, mist voor defensie waarschijnlijk de ballen"

"Oud en Nieuw verknal je niet!"

"Laat een ander niet van jouw plezier lijden; houd je aan de afsteektijden"

Dan nog een politiek incorrecte slogan, die in een "jacobse en van es"-jasje gegoten zou kunnen worden:
"Eigen vuurwerk eerst" (met op satirische wijze gebracht dat de eigen economie gestimuleerd dient te worden, dat er al genoeg geld naar het oostblok verdwijnt, en/of genoeg uit het oostblok komt, etc. Let wel de satire/humor moet er wel driedubbeldik bovenop liggen, om gezeik te voorkomen..) Ik kan me voorstellen dat deze net wat te fout bevonden wordt, maar dat zorgt dan wel weer voor meer aandacht/opschudding/publiek.

Verder blijven de (reeds bestaande slogans van) VWT-posters beschikbaar voor breder gebruik. In overleg is vanalles mogelijk!!!

stef

Member
Hier mijn bijdrage voor de slogan.

VUURWERK STEEK JE NIET AF MET JE HANDEN, MAAR MET EEN PAAR GEZOND STEL HERSENS!

Groetjes Stef

GMP82

Zilveren Member
Valt een beetje stil hier...

naast m'n eigen voorstellen, spreekt de input van "combi AWG-magnolia", elgielo en stef me tot dusver het meeste aan.

boozebelly

Registered User
Ook maar even een paar ideetjes van mijn kant:

Ik zat te denken aan een voorlichtingsfilmpje en wel als volgt:

Je kijkt door de ogen van iemand die op oudejaarsavond staat te kijken naar een siercake. Vervolgens gaat er iets mis (de cake valt om o.i.d.) en een bombette komt recht op de camera (ogen van de toeschouwer) af. Er volgt een knal en vervolgens wordt het beeld zwart, maar het geknal klinkt nog eventjes verder. Dan volgt een tekst in de trand van: "Voor jou de rest van je leven alleen nog maar knalvuurwerk??? Gebruik een vuurwerkklem en een vuurwerkbril om ongelukken te voorkomen".

---

Slogan: "Wie te zwaar knalt, verknalt uiteindelijk de vuurwerktraditie!"

---

Of een poster met een Big Boy o.i.d. met de tekst: "Verknal het niet" of "(Ver)knalvuurwerk"

D

Deleted member 17038

Guest
-Verzin een sterke slogan voor een campagne.
Waar laat jij je oog op vallen?

-Bedenk een campagne.
Het gaat om een campagne die moet oproepen tot maatschappelijke betrokkenheid op buurt en gezinsniveau als het gaat om het veilig en met plezier afsteken van vuurwerk. Waar laat jij je oog opvallen is een campagne die gaat over mensen die ergens op letten. Zoals bijvoorbeeld een vader of moeder die de kinderen naar buiten ziet gaan maar de vuurwerkbril ligt nog op tafel. Maar ook een vrouw en man die zogenaamd een spannend gesprek hebben over goede voornemens voor het nieuwe jaar die uiteindelijk alleen over de jaarwisseling blijkt te gaan. De voornemens zijn dan bijvoorbeeld: het op een grasveld doen maar wel veilig, klemmen gebruiken, nuchter zijn en een bril dragen. Ook is er de boze/vreemde buurtbewoner waarvoor de kinderen in eerste instantie wegrennen maar die uiteindelijk niet boos is en vuurwerkbrillen uitdeelt. Uiteindelijk gaat het er om dat iedereen kijkt, naar mooi vuurwerk.

-Waar ligt de focus om vuurwerk in een positief daglicht te plaatsen?
Vuurwerk is mooi om te zien. En het kan gezellig zijn, zorgen voor vriendschappen en mensen dichter bij elkaar brengen.

-En hoe kan dit het best en eenvoudigst bereikt worden?
Internetfilmpjes, die evt ook op tv te zien zijn. Je zou dan ook een leuke google glass parodie kunnen maken van het gesprek tussen de man en de vrouw. Of een go pro achtig filmpje van een moeder die haar zoon die aan het stoken is en een go pro draagt, vraagt om in de buurt te blijven.
Daarnaast een goede informatiebrochure, met tips van liefhebbers over afstanden, soorten vuurwerk, klemmen, brillen, aansteeklonten, overzicht houden, op mens en dier letten, etc. Met nog eens de nadruk op het letten op je omgeving en nooit een (verzwaarde) fles gebruiken maar een goede klem met buis of verzwaard pijlenstandaard.

-En zo kunnen er nog veel meer ideeën bij jullie opkomen die van belang kunnen zijn.
Dit was het wel zo'n beetje..

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan