Verschillende Horsebrand 20.000 klappers

Nitraatje

Registered User
Een vriend van mij heeft pas bij dezelfde winkel 2 verschillende 20.000 klappers gekocht, op allebei staat dat ze van Horsebrand zijn, maar het etiket is anders en de ene is een slag groter dan de ander! Iemand enig idee hoe dit komt, is een van de Horsebrands namaak? Op de rechter staat trouwens MADE IN GUANGDONG, op de andere staat het niet.

2xhorsebrand_klein.JPG

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Er zal er vast wel een namaak zijn, of misschien zijn ze alletwee wel namaak, waar ik sterk aan zit te denken.
Die rollen komen uit China en in China wordt alles nagemaakt.
Computerspellen, merk kleding, parfum, sigarretten, enz,enz.
Dus wordt er ook vuurwerk nagemaakt.
Een etiket met horse brand wil niet zeggen dat het stuk vuurwerk en echte horse brand is.
Want je ziet die paardenkop, op bijna alle rollen.

Die rechter doet mij erg aan de Bex rollen denken, zoals vroeger.
Ik weet trouwens niet hoe ze er tegewoordg bij Helios er uit zien.
Detail, Bex zette vroeger in hun folders, dat hun rollen orginele paardenkop rollen waren.

P

poziloc

Guest
als de rechter een guang dong is, kan ik je zeggen dat je een toppertje hebt

rocketeer

Registered User
ik wil hier op wel even reageren: Horse brand is namelijk geen fabriek maar een handelshuis, dat wil zeggen dat ze van veel verschillende fabrieken en fabriekjes hun spullen opkopen, en daar hun eigen label op plakken of laten plakken, die labels worden vaak door die betreffende fabriekjes gemaakt, vandaar dat deze vaak van elkaar afwijken.
zo weer een misterie opgelost.

groeten de Rocketeer

Laatst bewerkt:

MichelAngelo

Registered User
Juist de rollen uit GuangDong waren voorheen van de hoogste kwaliteit. Bij Alpeco was dat vroeger ook hun verkooppraatje. Zij gingen er prat op dat hun rollen daar vandaan kwamen. Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet, maar het was voor mezelf ook altijd het kriterium om een rol aan te schaffen. Alleen vorig jaar had ik wat anders en dat heb ik meteen geweten. Waardeloos.

near

Registered User
Nu we het over horsebrand hebben, nouwjah ik had vorig jaar een 30.000klapper en die knalde echt in een lekker tempo alleen heeft een rege druppel hem voor de eindbom laten stoppen maarjah...

PB270003.JPG

PB270005.JPG

hie dan toch even de foto's want deze is dus ook alweer anders, dus echt er van op aan gaan als je een horsebrand hebt dat het SUPER kwaliteit is kun je dus niet, maarjah als zij een handelshuis zijn zullen zij ook bepaalde eisen aan hun (inkoop)vuurwerk hebben. Dat deze per bedrijf kan verschillen oke maar grote verschillen kan een bedrijf zich denk ik niet permiteren.

Ochjah de mijne was in orde, dit jaar een 100k nemen hope dat die net zo goed zal knallen.

Laatst bewerkt:

Willow

Registered User
Zou het niet zo zijn dat het merk op zich niet zo'n grote rol speelt. Als je beelden ziet van vuurwerkfabrieken in china zie je dat er heel veel handwerk wordt verricht. Horse Brand is als ik het goed inschat een grote onderneming. Uitgaande van een relatief primitieve productiewijze denk ik dat de rollen door misschien wel duizenden verschillende chinezen worden gemaakt. Wie zorgt er voor de samenstelling van het kruid; op welke kleuterschool worden de klappers opgerold?? Ik denk dat er zoveel factoren een rol spelen bij de productie van chinese rollen dat je nooit een merk helemaal aan de kwaliteit kan koppelen. Ik zou overigens wel eens willen zien hoe zo'n rol in elkaar wordt geknoopt.

boller A

Registered User
Ik had 2 20.000 klappers van white horse brand en ik kan je zeggen het waren toppers.Harde knallen rap tempo en de stukken vlogen me om de oren terwijl ik toch echt op een paar meter afstand stond.Ik heb deze matten gekocht bij helios en ben er zeer tevreden over.Gelukkig heb ik nog een doos met 2 matten erin en die zijn voor dit jaar.;)

Expressit

Registered User
ik had 6 20.000 klappers bij alpeco gekocht, en ze knalden echt heel lekker. heb er eigenlijk geeneens opgelet of het horsebrand rollen waren, op de doos stond "china cracker." Ik haal ze dit jaar in ieder geval weer.:p :w

Bovenaan