Vermisten na explosie in Spaanse vuurwerkfabriek

Moontan

Moderator
Medewerker
Het gaat om Zaragozana. dit komt als een mokerslag aan dit. We (DBK) zijn laatst nog met ze op pad geweest naar Polen om een show te doen. Nu gebeurd dit.. Ik heb er een brok in de keel van.
Foto van het complex dat in brand staat:

Jack: Jij ben toch ook een keer op bezoek geweest in hun fabriek? Dit moet voor jou extra hard aankomen lijkt me zo.

RedBaron

Registered User
Jack: Jij ben toch ook een keer op bezoek geweest in hun fabriek? Dit moet voor jou extra hard aankomen lijkt me zo.

Ik ben een aantal keren op bezoek geweest ja. Laatste keer was vorig jaar nog in Oktober. En een paar weken terug hebben we nog samen met zaragozana een show gebouwd in Polen. Ja het komt hard binnen zo iets. Ik heb er zeer slecht van geslapen vannacht. Gelukkig wel gehoord gisteren en vandaag dat mensen zoals Miguel, Jesus en Raphael ongedeerd zijn. Neemt niet weg dat het beslist niks afdoet aan de ernst van deze tragiek.

Gisteren tijdens de voorbereidingen voor Dragon (as weekend in Hannover) die we nu gezamenlijk doen met DBK weer in Duitsland was de stemming dan ook aardig in Mineur. Dragon had eigenlijk in Spanje bij Zaragozana willen voorbereiden maar dit kon niet. Ik hoef je niet te vertellen dat nu dit niet door kon gaan dit voor een hele rare situatie heeft gezorgd gisteren.

Overigens zal de show aanstaande zaterdag van Dragon (Filipijnen) in Hannover worden opgedragen aan Zaragozana. Er zitten heel veel producten in van Zaragozana.

Laatst bewerkt:

stutata28

Registered User
2015 is een rampjaar voor de vuurwerkgemeenschap, er komt maar geen einde aan de ongelukken. Jack, Joshua en Leendert ook veel sterkte gewenst bij dit verlies van vrienden.

Moontan

Moderator
Medewerker
Dodental explosie Zaragoza loopt op naar zes ZARAGOZA -

Het dodental van de explosie maandag in een vuurwerkfabriek nabij de Spaanse stad Zaragoza is dinsdag bijgesteld naar zes. Een medewerker van het bedrijf werd dinsdagochtend in de buurt van het complex dood gevonden. Naast de zes doden raakten zes mensen gewond, van wie drie nog in levensgevaar zijn.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24438092/__Zes_doden_bij_explosie_Zaragoza__.html

De oorzaak van de ontploffing is nog niet bekend. De fabriek bestaat ruim 150 jaar en behoort in de sector tot de grootste van Europa

Firecrack-R

Registered User
Ten eerste is dit verschrikkelijk, omdat er mensen zijn omgekomen.

Maar ten tweede omdat de producten van Zaragozana zo onwijs goed zijn. Van wereldklasse. En dit nu misschien? verleden tijd zou kunnen zijn.

Man wat zou dat zonde zijn zeg.

Bovenaan