Verlanglijstje [Thor4x] Hulp gezocht

Thor4x

Registered User
Hey iedereen,

Dit is dus mijn huidige verlanglijstje;
http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/503

Zoals jullie al opgevallen zal zijn na het lezen van mijn verlanglijstje, ben ik een groot fan van Wolff vuurwerk, maar dat haalt niet weg dat ik open sta voor andere merken. Het probleem is eigenlijk dat ik alleen maar over vuurwerk kan beschikken van Wolff, Broekhoff of Lesli(beperkende tot New Spirit, PyroShopper en Royal Class) & Bonfireworks.

Aangezien ik de waardering van mede-freaks erg waardeer zoek ik jullie hulp en mening! Jullie mening over mijn huidige verlanglijstje en eventuele aanpassingen die ik kan maken, zoals 1 minder van een product nemen voor een ander product, etc - wordt erg gewaardeerd, want ik zit een beetje vast en weet het niet echt goed meer:sad:.

Ik zocht eigenlijk jullie hulp met wat ik nog meer kan toevoegen want ik heb een budget van tussen de 1200 en 1500 euro en wil graag een leuke show voor me familie en (als belangrijkste) voor mezelf neerzetten. Ik weet alleen niet goed welke potten ik nog verder kan toevoegen.

Zelf denk ik dat mijn verlanglijst de volgende aspecten mist:
  • Fluitcake; een 'snelle' (fluit + crackling staarten is ook geen probleem!)
  • Single shot roman candle
  • Finale stuk
  • Pakket met goede 200 en/of 500 grams potten

Hopelijk kunnen jullie mede-freaks mij enkele tips geven over wat ik nog eventueel kan toevoegen en/of wat ik eventueel kan wijzigen aan mijn huidige lijst.

Alvorens bedankt voor welke hulp dan ook!

- Thor4x

Laatst bewerkt:

Quadriffis

Registered User
Re: Verlanglijstje [Thor4x] Hulp gezocht.

Ik zou zelf de brillant box niet nemen en ik zou zeker eens kijken naar:

Wolff
- las vegas
- spinning blades
- panther
- black dragon box (4 mooie 500grammers)

Lesli:
- Kickstarter

Verder zou ik voor wat meer geweld de heavy 5, 2x of 3x nemen en dan per 2 of 3tegelijk ontsteken tenzij je dat al met de heavy 5 in zn geheel van plan was.

Wat voor finale heb je in gedachten? Welk effect? knal, crackling, goud!?

Dim

Product Beheer
Medewerker

•Fluitcake; een 'snelle'
Misschien een aantal kleine fluitbakjes? Van broekhoff bijvoorbeeld de mantronix / megatronix.

•Single shot roman candle
Romeinse kaarsen (zelf wat maken W-shape/V-shape)

•Finale stuk
Space Shooters (Wolff) Bleu Voodoo (Lesli)

•Pakket met goede 200 tot 500 grams potten
Brilliant Box (Wolff) 4 Stars serie (Wolff)

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben.
Succes!

Sweet Laker

Registered User

De Crackling Candles (2 voor 5 euro) vind ik zelf altijd een mooi vol effect hebben. De Z103 van Original schijnt ook goed te zijn, deze nooit life mogen aanschouwen.

Een snelle fluitcake dan kom ik zelf uit bij de Bermuda van Talk of the Town, 40 euro en 666 schots. Schiet redelijk snel zijn effecten de lucht in. Daar zou ik, met dat budget, er wel een paar tegelijk van schieten.

Finale stuk is een 'erg breed' begrip, wat mijn voorganger zegt; wat is jouw idee hieromtrent?

De Heavy 5 is inderdaad leuk om er paar van aan te schaffen. Ook de Super 4 serie van Crown vind ik een aanrader.

Als pakket; de Big Box van Lidu vond ik zelf altijd mooi, Pronk heeft van zijn eigen collectie wat pakketten samengesteld die goed schijnen te zijn (dit jaar ga ik die voor het eerst zelf uitproberen)

Wolff_freak7

Registered User

Ten eerste je lijst ziet er nu al top uit heerlijk veel wolff.
wat ik er persoonlijk bij zou nemen is de panther.
en als finale zou ik knalcakes nemen neem van mij aan dat heeft effect op de rest!
ik heb het vorig jaar ook gehad.
als je broekhoff kan halen zou ik de clouds of thunder erbij halen.
en misschien bij wolff de megaboost maar die is wel geprijsd.
voor een fluitcake vind ik het moeilijk omdat wolff, broekhoff en lesli allen niet echt goede fluitcakes hebben (met alleen fluit dan)
als je echt een fluitcake wil zou ik een Diamond dealer opzoeken en de Crocodile kopen dat is met kop en schouders de beste fluitcake die er is!
voor een goed pakket zou ik of de Black Dragon Box nemen dan heb je 4 zware 500 grammers.
of anders de Gold box die is ook goed naar mijn menig.
iig su6 ermee!

Thor4x

Registered User
Hey,

@Quadriffis
Bedankt voor je bericht!

Die Wolff cakes zijn allemaal mooi! Ook de Black Dragon Box assortiment ziet er goed uit, zou ze allemaal denk ik wel nemen. Ik zal die blokken allen even afwegen tegenover de aanschaf van de Brilliant Box (aangezien ook daar 3 blokken voorkomen die ik persoonlijk niet echt mooi vind).

De Kickstarter ziet er ook geweldig uit, alleen ik heb net gekeken en kan deze dus niet krijgen bij de dealer :(, helaas. Je zat inderdaad in je gelijk bij de gedachte dat ik de Heavy 5 één keer wou laten ontsteken; ik zal zeker ook even gaan prakkiseren of meerdere van deze het waard is.

Met de finale zat ik te denken aan een combinatie van knal- met palm tree effecten- cakes, maar geen echte standaard combinatie of zoiets. Ik vind erg veel effecten mooi voor in een finale, zolang het maar geen 'falling leaf' effecten zijn.

@~Dim~
Ook bedankt voor je berichtje! Ik denk dat ik wel voor meerdere Mantronix'en zal gaan en misschien nog wat kleintjes ter ondersteuning zeg maar haha - bedankt voor het idee! Over de single shot roman candle, het klinkt wel als een leuk project inderdaad, nog niet over na gedacht, wederom bedankt.

Ik vind persoonlijk de Blue Voodoo een beetje tegenvallen als ik kijk naar de prijs/kwaliteit verhouden. Ik zal het product in ieder geval in me achterhoofd houden. De 2 Space Shooters wou ik eigenlijk als opening gebruiken, maar ik zie wel de mogelijkheid om er een finale stuk van te maken in combinatie met wat anders. Had je toevallig zelf ervaring met de 4 Stars? Zo ja, hoe beviel die? - Ik kan er namelijk geen filmpje van vinden.

@Sweet Laker
Die Crackling Candles zijn inderdaad erg mooi, erg mooi om een W- of V-shaped project van te bouwen en ze zijn nog erg goedkoop ook nog. Helaas kan ik de Bermuda niet bemachtigen bij mijn dealer :(. De Super 4 Crown was ik helemaal vergeten, maar is deze qua prijs en kwaliteit nog wel enigszins een goede keuze te noemen?

Ik hoop dat mijn lokale Wolff dealer dit jaar ook Lidu gaat nemen, als dit het geval is, dan zal ik zeker weten de Big Box erbij kopen! Bedankt voor je bericht!

@Wolff_freak7
De Panter zal ik op me lijst zetten, ziet er erg leuk uit. Verder heb ik de Clouds of Thunder net even bekeken en die ziet er echt machtig uit... maar dat wekt bij mij de vraag op, is het niet beter om meerdere Silver Salutes tegelijkertijd af te steken in plaats van 1 CoT?

Verder heb ik ook even gekeken naar de Mantronix en zijn grote broer Megatronix en ik moet zeggen dat die het niet zo goed doen als de Crocodile die jij hoog aanprijst. Ik zal daarom dus is even goed rond moeten kijken bij kleinere zaakjes om te zien of één van die toevallig Diamond producten verkopen. In ieder geval bedankt voor de tip!

De Black Dragon Box assortiment zag inderdaad erg goed uit, even door prakkiseren of ik deze aan ga schaffen. De Gold Box assortiment vind ik helaas minder en dat komt vooral door het feit dat ik niet van fonteinen en pijlen hou. Bedankt voor je berichtje!

Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor hun snelle reacties!

- Thor4x

Laatst bewerkt:

Maiko

Registered User
Eén ding staat vast: het wordt vast helemaal geweldig aan je lijst en wensen te zien!

Ik zie dat je hebt gekozen voor 4 Space. Die kost maar liefst 99 euro en dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Ook heb je 3x Stars over Paris. Twee jaar geleden was deze pot inderdaad super maar aan de reacties te zien is deze pot vorig jaar behoorlijk tegengevallen. Natuurlijk kan je hem wel 1x nemen of in combinatie met het pakket. Een waardige vervanging voor deze zouden zijn:
- 4 Stars (~100 euro) en Stalin Orgel (~63 euro)

Zelf ben ik ook niet zo'n fan van pakketten. Hoewel er veel goede reacties zijn op het Brilliant ass. zou je deze kunnen heroverwegen. Echter heb je budget zat dus zou je hem ook gewoon kunnen nemen.

Eventuele aanvullingen voor je verlanglijstje:
- Panter (Wolff)
- een hummer cake mocht je dat willen: Wasp of Rio de Janeiro (Wolff)
- Dragsters (Wolff)
- Monster Trio

Een finale is altijd lastig maar gezien je wensen zou je kunnen denken aan een aantal keer de Silver Salute in combinatie met een aantal Hawaii potten of Octupus (Diamond Collectie).

Laatst bewerkt:

Wolff_freak7

Registered User
@Wolff_freak7
De Panter zal ik op me lijst zetten, ziet er erg leuk uit. Verder heb ik de Clouds of Thunder net even bekeken en die ziet er echt machtig uit... maar dat wekt bij mij de vraag op, is het niet beter om meerdere Silver Salutes tegelijkertijd af te steken in plaats van 1 CoT?
Verder heb ik ook even gekeken naar de Mantronix en zijn grote broer Megatronix en ik moet zeggen dat die het niet zo goed doen als de Crocodile die jij hoog aanprijst. Ik zal daarom dus is even goed rond moeten kijken bij kleinere zaakjes om te zien of één van die toevallig Diamond producten verkopen. In ieder geval bedankt voor de tip!

De Black Dragon Box assortiment zag inderdaad erg goed uit, even door prakkiseren of ik deze aan ga schaffen. De Gold Box assortiment vind ik helaas minder en dat komt vooral door het feit dat ik niet van fonteinen en pijlen hou. Bedankt voor je berichtje!

- Thor4x

Dat kan je natuurlijk altijd doen ik weet niet precies hoeveel je er wilt schieten.
maar 2x SS of 1x CoT kan allebij erg goed alleen CoT heeft een waaier effect dat vind ik wel iets meer hebben.
misschien kan je ze tegelijk schieten?
dat zal wel een heerlijk effect geven.

PS: jammer dat je geen Zena kan krijgen anders zou de Thunderking XXL wel wat voor je zijn.

Booomy

Registered User
Ik zou de Las Vegas er ook bij de zoals hier boven al werd gezegd. Mooie pot met goeie fluiters en duurt goed lang. Van Pyroshopper kan je ook kijken naar de Energetic en de Cybershot. Van Royal Class kan je de Camuro King nemen. Wel wat duurder en ook zo afgelopen maar is echt een topper. En met jouw budget geen probleem denk ;-) Of van New Spirit Bloody Sky. Net zo duur als Camuro King maar ook een topper. Suc6 er mee.

bridge

Bronzen Member
Je lijst ziet er uitstekend uit. Een opmerking: als ik t goed zie alleen maar potten. Dit betekent dus dat je qua hoogte beperkt blijft. Daarom zou ik wel pijlen erbij zetten. tip: killing arrow van Wolff en moonwalkers van lesli.

painkiller

Registered User
Ik ben het eens met maiko, ik heb 3 jaar achter elkaar de stars over paris gehad en vorig jaar vielen ze echt tegen. Misschien zijn we verwent met andere (betere) cakes maar ik had het idee dat de effecten een stuk minder waren.

Thor4x

Registered User
@Maiko
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de Stars over Paris. Ik heb even rond gekeken op verschillende fora's en daaruit kwam inderdaad na boven dit productief kwalitatief aan het verminderen was de afgelopen jaren... jammer. Verder moet ik zeggen dat ik van de 4 Space en 4 Stars beide af ga zien, want ik kan dit jaar ook Bonfireworks krijgen zag ik net! De Monster Trio zag er inderdaad vet uit en ik ben nog even aan het denken over de Panter. Helaas moet ik wel bekennen dat ik van de 'hummer' potten geen fan ben.
Bedankt voor je bericht!

@Wolff_freak7
De CoT in combinatie met de Big MCThunder en 2x SS moet haast wel een leuke combinatie zijn - al helemaal als je beschikt over quick fuse. Nee, klopt, ik kan helaas geen Zena krijgen, maar ik kan nu wel over Bonfireworks beschikken! Bedankt voor je bericht!

@Booomy
De Las Vegas zag er inderdaad leuk uit, hmmm, ik neem hem denk ik wel mee. De Camuro King is inderdaad mooi, maar toch vind ik hem op de een of andere manier niet waardig genoeg om te nemen in mijn collectie - I know, klinkt vreemd, maar gelukkig neemt een maat van me deze in zijn collectie. De Bloody Sky komt niet op me verlanglijstje omdat een maat van me die al 3x ga bestellen. Bedankt voor je bericht!

@bridge
Het klopt inderdaad wat je zegt dat ik me op deze manier, door alleen maar potten te nemen, mezelf beperk qua hoogte. Helaas vindt ik pijlen en fonteinen niet veel aan, vandaar de keuze voor alleen maar potten. Uiteraard bedankt voor je bericht!

@painkiller
Dankzij door Maiko's en jou bericht heb ik inderdaad de keuze gemaakt om mezelf te beperken tot 1x Stars over Paris, bedankt daarvoor!

- Thor4x

Thor4x

Registered User

Echt geweldig spul!

Ik heb me verlanglijstje verwijderd en ben dus nu even snel met een andere bezig. Ik denk dat als je producten van Wolff en Bonfireworks kan krijgen, dat je dan erg blij mag zijn. :D

Alleen wel jammer dat de Dream collection van Bonfireworks niet in de DB staat.

Want ik voeg graag de volgende artikelen toe aan mijn verlanglijstje:

2x DF1001, Colorful Thunder Tail, €55,95 - €111,90
1x DF1003, Big Fantasy, €36,95

- Thor4x

Laatst bewerkt:

Thor4x

Registered User
+ + + +

Hey,

Ik heb mijn gehele verlanglijst veranderd:
http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/503
(Nog een korte opmerking mbt de lijst; ik neem de Black Dragon Box van Wolff niet.)

Maar ik vroeg me nog wel 1 ding af:
- Is er een pot zoals de Hypnotized met zeer velle fluiters van Wolff, Broekhoff, Lesli, Bonfireworks of Royal?

(Ik kan er namelijk geen vinden die vergelijkbaar is.)

Bedankt!!

- Thor4x

Laatst bewerkt:

Thor4x

Registered User
@Stefan Tetteroo

Bedankt voor de tip! Ik moet zeggen dat die op de straatfilmpjes er erg leuk uit ziet (en klinkt!). Heb er twee van deze toegevoegd aan mijn verlanglijst, maar sta uiteraard nog steeds te wachten op een Hypnotized clone :D.

@lenny499

Ook bedankt voor de tip. Helaas kan ik geen vuurwerk krijgen van Zena, maar misschien wel van Lidu (ligt er maar net aan wat mijn lokale Wolff-dealer dit jaar aan extra's verkoopt). Ik zet dus de Extreme Bang Rockets niet op me lijst, maar als ik hem zie liggen tijdens de verkoop dan zal ik er zeker 3 á 4 pakjes van meenemen.

- Thor4x

jhavinga

Registered User
Jij krijgt echt de tijd van je leven, heerlijke lijst! Misschien een tip: ik zou Outrageous en de Wodka Blue schrappen. Dit na het zien van de demofilm van Milheeze op 27-11-2010. Beide cakes zijn duidelijk achteruit gegaan in kwaliteit vergeleken met vorig jaar. Bij de Wodka Blue is het goud verdwenen in iedere tweede schot, en de Outrageous heeft kleinere effecten gekregen, minder breed. Als je die beide schrapt houd je een leuk bedrag over voor betere cakes. Bijvoorbeeld Perfect Harmony uit The Fu Collection.

Quadriffis

Registered User
Jij krijgt echt de tijd van je leven, heerlijke lijst! Misschien een tip: ik zou Outrageous en de Wodka Blue schrappen. Dit na het zien van de demofilm van Milheeze op 27-11-2010. Beide cakes zijn duidelijk achteruit gegaan in kwaliteit vergeleken met vorig jaar. Bij de Wodka Blue is het goud verdwenen in iedere tweede schot, en de Outrageous heeft kleinere effecten gekregen, minder breed. Als je die beide schrapt houd je een leuk bedrag over voor betere cakes. Bijvoorbeeld Perfect Harmony uit The Fu Collection.

Ik heb vernomen dat als de cakes net uit china zijn aangekomen dat ze nog wat vochtig kunnen zijn en minder presteren dan straks op 31-12! Misschien is dat dus het geval...

Bovenaan